Mijn rustpunt

Gme

Nieuwkomer
Lid sinds
26 april 2021
Berichten
3
Locatie
Zutphen
Hallo, ik ben Gme. Muziek is mijn rustpunt, zelf muziek maken, vrij improviseren, voornamelijk met synthesizers, maar ik heb ook een Fender Stratocaster en een Danelectro Longhorn bas. Mijn eerste synth die ik kocht in de recente tijd was een Moog Prodigy (Ik heb daarvoor jaren een BIT99 gehad waar ik niet veel mee deed). De Prodigy was in uitzonderlijk goede staat en ik moest opbieden tegen iemand anders en kreeg hem uiteindelijk voor €1150. De gemiddelde prijs lag toen tussen de 700 en 900, dus de verkoper, zelf geen synth man, was blij met het bedrag, maar ook een beetje bezorgd over mijn verwachtingen. Je weet toch wel dat hij maar één toon tegelijk kan maken? Ja, dat weet ik. :) Dat was het begin, fantastische synth, nog steeds mijn favoriet voor prachtige leads.

Ik heb alle beroemde betaalbare poly's vervolgens gehad en weer weggedaan en eind vorig jaar heb ik uiteindelijk mijn Roland Juno 6 en Korg Polysix weggedaan en een nieuwe Prophet 5 gekocht. Ik ben geen echte Polyman, ik ben een echt monosynth man. Dus goede kans dat ik ook mij Prophet 5 hier nog eens te koop ga aanbieden. Ik heb nu verder een minimoog model D reissue, een Roland SH-2, die nu weg is om er osc sync te laten inbouwen, en een Yamaha CS-15 onlangs in Japan gekocht, die is nog onderweg en ik ben benieuwd in welke staat hij zal aankomen. De SH-2 had ik ook zo in Japan besteld en na een kleine onderhoudsbeurt was hij in prima staat. Voor background Polysynth chord progressions maak ik gebruik van VST's van de Polysix, de Juno 60, De Prophet 5 en de OB-X. Verder gebruik ik mono VST's van de minimoog model D en de Pro-1. Ik gebruik daarbij een Arturia Keystep en een Behringer UMX610 als midi-controller. En ik begeleid mijn one-man improvisation bandje met een RD-8 drummachine van Behringer. Als DAW gebruik ik Cubase.

Ik kom hier om me te laten verrassen door dingen die me kunnen inspireren en ik vind het leuk om te lezen wat anderen op dit vlak doen en dingen te delen die ik leer. Want bij al het harde werk is de muziek in de avond een heerlijk rustpunt. Ook om erover te lezen, te kijken wat er aangeboden wordt en plaatjes te kijken!
 
Laatst gewijzigd:
Welkom op dit mooie forum!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Gme
Back
Top