[abstracte maar geen harde techno] D06 No name

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
465
Locatie
Amsterdam
Deze hele track is gemaakt op enkel een Elektron model cycles, daarna wel gecompressed en ge eq'ed in logic en een DNA Dymand. Ik heb enkele dagen met de loops lopen spelen, maar deze take is één take die niet geedit is. Vind het eigenlijk wel behoorlijk klinken voor het snelle en minimale maakproces. Jullie?

 
Dank je wel. En hoor je niet teveel dat het uit één bakje komt? Naar mijn gevoel heeft een mix meer relief als je verschillende synths samenbrengt en mixt (ook mijn probleem met enkel softsynths binnen een DAW te gebruiken, je mist sonische diepte of iets dergelijks).
 
Lastig te beoordelen, het zit wel mooi in elkaar maar de geluiden zijn persoonlijk te robotic voor mij. Kwestie van smaak denk ik. de bliep geluidjes staan ook iets te hard in sommige stukken. Verder wel knap gedaan in ieder geval :halleluja
 
Ja, leuke track. Veel afwisseling. Ik herken wel het probleem dat een track een eigenaardige klank krijgt als je alles met 1 plugin of synth doet. Ik denk dat er dan wat meer nabewerking nodig is om de uniforme klankkleur een beetje uit te smeren. Maar het stoort me geenszins in deze track. Heel gaaf gemaakt!
 
Lastig te beoordelen, het zit wel mooi in elkaar maar de geluiden zijn persoonlijk te robotic voor mij. Kwestie van smaak denk ik. de bliep geluidjes staan ook iets te hard in sommige stukken. Verder wel knap gedaan in ieder geval :halleluja
Ik heb inderdaad de neiging om de hoge frequenties te luid te zetten. Het maffe is dat ik het tijdens het mixen niet hoor, maar achteraf wel. Ik vermoed dat ik een zekere mate van hoorverlies heb in de hoge frequenties, en zou eigenlijk altijd een referentietrack moeten gebruiken.
 
Ja, leuke track. Veel afwisseling. Ik herken wel het probleem dat een track een eigenaardige klank krijgt als je alles met 1 plugin of synth doet. Ik denk dat er dan wat meer nabewerking nodig is om de uniforme klankkleur een beetje uit te smeren. Maar het stoort me geenszins in deze track. Heel gaaf gemaakt!
Dank je wel!
 
Back
Top