Mooie maar dure plug-in: alternatieven?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik stuitte op deze plug-in:


Die compenseert volumeverschillen automatisch, bijvoorbeeld als je met compressie of EQ bezig bent. Zo kun je altijd eerlijk vergelijken. Een mooi concept, maar met 92 euro in de aanbieding flink aan de prijs.

Kent iemand alternatieven? Ik zag er laatst wel een gratis voorbij komen voor Max voor Live. Ik gebruik alleen geen Live.
 
lijkt me een tof idee als je met compressie/saturatie en eq bezig bent.
want als iets harder word denken we dat het beter is.
hoe heet dat max4live device?
 
Cool thanks, ben beniewd hoe dit gaat bevallen.

Hier nog een andere maar ook max4live:
Ben beniewd of dit ook op de masterbus werkt.

Iig super bedankt voor de tip. :)
 
Je moet ook gewoon op Ableton overstappen. Veel beter. ;)
 
Melda MCompare, als ik de plugin goed begrijp.


(is vaak voor de helft van de prijs, en wanneer je nog niets van melda hebt... staat in een andere thread, die je wel kent, denk ik).

of deze van Melda:


('gratis', er is ook een betaalde versie. de verschillen, hangt van de plugin af..)
 
Graag gedaan. En ik wil eigenlijk niets meer kopen, maar zoiets staat nog wel op mijn lijstje. Qua geluiden en effecten heb ik méér dan genoeg. Hoewel het geld vaak in mijn zak brandt... 😛
wel als je er goed over na heb gedacht en evt geprobeert dan is het ok toch?
Ik wist niet van het hele idee af en verwacht er wel wat van. aan eq draaien met het volume dat gelijk blijft? wellicht dat ik toch 15 euro voor over heb.
 
wel als je er goed over na heb gedacht en evt geprobeert dan is het ok toch?
Klopt. Maar ik merk steeds meer dat beter worden niet in plug-ins en apparatuur zit. Het is vooral ervaring, kennis vergroten en beter leren luisteren.

Voor 15 euro is dit alleen nog wel een handige plug-in. Als hij echt goed werkt. Ik zet auto gain op een compressor bijv. altijd uit en dan ben je steeds aan het bijsturen, om eerlijk te kunnen AB'en. Dan zou dit een uitkomst zijn.
 
ja blijft de vraag of het werkt en als het werkt dat het je ook helpt.
ik bedoel als je bvs iets highpassed dan verwacht je wellicht dat volume verlies.
Misschien klinkt het na een volume correctie juist minder.
 
ja blijft de vraag of het werkt en als het werkt dat het je ook helpt.
ik bedoel als je bvs iets highpassed dan verwacht je wellicht dat volume verlies.
Misschien klinkt het na een volume correctie juist minder.
Ze hebben een gratis demo zie ik, dus daar kom ik snel genoeg achter 👍

Overigens net weer een track afgemaakt, de derde deze week! Gewoon door niet te veel na te denken en knopen door te hakken. 2 van de 3 zijn al door mijn label geaccepteerd en deze vond ik de beste van het stel.
 
Het probleem is dat de plugin niet weet wat jij zoekt en alleen maar levels gelijk trekt. Ik ben lang geleden begonnen met "schoner mixen" en me vooral niks aan te trekken van YT tutorials en hele chains van FX hoe iemand tot een bepaalde sound komt. Daarnaast stapelen effecten zich op en hoor je op een gegeven moment niet meer wat er nou precies gebeurt. Ik stop bijv niet overal een compressor op, omdat dat hoort, maar speel bijv met gain en low cut. Hierdoor krijg ik meer diepte in mijn mix, even los van gain, meestal klinkt, voor mij, meer processing vaak minder. Maar iedereen werkt anders.
 
Ik ben lang geleden begonnen met "schoner mixen" en me vooral niks aan te trekken van YT tutorials en hele chains van FX hoe iemand tot een bepaalde sound komt.
Helemaal mee eens, ik maakte het ook te moeilijk.

Ik doe het nu heel simpel, met meestal 5 bussen (drums, bas, synths, acc, sfx) en de meeste effecten via Sends. Als inserts gebruik ik vooral EQ en wel compressie, maar dan simpel met 3 Waves plug-ins die ik laatst heb gekocht.

Op de bussen bewerk ik ook nog altijd wel wat. Beetje gekleurde compressie of een tape emulator.

Op de Main-out zit vrijwel niets. Ik probeer wel eens wat, maar meestal wordt het er niet mooier op. Dat is nu ook mijn enige referentie: ogen dicht en AB'en. Als het lekker klinkt laat ik het en anders doe ik niets. Ook als ik het gevoel heb dat ik 'te weinig' heb gedaan.
 
die Hornet autogain is meer een fader rider. dat werkt goed op bv vocalen. maar is toch wat anders dan die andere tools.

ik heb de vc lufs geprobeerd en het is best wennen om aan eq te draaien met dat ding aan.
het mooie is dat je gemakkelijker verschillende dingen kunt cutten en boosten en dus meer controlle over je sound krijgt.
dus na een korte check lijkt het me een veel belovende tool. maar is wel wennen om te mixen met dat ding aan.
 
Back
Top