Nieuwe iMacs

Volgensmij loopt cubase nu op rosetta? En hoe zit het de performance. Kan ik al die plugins laten lopen? Of moet ik wachten tot Apple met een pro versie komt met en betere cpu en meer ram?
 
Ja dat geduld snap ik. Vooral met Akai. Wat een slechte service. Maargoed eh. Is een mac mini genoeg?
Dus eh kan ik een mac mini gebruiken voor cubase, plugins, etc... Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben? Thanks voor de antwoorden!
 
Ja dat geduld snap ik. Vooral met Akai. Wat een slechte service. Maargoed eh. Is een mac mini genoeg?
Dus eh kan ik een mac mini gebruiken voor cubase, plugins, etc... Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben? Thanks voor de antwoorden!
Heel gemakkelijk.Ga naar YT en typ in de zoek:"Mac mini and daws"(of iets in die aard)en voila,keus genoeg om een gedacht te hebben.Eind conclusie; geen probleem.
 
Haha. Thanks he. Is nou niet zo dat ik dat niet heb gedaan. Maar eh ik juist ervaringen van anderen horen hier. Dank voor het antwoord.
 
Haha. Thanks he. Is nou niet zo dat ik dat niet heb gedaan. Maar eh ik juist ervaringen van anderen horen hier. Dank voor het antwoord.
Zullen er niet veel zijn op het moment.Ikzelf heb de zwaarste intel processor nog op een Mac mini.En ondervind geen hinder met mijn daw Logic Pro maar dat is wel specifiek ontworpen om op een Mac te draaien.
 
Niet iemand hier die ook deze configuratie heeft. En dankje voor de antwoorden!
 
Ik draai een M1 Mac Mini met 8Gb ram en 512Gb SSD met redelijk wat plugins. Het draait prima, maar ik heb de buffer wel op 2048 samples staan anders vertraagt ie soms. Dus ik heb wel wat latency, maar daar valt omheem te werken. Ik gebruik wel stevige sample libraries, dus mogelijk had ik beter een 16Gb uitvoering genomen maar die vond ik te duur op dat moment.
 
Ah oke maar eh die latency ligt ook aan je audiokaart. Welke kaart gebruik je als ik dat mag vragen?
 
Daar heb je gelijk in, tot nu toe alleen nog maar de standaard audio headphone output gebruikt van de Mac Mini zelf, ik zal morgen even mijn Motu 828MK3 Hybrid er aan hangen en kom ik er op terug.
 
Ja ben benieuwd. De motu 828 is redelijk vergelijkbaar met de motu 16a. Ik neem aan dat de latency gewoon op rond de 0 kan staan. Ik zet hem meestal iets onder de "nul". Staat nu op 3 ms. Ik kan nu eigenlijk ongelimiteerd tracks aanmaken met vst's erin. Ben wel benieuwd wat de max is. Ik zou zelf ook voor de 16gb gaan. Maar misschien dat ik nog even wacht tot de "x" versie er komt met wat meer GB. Alhoewel ik me afvraag of dat echt nodig is.

Dat is dan ook de vraag. Weet iemand wat een beetje redelijk werkt qua GB's. Is 16gb genoeg. Ik heb nu een overkill met 64 gb en een I9. Maar toch wel benieuwd wat de M1 in combinatie met 16gb doet. Is dat genoeg of loop je dan tegen restricties aan? Dank nogmaals voor de antwoorden. Groet!
 
Back
Top