Mijn nieuwste synth: een PET fles

Dank voor de reacties. Ik heb me voorgenomen het ooit nog een keer over te doen met een betere microfoon met het idee om er een instrument van te maken. Je kunt er veel leuke percussieve geluiden uit halen.
 
hehe.. Er worden zelfs kledingstukken van gemaakt dus waarom geen muziek.. :) Maar klinkt erg sfeervol. :okdan:
 
De fluitachtige geluiden, heb je die gedaan door erop te blazen? Maar het is wel een cool idee om een nummer te maken met 1 object, je kan er een concept album van maken. 1. Water bottle. 2. Pen 3. Nail clipper 4. Paper bag enzovoort
 
De fluitachtige geluiden, heb je die gedaan door erop te blazen? Maar het is wel een cool idee om een nummer te maken met 1 object, je kan er een concept album van maken. 1. Water bottle. 2. Pen 3. Nail clipper 4. Paper bag enzovoort
Hi Kobboi, ja de "fluit" is inderdaad een sample van het geluid dat je krijgt door schuin in de opening te blazen. Ik heb 1 toon gebruikt (de lege fles). Ik heb geprobeerd om goede looping-points te vinden in die sample maar dat klonk heel erg statisch. Om het natuurlijker te laten klinken moduleer ik de loop-begin en eindpunt. Dat klinkt echt een stuk beter maar gaat soms gepaard met artefacten (kraakjes en zelfs popjes). Om het echt goed te doen moet ik meer experimenteren.

Ja ik had ook het idee om voorwerpen te samplen (op alle mogelijk manieren om er geluid uit te krijgen) en daar dan een track van te maken en het liefst ook een instrument dat ik erbij kan doen. Ik dacht aan Kontakt maar dan werkt het in Kontakt player niet. Dus ik ben aan het kijken of ik het in sforzando (SFZ formaat). Dat is gratis, compatible met windows en Mac (helaas niet Linux). Maar misschien de kale SFZ en dan presets maken in Sforzando... ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik hoop dat ik hier tijd voor ga vinden. Het is wel iets dat ik leuk vind om te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Geestig en creatief!
 
Erg tof gemaakt dit en het eindresultaat luistert lekker weg. Ik vind het qua klank/sfeer een beetje een Radiophonic Workshop-sfeertje hebben :okdan:
 
Back
Top