RPPR's via externe midibron aansturen in de Korg M3M

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Gisteren heb ik bij wijze van experiment een Launchpad in het leven geroepen bij mijn Korg M3 en wil deze inzetten om de RPPR's te selecteren via toggle on/off. Bij het jammen doe ik vaak losse takes op baslijntjes, pingeltjes.. etc om later met elkaar te proberen.. ook drums in losse sporen vind ik dan makkelijk. Of de kick, hats, claps enzo aanstaan is wel te horen maar met meerdere thema's en takes over je keyboard verspreid verreist het toch een soort "wie doet wat" management. Een Launchpad die laat zien welke toets iets afspeelt op een midikanaal leek me daarom wel overzichtelijk. :)

Nu is het is me gelukt om de drumtrack op midikanaal 10 aan te sturen (midikanaal in de launchpad voor de note nr's staat ook op 10), dan zijn alle RPPR's los te activeren en de-activeren. Maar wijzig ik het te recorden/monitoren kanaal in "TRACK SELECT" bv in 1 wordt er geen mididata meer via de Launchpad naar track 10 verstuurt, terwijl RPPR's die via het bijbehorende M3 keyboard worden geselecteerd wel werken en niet afhankelijk zijn van het kanaal in de "TRACK SELECT".

Heb het nog niet op de Kronos getest. Weet ook dat M3 een oudje is en niet heel erg populair maar misschien heeft iemand dit aleens geprobeerd via iets externs? Met een Kronos, M50 of Nautilus maar het zou juist op de M3 moeten kunnen omdat die ook als module is verkocht.

Bedankt alvast! :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Wat zijn RPPR's ?
Dat is Korg jargon voor pattern. Of liever gezegd, losse stukjes toetsdata die je naar een midikanaal kan porten binnen de Korg's die dit ondersteunen. Er zitten ook nog patterns in die voornamelijk voor drums zijn bedoeld. Kun je ook naar ieder midikanaal sturen maar deze is te selecteren/activeren op het apparaat zelf met de knop "DRUMTRACK".
Waarschijnlijk hebben ze het daarom anders genoemd. De RPPR's zijn ook via midi note nr aanstuurbaar en de midi in het pattern kan dan opgenomen worden in de sequencer. Daar gaat het bij mij mis via de Launchpad. ;)

Edit: ik ga er een beetje vanuit dat mensen die bekend zijn met RPPR mij verder kunnen helpen.. het is nogal een complex apparaat samen met alle Karma Arps.. Maar bij deze een kleine omschrijving. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top