Dilemma - keuze nieuwe sampler / groove box

Hi ,

Dank, voor je reactie,
Deluge heb ik gekeken, maar lastig om aan te komen, misschien wat te uitgebreid wat ik zoek, en geen daw integratie of Wav export? Akai neem ik ook mee in mij keuze, dan de Mpc Live of Force, de One heeft geen export functie volgens mij per track en via een 8 tracks zou genoeg zijn, in combinatie met de DT. 707 komt staat nog op nummer 1 denk ik.
Ow.. Ik had niet goed gelezen dat ie ook moest kunnen exporten. De E2 van Korg kan dat wel dacht ik.. En dan zo dat je het als een project kun laden in Ableton.
Als sampler kent ie z'n beperkingen maar is het meest betaalbaar. Sample management is ruk.. Geen folders dacht ik.. Maar is lang geleden dat ik de mijne heb gebruikt. Misschien is er 'n OS update geweest onlangs? Ik was vooral verrast door de leuke VA synth engine destijds.

Zag de sample versie paar dagen terug voor 150 op MP. De roze. Knoppen waren niet allemaal origineel. Wilde hier nog posten maar zag em. gisteren niet meer. Maar 200 is een beetje de prijs dacht ik. De grijze (oudere versie) hebben soms het probleem dat de pads in de behuizing wegzakken.. 😉

Voor live is ie ook best leuk. Zit 'n XY pad op en snel toegang tot alle 16 tracks.. Steps uitzetten.. Etc...

Als je em tweedehands koopt en het is niks kun je em altijd wel weer kwijt zonder alteveel verlies. 🙂
 
Laatst gewijzigd:
Ow.. Ik had niet goed gelezen dat ie ook moest kunnen exporten. De E2 van Korg kan dat wel dacht ik.. En dan zo dat je het als een project kun laden in Ableton.
Als sampler kent ie z'n beperkingen maar is het meest betaalbaar. Sample management is ruk.. Geen folders dacht ik.. Maar is lang geleden dat ik de mijne heb gebruikt. Misschien is er 'n OS update geweest onlangs? Ik was vooral verrast door de leuke VA synth engine destijds.

Zag de sample versie paar dagen terug voor 150 op MP. De roze. Knoppen waren niet allemaal origineel. Wilde hier nog posten maar zag em. gisteren niet meer. Maar 200 is een beetje de prijs dacht ik. De grijze (oudere versie) hebben soms het probleem dat de pads in de behuizing wegzakken.. 😉

Voor live is ie ook best leuk. Zit 'n XY pad op en snel toegang tot alle 16 tracks.. Steps uitzetten.. Etc...

Als je em tweedehands koopt en het is niks kun je em altijd wel weer kwijt zonder alteveel verlies. 🙂
Hi.

Dank voor je reactie, ja heb ook nog naar de Electribe Sampler gekeken, nog maar eens goed induiken en vergelijk, is wel fijn dat hij portable is. 😎
 
Ik zou de Pioneer Toraiz SP-16 ook niet afschrijven, geluidskwaliteit is subliem schijnt, ook door de analoge filters. Het voordeel vind ik ook dat hij 16 'tracks' heeft ipv 8 op de MC-707. En een x0x sequencer interface. Ook nog eens 8 outputs dus kunt ook makkelijk nog met een externe mixer/fx werken.
 
Ik zou de Pioneer Toraiz SP-16 ook niet afschrijven, geluidskwaliteit is subliem schijnt, ook door de analoge filters. Het voordeel vind ik ook dat hij 16 'tracks' heeft ipv 8 op de MC-707. En een x0x sequencer interface. Ook nog eens 8 outputs dus kunt ook makkelijk nog met een externe mixer/fx werken.
Hi

Dank voor je reactie, ja ik zag het, en de 16 tracks is ook weer een Pre, wordt lastig, maar denk dat de 707 nu nog de voorkeur , ook door de vele drumkits, de 16 tracks 8 tracks zou voldoende moeten zijn met de 8 van de Digitakt.
 
Ik zou de Pioneer Toraiz SP-16 ook niet afschrijven, geluidskwaliteit is subliem schijnt, ook door de analoge filters. Het voordeel vind ik ook dat hij 16 'tracks' heeft ipv 8 op de MC-707. En een x0x sequencer interface. Ook nog eens 8 outputs dus kunt ook makkelijk nog met een externe mixer/fx werken.
Hoe gaat de SP 16 om met Loops?
En met polypony?
 
Dat is een goed op mee te nemen, hoewel ik niet echt veel sound design doe, de Pioneer staat ook nog op mijn liijstje, hoe is de Daw export van de sp -16? Hij moet ook goed kunnen werken met de Digitakt, Midi kanalen.
het ding synced via midi en je kunt ook je song bouncen.

verder zou ik van daw integratie niet meer nodig hebben.

het idee is om de sp16 echt master te worden en dan hele track zo bouwen. Daarna kun je het altijd nog uitwerken in je daw en dan zijn die output wel weer handig.
ben ook van plan om bv alleen maar beats te gaan maken die ik dan later in mijn daw gebruik.
door loops te bouncen.

Als je de sp16 haalt word de digitakt overbodig.
 
het ding synced via midi en je kunt ook je song bouncen.

verder zou ik van daw integratie niet meer nodig hebben.

het idee is om de sp16 echt master te worden en dan hele track zo bouwen. Daarna kun je het altijd nog uitwerken in je daw en dan zijn die output wel weer handig.
ben ook van plan om bv alleen maar beats te gaan maken die ik dan later in mijn daw gebruik.
door loops te bouncen.

Als je de sp16 haalt word de digitakt overbodig.
Goed plan! Maar de Digitakt is wel nice om erbij te houden, om vette textures te maken hoe gaat de SP 16 met loops om?
 
Hi.

Dank voor je reactie, ja heb ook nog naar de Electribe Sampler gekeken, nog maar eens goed induiken en vergelijk, is wel fijn dat hij portable is. 😎
Succes met je keuze!! Moeilijk hoor.. Ik kan het zelf maar slecht bij 1 ding houden.. denk dat ik ondertussen al op meer dan 10 zit.. :D
Ik denk dat de prijs van een Electribe misschien ietsje hoger ligt... maar gewoon afwachten.. Die voor 150 was echt een buitenkansje..

De Roland SP's zijn ook leuk voor loops.. maar geen synthengine..

Ik volg iemand op YT uit Japan die veel Korg gear heeft.. en doet ook leuke dingen met de Electribes.. volgens mij begint ie hieronder met een geslicede loop waarvan ie em in delen (per step) op laat komen.. later nog wat funky loopjes die ie er via de stepknoppen inritst.. echt een leuk performance ding als je em hebt gehacked (als in snappen hoe ie werkt).. en werkt ook niet echt heel moelijk trouwns..

 
Laatst gewijzigd:
@MacGyverGear heb jij je Deluge nog?
ik heb een sp16 bestelt maar heb echt zitten twijfel tussen een Deluge en de sp16.
De looper van de Deluge leek me tof icm gitaar bv. maar de sp16 is juist zo simpel dat je dan wellicht heel snel beats kan maken. wellicht ook live.
 
@MacGyverGear heb jij je Deluge nog?
ik heb een sp16 bestelt maar heb echt zitten twijfel tussen een Deluge en de sp16.
De looper van de Deluge leek me tof icm gitaar bv. maar de sp16 is juist zo simpel dat je dan wellicht heel snel beats kan maken. wellicht ook live.
Ja, nog steeds.. heeft ook een fijn plekje gekregen boven op de Behringer X18 maar ik ben met de looper maar een paar keer bezig geweest.. Is ook aan te sturen via midi/usb footpedal.. echt geweldig..handen vrij. En hij maakt er losse sporen van.. het is echt too much gewoon wat ie allemaal kan. Heb ooit ook zitten kijken ooit hoe ik dat in de octatrack kon opzetten.. wat dat betreft is de Deluge wel simpeler maar je moet er gewoon vaker mee werken om het eigen te maken..
Heb gewoon te veel waardoor ik de focus een beetje verlies afentoe. Afgelopen weekend wel in de Korg M3 gedoken, dat ding heeft ook ongekende potentie voor livejams.. Kan nu met een launchpad soortvan clipjes aansturen, RPPR noemen ze dat bij Korg. En achter de pads die erop zitten kun je vlug chords zetten.. en die weer gebruiken om de Karma arps aan te sturen.. echt zo'n vet ding ook.. ;)
Ik ben ooit geïnspireerd voor dit soort arranger-achtige trukendozen door die Solton 24 die jij had. Ook een tijdje in mijn bezig gehad maar vond ik tegenvallen. 1 van de weinige dingen die ik weg heb gedaan..

Die Toraiz lijkt me ook wel een mooie performance sampler wat ik zojuist ff hoorde van iemand hier.. ach man hou maar op.. ik ga zo weer voor de bijl.. nog meer shit.. lijk wel een junk :D
 
Laatst gewijzigd:
ja laten we blij zijn met wat we hebben.
maar als jr gewoon ff allen maar het de deluge werkt en er meer tijd in stopt?
 
ja laten we blij zijn met wat we hebben.
maar als jr gewoon ff allen maar het de deluge werkt en er meer tijd in stopt?
Dat zeker ja.. :) maar het is zo verleidelijk soms.. Ik werk tegenwoordig ook weer full-time en dus minder tijd om ermee bezig te zijn.. geen gigs meer en moet veel meer uren maken nu.. maar blij dat ik iets van inkomsten heb..
Het is met gear ook gewoon dat je een keuze moet maken.. more is less. Dan ben je meer bezig met twijfelen en uitvinden hoe iets werkt en vooral hoe het goed met elkaar werkt qua midi routing. apparaten die niet strak meelopen enzo. Zit nu te kijken voor een ERM multi-clock omdat sommige dingen gewoon langer moeten nadenken en latency hebben.. zo irritant.. Er is ook niet echt een app ofzo die dat kan fixen. Ik gebruik in sommige setups wel een computer om SPP te deleten met apparaten die clock leveren en sequencers opnieuw laten starten.. ook zoiets irritants..
 
Dat zeker ja.. :) maar het is zo verleidelijk soms.. Ik werk tegenwoordig ook weer full-time en dus minder tijd om ermee bezig te zijn.. geen gigs meer en moet veel meer uren maken nu.. maar blij dat ik iets van inkomsten heb..
Het is met gear ook gewoon dat je een keuze moet maken.. more is less. Dan ben je meer bezig met twijfelen en uitvinden hoe iets werkt en vooral hoe het goed met elkaar werkt qua midi routing. apparaten die niet strak meelopen enzo. Zit nu te kijken voor een ERM multi-clock omdat sommige dingen gewoon langer moeten nadenken en latency hebben.. zo irritant.. Er is ook niet echt een app ofzo die dat kan fixen. Ik gebruik in sommige setups wel een computer om SPP te deleten met apparaten die clock leveren en sequencers opnieuw laten starten.. ook zoiets irritants..

Juist als je weinig tijd hebt dan lijkt me de SP-16 door zijn simpele interface een goede optie, het spreekt voor zich (van wat ik van youtube meekrijg). Waar ik met de octatrack tegenaan loop is dat ik elke keer toch even moet nadenken hoe het zit, dat is niet echt inspirerend als je maar even een uurtje wilt jammen. De kracht van de SP-16 lijkt me ook meer als phrase-sampler, gewoon met je hardware wat jammen en dan zonder teveel nadenken als loops opnemen en daarmee wat klooien tot een geheel/basis pattern. Wellicht niet heeel erg geschikt voor complete songs (maar kan wel) maar dat hoeft ook niet altijd.

Maar juist de simpelheid is de essentie lijkt me, deluge en OT en sp-16 is wat overbodig, ik zou dan voor 1 gaan en die als centrale hub gebruiken. Tenzij je de OT echt als glitchy single hit sampler gebruikt natuurlijk, daar blijft hij sterk in.

ERM (of innerclock oid) ontkom je niet meer aan tegenwoordig als je met een DAW werkt en sync wilt hebben. Er is niet zo iets als 'bijna' goede sync, het is of sample accurate of je hebt jitter in meer of mindere mate, maar je blijft dan jitter (en latency) hebben.
 
Juist als je weinig tijd hebt dan lijkt me de SP-16 door zijn simpele interface een goede optie, het spreekt voor zich (van wat ik van youtube meekrijg). Waar ik met de octatrack tegenaan loop is dat ik elke keer toch even moet nadenken hoe het zit, dat is niet echt inspirerend als je maar even een uurtje wilt jammen. De kracht van de SP-16 lijkt me ook meer als phrase-sampler, gewoon met je hardware wat jammen en dan zonder teveel nadenken als loops opnemen en daarmee wat klooien tot een geheel/basis pattern. Wellicht niet heeel erg geschikt voor complete songs (maar kan wel) maar dat hoeft ook niet altijd.

Maar juist de simpelheid is de essentie lijkt me, deluge en OT en sp-16 is wat overbodig, ik zou dan voor 1 gaan en die als centrale hub gebruiken. Tenzij je de OT echt als glitchy single hit sampler gebruikt natuurlijk, daar blijft hij sterk in.

ERM (of innerclock oid) ontkom je niet meer aan tegenwoordig als je met een DAW werkt en sync wilt hebben. Er is niet zo iets als 'bijna' goede sync, het is of sample accurate of je hebt jitter in meer of mindere mate, maar je blijft dan jitter (en latency) hebben.
Heel herkenbaar ja van die OT. Ik heb dat met de Akai's veel minder. Groot informatief display. Had eigenlijk geen ervaring met MPC's. Eerst een Force gekocht omdat ie ook een Condensator Mic kan opnemen.. en daardoor toch wel interesse gekregen voor de andere Akai's.. maar als je wat dingen eenmaal weet. Quantize is T.C. bv.. kun je er al heel snel mee werken. Het punt met die Deluge en OT is gewoon dat je zoveel hidden functies heb. Laat mij dan toch maar menudiven.. dan leer je een apparaat ontdekken zonder dat je een PC moet aanzetten voor tutorials of een manual moet pakken. :)

Eigenlijk moet ik dus geen video's over gear kijken maar kon het niet laten :D.. eerste videootje wat ik van de Toraiz vind voor live looping samen met een Digitakt.. Ik weet niet wat er misgaat hier qua midi clock maar zo erg is het bij mij iig nog niet.. :) Heb aardig wat dingetjes van Elektron en loopt eigenlijk altijd strak mee.

 
dat loopt voor geen meter.. hoort die gozer dat dan niet???
 
dat loopt voor geen meter.. hoort die gozer dat dan niet???
Ja, slecht hé?! Zou ie em monitoren op de Toraiz en dat ie daar proccessed is ofzo?? Ik heb nog nooit zulke sloppy dingen uit een Elektron gehoord.. dat loopt altijd superstrak in mijn beleving.. :)
 
mocht hij het gemist hebben tijdens de opname, dan zou het bij het editten van de video toch zijn opgevallen?
 
Ja, slecht hé?! Zou ie em monitoren op de Toraiz en dat ie daar proccessed is ofzo?? Ik heb nog nooit zulke sloppy dingen uit een Elektron gehoord.. dat loopt altijd superstrak in mijn beleving.. :)

Is het niet gewoon de SP-16 die uit sync loopt? Hier zijn wel wat verontrustende verhalen over de vinden, maar dit zou met de 1.6 FW update opgelost moeten zijn. Dit is m.n. als hij slave is en dan als je pattern changes (dus bijv. song mode) doet. Het verontrustende hierin is dat er dus geen nieuwe FW update schijnen te komen.
 
Hmm hij verandert geen pattern.. maar dit is echt heel slecht om live mee voor de dag te komen.. lijkt me dat hij iets verkeerd doet of dat het nog oud OS is? Later als ie de Digitakt gesampeld heeft is het wel weer weg ook.

Met de Korg M3 ('n oudje alweer) merk ik dat het soms weleens opstroopt als ik teveel van de polyfonie vraag.. Sommige Combi's waar meer sounds zijn gestapeld is de sequencer en Karma engine totaal niet strak meer.. maar dit kun je dus allemaal oplossen door externe klankbronnen te gebruiken die niet vertragen. En hij loopt niet precies op de tel als ik em sync aan de MPC.. daarvoor ga ik die ERM multiclock maar halen, dan kan ik de clock die het ding krijgt hopelijk goed krijgen..

Hieronder 'n opname die ik net ff maakte met de M3 alleen.. afentoe houdt ie nog steeds ff in.. maar is al stukken verbeterd door wat geluiden eruit te laten. Niet echt een gestructureerde jam meer klooien met de Karma arps en afentoe lijkt het of het ergens naartoe gaat. :D Snap nog maar een topje van wat Karma is, wat het kan. Maar nog zoveel parameters die ik moet leren kennen.. deze kan je ook toewijzen aan 1 van de 8 faders en zo je arps anders laten reageren op de chords die speelt (of onder de pads zet).Dit lijkt me zo'n vet apparaat als je em master bent. En ook die chordpads vind ik geniaal. :)

(ow.. sorry voor m'n gestamp ;))

 
Laatst gewijzigd:
Had een tijd terug Lucien Foort ergens wat horen zeggen over de Toraiz maar wist niet meer welke video dat was.. Toevallig hoorde ik het nu weer terug.. hij opteert vreemd genoeg juist voor de MPC Live in plaats van de Toraiz.. puur om de sound..



Heb ergens iemand weleens horen melden dat de Akai's Force ruk klonk.. teruggestuurd heeft en voor een Toraiz is gegaan.. misschien smaak?? Ik moet wel zeggen dat de demo's echt enorm plat gecompressed klinken in de Force.. zo erg dat het zelfs overstuurt op een lelijke manier..

Hoe meer video's ik kijk hoe moeilijker ik het vind om een keuze te maken voor een setup.. voorlopig ga ik maar dingen individueel onderzoeken.. De focus ligt nu nog even op de Korg M3 maar ook omdat ik met een andere M3 eigenaar via PB aan het gedachten uitwisselen ben over deze machine..

Video hieronder vond ik ook erg inspirerend.. enkel een Deluge gebruikt.. :okdan:

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top