Camomile

Zo ziet Mumble er in Carla uit:

mumble.png


En zo klinkt dat:




Maar in Pure Data zelf ziet Mumble er zo uit en is een en ander te regelen:

mumble-pd.png



Wacht eens even: misschien is het beeld te groot en vallen de sliders in Carla simpelweg buiten beeld?
 
Ah, zo kan ik me het wel enigszins voorstellen hoe het werkt. :) Ja, zou handig zijn als de hele GUI met sliders enzo automatisch werd meegenomen.
 
De nieuwste versie van Carla geïnstalleerd: versie 2.3.0. Maar dat maakt geen verschil.
 
De sliders zijn zichtbaar in de GUI die je op Pure Data ziet. Zie het plaatje in berichtje 21. Maar ik weet (nog) niet hoe de positie van die sliders in de GUI in Pure Data gedefinieerd wordt, anders zou ik ze wat kunnen verplaatsen zodat ze mogelijkerwijs ook in Carla zichtbaar worden.
 
Eén stap vooruit, maar twee achteruit. Eerst de stap vooruit:

mumble-klein.png

In de edit mode kun je gewoon met de sliders en tekst schuiven.

Maar door mijn experimenteren (?) doen nu LMMS en Carla het niet meer. LMMS start helemaal niet meer op, en Carla opent de gemaakte plugins niet meer. Dus ik kan nu ook niet testen of deze aangepaste Mumble nu wel inclusief sliders in beeld verschijnt... :(
 
MIsschien kan iemand anders het uitproberen? Als bijlage hier het aangepaste pd-bestand als txt-bestand. A.u.b. voor gebruik de extentie "txt" weer in "pd" terug veranderen. Als pd-bestand kon het niet als bijlage.
 

Attachments

  • mumble-klein.txt
    19,6 KB · Bekeken: 129
OK - heb de fout met LMMS gevonden, dat werkt nu weer. En met Carla-Patchbay in LMMS is de aangepaste Pd-patch nu inclusief werkende sliders druk aan het murmelen. Zie:

mumble-klein.png


Maar opnamen zitten er helaas niet meer in, dat kan de CPU kennelijk niet meer aan. Zodra ik Qtractor start stopt LMMS.
 
Nou ja, als de CPU-capaciteit nu de bottleneck is, dat is nog tot daaraan toe. Je weet in elk geval wel dat het in principe goed kan draaien. Nu op zoek naar een iets sneller systeem. :)
 
Ik gebruik Qtractor voor het maken van opnamen, en dat wilde ik hier ook even doen om een voorbeeldje te kunnen plaatsen van hoe het klinkt.
 
Ben nu aan het uitvogelen hoe Camomile ook alweer werkt. Is wel weer even puzzelen...
 
De Windows versie van Camomile krijg ik op mijn Linux computer niet aan de praat, maar de Linux versie wel. Alleen werken voor de Linux versie niet al de bijgevoegde voorbeelden. Op internet is er ook weinig of geen discussie meer over Camomile. Waarschijnlijk heeft PlugData Camomile inmiddels overvleugeld.
 
Back
Top