faustgen

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.553
Locatie
Zeist

Bovenstaande is interessant! Ik heb al eens eerder Faust geprobeerd te installeren, maar misschien lukt dat wel met faustgen dat binnen in PureData werkt. In dit topic bekijk ik of me dat lukt, en hoe dat er dan uitziet.
 
Nee - dat is me voorlopig te ingewikkeld. Krijg het niet eens goed geïnstalleerd. Misschien kom ik er later nog eens op terug.
 
Op onderstaande site kun je zelf online met Faust aan de slag, en ook voorbeelden of eigen werk als plugin exporteren:


Maar wat ik aan voorbeelden geprobeerd heb leverde wel een dll op maar die deed het niet. Misschien krijgt iemand anders er wel een werkende VST-plugin uit?
 
Via die site krijg ik een werkende LV2 plugin (die ik in Carla kan laden) inclusief GUI.

In jalv.gtk segfault deze helaas (mijn jalv is behoorlijk veroudert, dus zal daar wel door komen).
 
En vind je ook een werkende VST-plugin? Dan kan ik die ook eens proberen om te zien of het probleem bij mij ligt.
 
Heb net deze geprobeerd:

va.png


Maar dat geeft in Carla:

error.png
 
Ja - ik zit op Linux Mint. Maar mijn mooiste VST's zijn Win32, en daar werk ik daarom ook nog heel veel mee. Helaas het is niet anders...
 
Dat is toch geen enkele reden om win32 vst te genereren voor je Linux systeem?
Denk je dat deze 'mooier" gaat zijn dan een native Linux build?
 
OK - kennelijk is Linux VST.so weer een ander formaat dan de Windows VST's of dan Ladspa en LV2. Ik zal daar later vandaag als ik tijd heb eens in duiken...

Een bezwaar lijkt me wel dat je zo een plugin genereert die enkel werkt voor het selecte publiek van Linux gebruikers, of is dat niet zo?
 
Ik heb van de Faust site nog weer wat meer plugin formats geprobeerd, sommige doen het maar de meeste werken niet op mijn computer. Over een speciaal Linux VST format kon ik niets vinden.
 
Ik snap niet wat je denkt te willen zeggen. Een platform specifieke build is altijd voor dat platform bedoelt. Dat je met wine sommige windows plugins kunt draaien betekend niet dat het een goede vervanging voor native builds is.

Op die faustgen website kun je exporteren naar verschillende platforms en architecturen. Daar staat alles dat je nodig hebt.
 
Back
Top