Yamaha SHS10 groot onderhoud

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Ik heb al jaren een SHS10 liggen waar ik niks mee die omdat het grootste deel van de toetsen van de onderste 1,5 octaaf of zo niet goed werken. Ik heb de strip er al eens uitgehaald, schoongemaakt, beetje potlood op de zwarte punten, maar het helpt niet goed.

ik merk wel dat een aantal toetsen wel werkt als ik met de hand de strip tegen druk en speel, maatvast kan ik maar bij de onderste 5 toetsen of zo testen.

verder, mocht dat weer werken, wat voor strap past er op? Batterijklepje printen?
 
Heb je de toetscontacten op de printplaat ook schoongemaakt? Dus niet alleen de strip. Ze kunnen versleten zijn, maar een SHS-10 wordt doorgaans niet intensief genoeg gebruikt daarvoor. Maar misschien de jouwe wel.

De strap heeft niet echt een typenummer, maar zie foto.
En het antwoord op je laatste vraag is ja, dat kan (hij staat op Thingiverse).
 

Attachments

  • IMG_0978.jpeg
    IMG_0978.jpeg
    162,5 KB · Bekeken: 108
Heb je de toetscontacten op de printplaat ook schoongemaakt? Dus niet alleen de strip. Ze kunnen versleten zijn, maar een SHS-10 wordt doorgaans niet intensief genoeg gebruikt daarvoor. Maar misschien de jouwe wel.

Gewoon met wat 90% alcohol? Hij is zeker niet intensief gebruikt

De strap heeft niet echt een typenummer, maar zie foto.
Thanks, dacht wellicht is het een standaard gitaarstrap o.i.d.

En het antwoord op je laatste vraag is ja, dat kan (hij staat op Thingiverse).
Cool!
 
Contacten gewoon met alcohol inderdaad.

Nee, hij is kleiner (smaller vooral) dan een gitaarstrap volgens mij, maar ik denk dat die verder prima passen. Het systeem is hetzelfde.
Het is dezelfde als bij ander Yamaha mini-spul. Bijv de DD10 heeft bijna dezelfde, alleen dan met een groen logo.
 
Back
Top