Muziek d.m.v. Data sonificatie

dus, zou je een text file zodanig kunnen invullen (data, spaties, data) dat er iets ritmisch uit komt? of is dat niet in de geest van minen naar interessante data
 
dus, zou je een text file zodanig kunnen invullen (data, spaties, data) dat er iets ritmisch uit komt? of is dat niet in de geest van minen naar interessante data
Ik denk dat eenieder voor zich mag uitmaken wat hij of zij interessante data vind. ;)
Het kan een leuk experiment zijn wat zelfgemaakte teksten doen. In KYMA heb ik de optie om TXT om te vormen naar midi noten.
Het kan zijn dat spaties worden overgeslagen door Audacity.
Audacity
PD
 
Erg leuk, @roland kuit ! Gaaf om te zien dat je nog steeds bezig bent met vernieuwende muziek technologie. Ik herinner me een synthesizer die "koffie" zei, in het Koorenhuis Den Haag! Veel dank voor de lessen die ik daar destijds volgde; bijna 20 jaar later ben ik weer bezig met modulair :)
 
@CJ_Rocks Graag gedaan, maar we kunnen het ook omdraaien.
Ik hoop dus niet dat je 20 jaar moest bijkomen :) En hoop dat je lekker knalt analoog en/of digitaal!

Ik ken Simon Hutchinson van de Uni in Leicester waar we dingen deden op het KYMA Symposium.
Dit onderzoek in Glitch is eigenlijk onderzoek in het kleine...het op nanoniveau met geluid bezig zijn.
Gecombineerd met allerlei verschillende vormen van input (we zagen txt, maar ook beeldmateriaal), maakt deze oude software nog steeds actueel.
Iets wordt beetgepakt en getransformeerd naar iets anders. Daarom zit ik nog steeds in de synthese! Zie de Kyma draad.

(klein voorbeeld van synth naar Data: link)
 
Sorry, maar dit heeft echt helemaal niets met datamining te maken. Nee, het is ook geen artistieke interpretatie van datamining.
 
Sorry, maar dit heeft echt helemaal niets met datamining te maken. Nee, het is ook geen artistieke interpretatie van datamining.
Nee dat moet nog komen...ff geduld.

Een snel voorbeeld van een knap staaltje van datamining:

De Orchard, via Donemus uitgever van mijn werk spande een geding aan tegen een Japanse meneer die iets had uitgevonden om oren schoon te maken.
Ik heb onze mailwisseling nog maar om privé redenen zal ik deze niet neerzetten hier.

Dit is de orenschoonmaak video:



Dit is mijn werk waardoor deze man in de problemen kwam:



Ik heb het voor hem opgelost door van elk een spectral file te maken en deze naar hem gestuurd.
Dus het kwam goed.

En natuurlijk het gegeven dat mijn muziek oren schoonmaakt :)
 
Laatst gewijzigd:
Je legt hier een relatie die er niet is. Wat overigens vaker gebeurt bij datamining. In die zin heb je wel een relatie gelegd. Maar daarmee is het nog geen datamining ;)

Ben benieuwd naar je rectificatie :)
 
Nee dat moet nog komen...ff geduld.

Een snel voorbeeld van een knap staaltje van datamining:

De Orchard, via Donemus uitgever van mijn werk spande een geding aan tegen een Japanse meneer die iets had uitgevonden om oren schoon te maken.
Ik heb onze mailwisseling nog maar om privé redenen zal ik deze niet neerzetten hier.

Dit is de orenschoonmaak video:



Dit is mijn werk waardoor deze man in de problemen kwam:



Ik heb het voor hem opgelost door van elk een spectral file te maken en deze naar hem gestuurd.
Dus het kwam goed.

En natuurlijk het gegeven dat mijn muziek oren schoonmaakt :)

Ook dit heeft NIETS met datamining te maken. Sorry.
 
Nee dat moet nog komen...ff geduld.

Een snel voorbeeld van een knap staaltje van datamining:

De Orchard, via Donemus uitgever van mijn werk spande een geding aan tegen een Japanse meneer die iets had uitgevonden om oren schoon te maken.
Ik heb onze mailwisseling nog maar om privé redenen zal ik deze niet neerzetten hier.

Dit is de orenschoonmaak video:



Dit is mijn werk waardoor deze man in de problemen kwam:



Ik heb het voor hem opgelost door van elk een spectral file te maken en deze naar hem gestuurd.
Dus het kwam goed.

En natuurlijk het gegeven dat mijn muziek oren schoonmaakt :)

Ook dit heeft NIETS met datamining te maken. Sorry.
 
In beide gevallen sla je de plank mis waar het gaat om datamining. Je gebruikt echt een verkeerde term. Vraag het anders eens aan een data-analist.
 
Stel je wilt een flesje bier openen. Normaliter doe je dat met een flesopener. Laat je die vandaag nou net niet bij je hebben. Je hebt wel een aansteker in je zak. Het lukt je om met die aansteker je flesje bier open te maken. Nu kan je vanaf dat moment je aansteker "flesopener" bedoelen, toch is het niet hetzelfde. Heb je trouwens wel eens geprobeerd om je gasfornuis met een flesopener aan te steken? Is dat gelukt?
 
Wacht. Nu begrijp ik het. Het gaat hier over dataverminking en niet over datamining. Sorry, ik begreep je verkeerd :D
 
Ik begrijp je moeite met de term datamining. Toch wilde ik het niet het kopje tektmining en de sonificatie hiervan geven omdat ik in deze draad verder wil naar een groter geheel n.l. muziek.
Datamining is eigenlijk slechts een stap in het gehele proces. Met het minen wordt de data door een datamining algoritme gestuurd. Welk algoritme gebruikt wordt zal afhangen van het doel van het project. Hoe willen we gaan kijken naar processen die tot muziek zouden kunnen komen.
 
Laatst gewijzigd:
Mag het dan ook Audio-minen heten? Dat is tenslotte waar je naar op zoek bent :) goedemorgen btw!

Ik denk dat eenieder voor zich mag uitmaken wat hij of zij interessante data vind. ;)
Ik bedoelde dit net iets anders, dat het manipuleren van de data niet in de geest is van het exploreren.. dan stopt het exploreren/minen, en start gewoon een creatief proces, niet anders dan het invullen van een sequencer. Met een verwacht ipv onverwacht resultaat.
 
Back
Top