DOREMIDI USB MIDI Host

clintrubber

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.136
Locatie
N Brabant
Tegen een USB MIDI host aangelopen van het merk DOREMIDI (ja funny...), kende dit merk nog niet, en zag 't hier ook nog niet genoemd.

Maar het lijkt prima te werken. Type UMH-10. Geen idee of het een eigen bedenksel is van dat merk, of een 'geleend' ontwerp.

'Geteste lijst' is nu nog wat karig: UMH-10 compatible list V1.2.pdf

Wie weet hebben anderen dit handige ding ook, en toe te voegen ervaringen met wel/niet werkende USB-only MIDI-controllers.

Quick & dirty testje leerde dat deze controllers (not in list) er ook mee lijken te werken:

KORG MS20ic, nanoKEY2, nanoPAD

Info komt mogelijk eens van pas...
 

Attachments

  • ABUIABACGAAg6uLT9gUosrr7kgYwoAY4oAY.jpg
    ABUIABACGAAg6uLT9gUosrr7kgYwoAY4oAY.jpg
    196,2 KB · Bekeken: 199
Ik heb deze ook een tijdje geleden gekocht, maar bleek eigenlijk overbodig
 
Gaan 't zien hoevaak 'ie daadwerkelijk ingezet zal gaan worden, maar met name leuk dat die MS20ic controller nu ineens 5-pin MIDI kan gaan praten.
En 't maakt die nano-controllers een stuk universeler.

Enige minpunt dat ik zie is dat er _net_ 1 kabeltje teveel op moet worden aangesloten (2e USB-socket, voor de voeding), maar da's uiteraard onvermijdelijk
(of je moet 'm gaan hacken naar een 7-pin MIDI met voeding over die 2 extra pinnen).

Met welke controller jij 'm gebruikt?
 
Ik heb 'm de andere kant op gebruikt, ik had geen kb met usb midi maar wel een module met usb. Ik gebruikte al een synth met midi din met band dus heb dat ding erbij gekocht om de module aan te kunnen sturen. Uiteindelijk toch maar een keystep gekocht want dat was makkelijker en had ik meteen een seq/arp. Ligt nu ergens in een hoekje maar komt vast nog wel een keer van pas.
 
Nice one, hier geen modules met alleen USB, maar goed om die 'andersom' toepassingsmogelijkheid in gedachten te houden.

Ja dit typisch bakjes die op onverwachte momenten, al is het jaren later, ineens erg handig kunnen zijn.

Geen idee of dit al een clone is vd Kenton, maar ik kwam 'm 2e hands tegen, dus toen zeker prima MIDI-utility-box vulling.
 
Goed dat ik dit even zie.. Ik wil mijn Korg Kontrol op een apparaat aansluiten zonder bijkomst van de computer.
Die Mio dingen zijn ook heel sjiek.. zeker al je een wat uitgebreidere setup hebt maar als het gaat om ff vlug 'n USB controllertje 1 op 1 te connecten is dit makkelijker.

Heb 1 keer bij gear4 music wat besteld. Midi Merger/USB midi interface voor weinig maar werkte niet en kon ik weer retouren gelukkig. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? Ik zie wel dat het alleen bij Wish of Banggood te verkrijgen is.. lange levertijden vandaag de dag :D
 
Ah.. ok. Ik heb 'n nano mixer van Korg.. die zou ik rechtstreeks naar wat faders op een iPad mixer willen mappen.
 
Ja.. ga de gok maar gewoon nemen.. :)

Lees dat Debob em niet (meer) gebruikt.. ga hem wel ff checken of ie em misschien weg wil doen.. Zag laatst 2 bij een Ali bestelling 2 maanden levertijd staan.. :D
 
Dat DOREMiDi komt gezien de productrange wel over als een bedrijf dat snapt wat ze maken.
Had voor aanschaf navraag gedaan (via hun FB-page) naar uitgebreidere modellenlijst (tov wat er zover al is) maar kwam geen respons.
Wie weet kun je 't zelf bij hen eens proberen bevestigd te krijgen voor jouw controller.
 
Er blijkt ook een UMH-20 te zijn (HighSpeed, USB2.0).

Die UMH-10, het type dat ik heb, is dus trager (FullSpeed, USB1.1).
Maar altijd nog sneller dan hun reactie 8), had ze vandaag exact een maand terug gecontacteerd en kreeg dus vandaag die info over het bestaan van de UMH-20.


'k Moet even checken hoe het ook alweer zit met snelheidsverlies bij combineren van USB1.1 & USB2.0.
Zolang je maar niet via een hub op dezelfde computerpoort zit, right?....
of gaat alles op je laptop naar de snelheid vd traagste als je op 1 vd poorten een USB1.1 device aansluit, 'k hoop/gok van niet...
zal dan weer van specifieke laptop kunnen afhangen...
 
doe deze ook midiclock? miditech usb host dus niet. kenton usb host wel.
miditech usb host beb ik over als iemand die wil hebben.
prima voor bv controllers.
niet om mijn op1 te syncen.
 
Back
Top