Key Music weigert retour terug te betalen

Eclectus

for world peace
Lid sinds
11 oktober 2003
Berichten
593
Locatie
een illusie
Op 6 april 2021 kocht ik bij Key Music een nieuw paar Neumann KH80 DSP. Er werd echter een paar geleverd dat duidelijk gebruikt was, onderaan waren beide speakers bekrast en eentje had ook bovenaan en op een zijpaneel een inkeping. Vanzelfsprekend heb ik meteen de winkel op de hoogte gebracht dat ik de overeenkomst wou ontbinden. Dat was op zaterdag 10 april. Op dinsdag 13 april bracht ik de speakers terug naar de winkel. Er werd me beloofd om al het mogelijke te doen om me zo spoedig mogelijk terug te betalen. Ik zou ook een kortingbon van 10% krijgen op een volgende aankoop.

De wet geeft de verkoper een termijn van 14 dagen om een klant terug te betalen, lopend vanaf de dag waarop de klant schriftelijk meldt de overeenkomst te willen ontbinden. Die termijn is gisteren verlopen. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb ook géén kortingbon ontvangen. Ik krijg ook geen enkel antwoord van Key Music op mijn verzoeken om terugbetaling.

Ik heb daarom reeds klacht ingediend bij meldpunt.belgië.be, en zal vandaag hetzelfde doen bij de Consumentenombudsdienst. Mocht er iemand weten wat ik verder best nog kan doen, dan hoor ik het graag.

Anders kan dit bericht dienen ter waarschuwing. Ik heb een review nagelaten op Trustpilot, en daar zijn de andere berichten ook niet bepaald rooskleurig te noemen... U weze gewaarschuwd!
 
Gewoon naar de winkel gaan op n zaterdag als t lekker druk is en een drama starten aan de kassa.
 
Gewoon naar de winkel gaan op n zaterdag als t lekker druk is en een drama starten aan de kassa.

Helaas was dat wegens corona niet mogelijk. Intussen mogen winkels wel weer bezocht worden zonder voorgaande afspraak, dus nu zou het misschien wel lukken. :D
 
Ik krijg ook geen enkel antwoord van Key Music op mijn verzoeken om terugbetaling.
Niet netjes, maar dit klinkt niet alsof je hebt gebeld. Of wel?

Ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar ik zou het ook handig spelen. Je wilt toch zo snel mogelijk je geld terug. Als je op oorlogspad gaat zet de ander waarschijnlijk de hakken in het zand. 'Laat die zeurpiet maar wachten.' Ook al sta je in je recht, zo werkt het toch.

Mijn vrouw is heel goed in semi-officiële dreigende mails. "Als jullie nu niet betalen dien ik een officiële klacht in bij..." Allemaal heel keurig, maar stellig. En dat werkt altijd 👍
 
Niet netjes, maar dit klinkt niet alsof je hebt gebeld. Of wel?

Ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar ik zou het ook handig spelen. Je wilt toch zo snel mogelijk je geld terug. Als je op oorlogspad gaat zet de ander waarschijnlijk de hakken in het zand. 'Laat die zeurpiet maar wachten.' Ook al sta je in je recht, zo werkt het toch.

Mijn vrouw is heel goed in semi-officiële dreigende mails. "Als jullie nu niet betalen dien ik een officiële klacht in bij..." Allemaal heel keurig, maar stellig. En dat werkt altijd 👍

Ik heb vorige week gebeld - ze gingen de boekhouding "nogmaals" op de hoogte brengen. Maar "wegens corona" was het daar heel erg druk.

Ik heb hen gewoon op de hoogte gebracht van de wettelijke bepalingen en de stappen die ik zou ondernemen. Dat heb ik ook gedaan door klacht in te dienen. Het is zelden nodig geweest om zo ver te gaan, maar tot op heden werkte dat inderdaad altijd. Alleen geven ze bij Key Music niet thuis. Ik kan me niet voorstellen dat ze denken mijn geld te kunnen houden, maar wat hun plan wel is, dat begrijp ik niet :?
 
Maar wat hun plan wel is, dat begrijp ik niet :?
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb een keer meegemaakt dat een bedrijf failliet ging. Toen had ik nog een factuur van 1200 euro open staan 😮 Ik heb hem nog wel ingediend bij de curator, maar helaas...

Nou ja, zo'n vaart zal het wel niet lopen. En dit heb ik niet gezegd 😀
 
Laatst gewijzigd:
Als ook een "semi-officiële" mail oid. niet werkt en je hoort niks, stuur dan in elk geval een aangetekende brief waarin je in neutrale, maar heldere taal weergeeft dat zij zich aan de wettelijke regels moeten houden en dat je nu het geld wil hebben.


Ik wil je niet bang maken, maar ik heb een keer meegemaakt dat een bedrijf failliet ging. Toen had ik nog een factuur van 1200 euro open staan 😮
Oei! :(
 
Het kan natuurlijk wel een cashflow probleem zijn. Dus daarom inderdaad snel actie ondernemen en zorgen dat je je geld terug krijgt. Misschien is het ook gewoon laksheid, maar better safe than sorry.
Helemaal mee eens. Key Music ging in hun vorige incarnatie ook al failliet, dus...
 
En een potentiële klant kwijt.Neem aan dat je niet meer inkopen gaat doen bij Key(ik zou het niet meer doen).
En gaat Key eigenlijk nog meer geld verspelen op het einde.Ik begin te begrijpen waarom ze bijna over de kop zijn gegaan.
 
Maar "wegens corona" was het daar heel erg druk.
Ja, dat is tegenwoordig voor zo wat alles een excuus. En ook het Panama debacle wordt nu gretig gebruikt.
Soms moet je wat geduld hebben ivm terug betalingen. Ik heb een jaar moeten wachten, 12 telefoons en 3x aangetekend schrijven eer ik m'n centen van TUI travel terug kreeg.
(ik ging niet akkoord met de overigens niet-wettelijke voucher)
 
De wet geeft de verkoper een termijn van 14 dagen om een klant terug te betalen, lopend vanaf de dag waarop de klant schriftelijk meldt de overeenkomst te willen ontbinden.
Als je met de wet gaat schermen moet je er ook voor zorgen dat je het speelt volgens de wet :

Terugbetaling​

De verkoper moet binnen de 14 dagen nadat hij op de hoogte is van uw beslissing om de koop te herroepen, de ontvangen betalingen inclusief leveringskosten terugbetalen.
Hij mag hiermee wachten tot de goederen terugbezorgd zijn of een bewijs van verzending is overgemaakt.

M.a.w. als jij geen bewijs van zending (aangetekend!) verstuurd, laat hij je wachten.
 
Ik wil je niet bang maken, maar...

Berichten die zo beginnen zijn de berichten waar je normaal gezien erg bang van wordt :duivels:

De verkoper moet binnen de 14 dagen nadat hij op de hoogte is van uw beslissing om de koop te herroepen

Mijn bericht ivm de ontbinding van de verkoopsovereenkomst dateert van zaterdag 10 april. Vanaf dan loopt de termijn van 14 dagen.

M.a.w. als jij geen bewijs van zending (aangetekend!) verstuurd, laat hij je wachten.

Ik heb de speakers zelf teruggebracht naar de winkel op 13 april.

Zijn gewoon sloom. Terugbetalen duurt minimaal 14 dagen denk ik.

Het mag hoogstens 14 dagen duren, vanaf de schriftelijke melding van de klant dat hij afziet van de aankoop.

Ik kreeg gisteren eindelijk bericht van de winkelmanager uit de winkel waar ik de speakers terug binnenbracht. Volgens hem is het geld vorige week overgeschreven en kan het elk moment op mijn rekening staan. Ik heb echter nog steeds niks gezien! Ik heb nu om bewijs van betaling gevraagd. Wedden dat er weer radiostilte komt?
 
Back
Top