Live Jam met TR8-s, SE-02 & SP-16

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Pattern gemaakt en gaan freaken, die SP-16 klinkt echt als een malle :) met de Syncgen II als clock (standalone in Nanohost)
Verder niks gemixed gewoon de output direct opgenomen.

 
Laatst gewijzigd:
Wel lekker punchy allemaal, schwingy schwing. Als track gaat een beetje irriteren na een tijdje.
 
Ja, het is ook maar een beetje freubelen op 4 maten, ben nog niet zo ver dat ik langere patterns en scenes kan maken :)
maar het grooved lekker toch?
 
Zal eens proberen, hoe doe ik dat? iphone en dan audio capture en overdub?
of osb studio en webcam? Hoe doen jullie dat?
 
Zal eens proberen, hoe doe ik dat? iphone en dan audio capture en overdub?
of osb studio en webcam? Hoe doen jullie dat?
Ik heb een camera staan op statief en plak de muziek er later onder in de editor.
Wat ik zelf doe voordat ik begin met afspelen, is even een kort / duidelijk geluid (kick oid) een paar keer handmatig triggeren.
(zoals hier)



Dan heb je bij het uitlijnen van geluid en beeld een mooie visuele marker om het exact uit te lijnen.
Sommige camera's hebben een mic ingang, die van mij heeft dat wel, maar gebruikt zo'n brakke pre amp, dat ik die niet gebruik.

Mocht je geen video editor hebben, dan zijn er volgens mij vrij goede gratis editors waarmee je dit kunt doen.
En dat voeg ik direct text erbij, om te vertellen wat er gebeurt.
 
Wat wel kan helpen is om bij je video toch geluid op te nemen is audio sync. Sommige editors hebben dat (bv. Davinci Resolve, welke gratis is). Ik gebruik Final Cut. Dan kan je de bestanden selecteren en met een druk op de knop is het gebeurd. Ik gebruik een iPhone en een iPad, maar wil nog upgraden naar iets beters. Het schijnt ook te kunnen om vanaf een webcam te caputeren, daar heb je weer specifieke software voor nodig, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

In de toekomst wil ik gaan streamen, dus dan zal ik er eens verder in duiken...
 
Ok, dus audio gewoon opnemen en video met iphone en welke gratis software dan? Ik heb een MBP en windows?
 
Als je een mbp hebt zou ik imovie aanraden... het matchen van audio moet je dan handmatig doen, dat kan aan de hand van de golfvormen. Dat lukt nauwkeurig genoeg. Je kan er ook meerdere beelden in verwerken. De basisfuncties zijn prima!

Als je meer wilt... dan is er bv Davinci Resolve. Maar let wel, das next level shit en de leercurve is minstens zo groot als wanneer je voor het eerst een DAW opent. Wordt door de groten op aarde in de video wereld gebruikt. Is wel gratis en er zijn veel turorials te vinden...

Wat je ook kan doen is de trial van final cut pro downloaden, die is 3 maanden en heeft nagenoeg geen beperkingen. Die is ook pro level, maar geeft iets meer vooraf ingestelde fx.
 
Lekkere vibe!! :) De 'ah - ah - etc' werd me wel iets teveel op een gegeven moment.. dus die break-down was wel even fijn.. ;)

Ik deed vroeger gewoon video's in Window's moviemaker.. en kun je nog steeds in W10 downloaden als een extra optie. Kun je ook gebruiken audio onderzetten. Genoeg keuze lijkt mij. :)

 
Ok, dus audio gewoon opnemen en video met iphone en welke gratis software dan? Ik heb een MBP en windows?
Ik werk wel zo inderdaad. (maar dan met een camera en niet met de iPhone).
Waarschijnlijk werkt een iPhone prima om te filmen. Mits er een beetje licht beschikbaar is.
Gewoon proberen!

Ik werk zelf met Windows, maar Mac heeft volgens mij ook voldoende editors beschikbaar.
Ik hoor veel goeds over Filmora.
Davinci is waarschijnlijk de beste (zeker voor de prijs van € 0,-) maar pittig om te leren kennen (vond ik iig). Er is heel veel info te vinden, dus als je dat ziet zitten is dat waarschijnlijk de beste optie.
Maar iMovie kan misschien al wel genoeg om even te beginnen.
 
Back
Top