Eerste project met de Novation Peak

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
'Eindelijk' :)
Na veel presets proberen en een shortlist van ongeveer 70 favorieten, was het tijd voor m'n eerste project.
Ik zit nog altijd op de kleine kamer (tijdelijk vanwege een verbouwing), dus de setup moest even omgegooid worden voor deze 'performance'.
M'n USB keyboard moest z'n plekkie opgeven (die komt wel weer terug als ik iets in de DAW ga maken en het fijne trio mocht een prominent plekje innemen op de eerste rij.

Ik had eigenlijk in gedachten om iets polyfonisch te gebruiken op de Peak (dat was iig wat ik nog miste, een polyfone synth), maar deze swingende arp liet m'n voeten sneller tikken en dus mocht hij blijven.
Dus 'moest' de Minitaur wel een stapje omhoog, maar gelukkig is C4 hoog genoeg om dat met de Minitaur in te kunnen vullen.

De 707 verzorgde de ritmesectie en 2 melodie lijntjes.
Hoewel het zeker geen complete 'gepolijste' track is, kun je dus met 5 kanalen een lekker eindje jammen.

 
Toffe vibe! Klinkt als een hele fijne combo zo met zijn drietjes :)
Thnx.

Ja, klinkt lekker. Ik zit nog wel met een midi vraagstukje, omdat de 707 geen aftertouch en mod wheel acties opneemt van een extern keyboard.
En laten die nu net heel prominent aanwezig zijn in de modulatie sources in de Peak.
Dus daar moet ik nog wat voor vinden.
Een bekend issue overigens, dat stukje midi heeft Roland blijkbaar overgeslagen.
 
Zow, dat klinkt goed zeg. Fijne sound, uitwerken!
Bedankt.

Ja, dat uitwerken is nog wel een onbekend terrein zonder DAW.
Ik denk dat ik daarvoor beter kan multitracken naar de DAW om vanuit daar verder te werken, want alles helemaal uitkauwen in de 707 is geen doen (en ook niet wat ik voor ogen heb met deze combi).
Die 707 is vooral prettig om te te jammen en te 'performen'.

Mijn projecten worden toch vooral gemaakt voor de lol, om iets te leren, of om het eindproduct als achtergrondmuziek te kunnen gebruiken voor bij m'n andere hobby (videografie).
Dus niet een op zichzelf staande track die gereleased gaat worden.
Niet dat ik alleen maar losse patterns wil maken, maar het hoeft geen losse track te worden.
 
Ik zit nog wel met een midi vraagstukje, omdat de 707 geen aftertouch en mod wheel acties opneemt van een extern keyboard.
Op zich kan je een Blokas Midihub gebruiken om Aftertouch en Modwheel om te vormen naar een CC die wel opgenomen wordt, en dan achteraf die CC weer omzetten, maar da's wel omslachtig. Ik heb eenzelfde probleem gehad met de Digitone, die bepaalde dingen (ook Aftertouch) niet door z'n Midi THRU stuurde. Misschien nog wel erger, want Thru hoort natuurlijk gewoon alles door te sturen!
Wat een flater van Roland, hopelijk doen ze daar in een update nog iets aan.
 
Bedankt.

Ja, dat uitwerken is nog wel een onbekend terrein zonder DAW.
Ik denk dat ik daarvoor beter kan multitracken naar de DAW om vanuit daar verder te werken, want alles helemaal uitkauwen in de 707 is geen doen (en ook niet wat ik voor ogen heb met deze combi).
Die 707 is vooral prettig om te te jammen en te 'performen'.

Mijn projecten worden toch vooral gemaakt voor de lol, om iets te leren, of om het eindproduct als achtergrondmuziek te kunnen gebruiken voor bij m'n andere hobby (videografie).
Dus niet een op zichzelf staande track die gereleased gaat worden.
Niet dat ik alleen maar losse patterns wil maken, maar het hoeft geen losse track te worden.
je kunt in de 707 toch loops(tracks) maken? Weet niet of die een beetje lang genoeg kunnen.
Lekkere jam :)
 
Op zich kan je een Blokas Midihub gebruiken om Aftertouch en Modwheel om te vormen naar een CC die wel opgenomen wordt, en dan achteraf die CC weer omzetten, maar da's wel omslachtig. Ik heb eenzelfde probleem gehad met de Digitone, die bepaalde dingen (ook Aftertouch) niet door z'n Midi THRU stuurde. Misschien nog wel erger, want Thru hoort natuurlijk gewoon alles door te sturen!
Wat een flater van Roland, hopelijk doen ze daar in een update nog iets aan.
Nou, de 707 (voor wat ik nu heb kunnen testen) stuurt ze ook niet door.
Maar ik heb maar kort getest en nog geen diepgravend onderzoek gedaan.
Alleen gelezen dat die berichten (mod wheel, pitch bend en aftertouch) niet opgenomen en verstuurd worden.
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Vertalen, opnemen en weer terug zetten.
Maar dat moet ik nog even rustig afwegen, want mss is er nog een andere oplossing.

Er zijn 101 wegen naar Rome, dus daar gaan we ons rustig over buigen.
 
je kunt in de 707 toch loops(tracks) maken? Weet niet of die een beetje lang genoeg kunnen.
Lekkere jam :)
Ja kan zeker.
Ik weet alleen nog niet wat het lekkerst werkt.
Mijn ervaring nu is dat de 707 vooral inspireert en lekker werkt tijdens het maken en performen van dit soort jams.
Het detailwerk lijkt me makkelijker in de daw.
Maar daar ga ik achter komen.
Voor nu is het gewoon lekker jammen en geniet ik van het maken van dit soort projecten.
 
Knap gedaan weer! Mooi dat dat kan zonder DAW, ik zou mijn DAW niet weg kunnen denken.
Thnx man.
Ik ook niet hoor, maar dit geeft voor mij wel meer voldoening / plezier.
Alleen kom je met de DAW gewoon tot 100% en heb je hier nog wel wat extra werk nodig als je echt een track af wil maken.
Voor mij is het echt een extra manier om inspiratie om te zetten in lol en muziek.
En als ik vastloop in een DAW project, dan is het heerlijk om hier lekker mee te jammen.
 
'Eindelijk' :)
Na veel presets proberen en een shortlist van ongeveer 70 favorieten, was het tijd voor m'n eerste project.
Ik zit nog altijd op de kleine kamer (tijdelijk vanwege een verbouwing), dus de setup moest even omgegooid worden voor deze 'performance'.
M'n USB keyboard moest z'n plekkie opgeven (die komt wel weer terug als ik iets in de DAW ga maken en het fijne trio mocht een prominent plekje innemen op de eerste rij.

Ik had eigenlijk in gedachten om iets polyfonisch te gebruiken op de Peak (dat was iig wat ik nog miste, een polyfone synth), maar deze swingende arp liet m'n voeten sneller tikken en dus mocht hij blijven.
Dus 'moest' de Minitaur wel een stapje omhoog, maar gelukkig is C4 hoog genoeg om dat met de Minitaur in te kunnen vullen.

De 707 verzorgde de ritmesectie en 2 melodie lijntjes.
Hoewel het zeker geen complete 'gepolijste' track is, kun je dus met 5 kanalen een lekker eindje jammen.


Lekker!! en wel overzichtelijk zo. :) Ook fijn dat je zo snel kan schakelen tussen de mutes in de tracks zelf en tracks individueel.
Las ook iets dat ie geen CC# opneemt (modulatie, aftertouch).. dat is dan wel weer jammer als je em standalone wilt gebruiken. Maar geen groovebox is perfect zullen we maar zeggen.. ;)
 
Lekker!! en wel overzichtelijk zo. :) Ook fijn dat je zo snel kan schakelen tussen de mutes in de tracks zelf en tracks individueel.
Las ook iets dat ie geen CC# opneemt (modulatie, aftertouch).. dat is dan wel weer jammer als je em standalone wilt gebruiken. Maar geen groovebox is perfect zullen we maar zeggen.. ;)
Thnx.
Ja, dat gaat steeds beter. Die 707 werk heel prettig.
Midi is nog wel een ding idd. Normale CC opnemen lukt wel via een extern keyboard, maar mod wheel, aftertouch en pitch bend niet.
Ten minste,dat kreeg ik nog niet aan de praat. Ik las her en der dat dat nog niet werkt.
Hopelijk voegt Roland dat nog toe in een eventuele FW update en anders kan ik een normale CC gaan gebruiken en die mappen aan 1 van de automation lanes.
Mogelijk heb ik dan nog een midi vertaal box nodig die er tussen komt.
Maar ik zat toch ook al naar te kijken naar een splitter, om de drie synths met 1 keyboard aan te kunnen sturen.
Dat kan dan mooi in 1.
Maar eerst lekker klooien met wat ik nu heb.
Geld uitgeven kan altijd nog en ik kan ook eerst gewoon de bestaande 3 knoppen gebruiken en de modulatie niet via het keyboard inspelen.
 
Heee gaaf!!!!! Ontzettend leuk gedaan en leuk dat je er een video van gemaakt hebt. Ik zie dat de novation peak in goede handen is gekomen :-D
:okdan:
 
Back
Top