Gedigitaliseerde track van tape te traag - hoe te corrigeren?

Ik denk idd juist niet met plugins, die gaan denk ik de pitch verhogen binnen hetzelfde tijdsdomein, waardoor er altijd informatie bij verzonnen moet worden en dat worden artefacten. Tenzij je een sampler plugin gebruikt waarin de hele track als sample wordt gezet en dan pitchen naar boven, dat zou wel zonder artefacts moeten kunnen.
 
Ik denk idd juist niet met plugins, die gaan denk ik de pitch verhogen binnen hetzelfde tijdsdomein, waardoor er altijd informatie bij verzonnen moet worden en dat worden artefacten. Tenzij je een sampler plugin gebruikt waarin de hele track als sample wordt gezet en dan pitchen naar boven, dat zou wel zonder artefacts moeten kunnen.
Ik denk dat ik het eerst inderdaad toch eens ga zoeken in de mogelijkheden van ProTools en/of Reaper, met elastic audio/varispeed. Dit lijkt er iig wel op dat het doet wat het moet doen en ik heb de track toch al in PT staan:
Varispeed - The Forgotten Pro Tools Elastic Audio Mode - Free Tip | Pro Tools - The leading website for Pro Tools users
 
Potje regelen in t tapedeck? Is toch al te traag.
 
Potje regelen in t tapedeck? Is toch al te traag.
Zou kunnen, maar aangezien ik de audio vrij snel op moet leveren ben ik bang daar te veel tijd mee kwijt te zijn. Had al eens in de servicemanual gekeken maar zag het daar ook niet zo snel staan. Uiteindelijk zal het wel moeten gebeuren, ja.
 
Ik zie het nu overigens wel staan in de servicemanual, maar ook een thread op Reddit dat je er niet makkelijk bij komt. Dus voor nu laat ik dat even zitten.
 
Potje regelen in t tapedeck? Is toch al te traag.
Uiteindelijk toch voor deze oplossing gegaan... 😉 Was ook makkelijker dan dat in de thread op Reddit stond. Beetje tweaken van een variabele weerstand, opnemen, checken met Melodyne en dat een paar keer herhalen. Overigens vond ik de elastic audio optie in Pro Tools ook prima klinken. Eigenlijk nooit gebruikt maar is toch wel handig. Dus ook nog wat geleerd door deze exercitie.
 
Back
Top