Accepteert een Tascam DM4800 / Dm3200 2 firewire kaarten?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
994
Ik zoek een oplossing om veel extra analoge inputs te kunnen verkrijgen op mijn DM4800. Omdat expansiekaarten niet veel voorbij komen dacht ik aan een Motu 24 i/o. Deze werkt via Firewire. Nu heb ik al een Firewire card in m'n Dm4800 maar deze communiceert met m'n Mac. Nu was m'n gedachte een extra FireWire card te installeren om te gebruiken om de Motu's inputs binnen te kunnen trekken.

Accepteert de DM4800 een extra FireWirekaart wanneer deze op bovengenoemde wijze gebruikt wordt?

Ben benieuwd!

Yoshi Takegawa
 
Accepteert de DM4800 uberhaupt een Motu als input? (ivm drivers enzo)
 
effe kort, de Motu 24 io werkt met een firewire cable, maar is geen firewire card, of dat werkt alleen met de motu pci card daarvoor,

op OSX via aggregate device werkt ik met ene Profire 2626 en Lightbridge,, en van de ligthbridge enkel de inputs
Een RME Digiface wou ik achteraf nog kopen, maar de lightbridhge setup leek ineens toch te werken

Soit, aggregate device, en enkel met de Motu PCI card
 
Idd wat @Stephen zegt, Motu gebruikt wel de fysieke Firewire verbinding, maar gebruikt z'n eigen Audiowire protocol voor de commpunicatie.
 
Kijk eens naar een tweedehands motu2408 mk3 , die heeft 3 tdif poorten en ook adat ... standalone kan deze volgens mij tot misschien wel 24 kanalen naar tdif (tascam digita interface) converten op 44.1khz ... ik zou dit wel eens goed navragen eerst ...
 
Kijk eens naar een tweedehands motu2408 mk3 , die heeft 3 tdif poorten en ook adat ... standalone kan deze volgens mij tot misschien wel 24 kanalen naar tdif (tascam digita interface) converten op 44.1khz ... ik zou dit wel eens goed navragen eerst ...
Werkt die ook niet alleen met de Motu PCI 424 card ?
Da's anders dan de Motu 828 Mk3 Hybrid die nog nieuw te koop is.

Die card met tdif heeft anders wel heel straffe specs,,, en die is al zo oud ? maar dat komt omdat het geen standard Firewire is,,

Of ja, gebruiken als converter,, ?? maar je hebt totaal geen software toegang tot de card ?
 
Dank voor alle reacties, ik was al bang dat het niet zo eenvoudig ging zijn, ik dacht dat Motu stand alone AD/DA conversie deed... shit!

Een andere gedachte van me was nog om een Tascam X48 HD recorder te kopen, die kan je voorzien van 3x TDIF i/o en 24/48 analoog i/o en deze dan als converter te gebruiken :) Ik zie vast weer iets over het hoofd... :D
 
Werkt die ook niet alleen met de Motu PCI 424 card ?
Da's anders dan de Motu 828 Mk3 Hybrid die nog nieuw te koop is.

Die card met tdif heeft anders wel heel straffe specs,,, en die is al zo oud ? maar dat komt omdat het geen standard Firewire is,,

Of ja, gebruiken als converter,, ?? maar je hebt totaal geen software toegang tot de card ?
In de handleiding staat dat deze standalone tot 24 kanalen als format convertor (tdif-adat) gebruikt kan worden ... dus als hij 3 8 kanaals ada8200 koopt heeft hij 24 extra analoge inputs op de tascam ...

Die Tasxam x48 zou ook een oplossing kunnen zijn denk ik ... je hebt ook nog de ma-ad8 , die is wel enkel op xkr ..
 
Okey, sorry, en cool,,

Wat betreft ADA8000 (maar niet de 8200) Die zijn hier allemaal buiten gebruik wegens die adat connectors daarvan,, die adat cables komen altijd los,

Nu werkt het hier met 7x de Profire 2626, die werken ook als standalone ADAT converter, en een Lightbridge,,
maar 'tis nog niet perfect stabiel vanaf het opstarten, maar 't is al goed bruikbaar no zoveel jaren prutsen met die ADA8000, , 't is alleen effe de clock switchen vd ligthbridge bij vervorming,
 
Motu2408 mk3 heb ik ook tweedehands gekocht voor mijn DM-3200 (een uitgeklede DM-4800). Werkt standalone perfect als omzetter van acht analoge kanalen. De - dure - kabel kun je bij Thomann kopen. ADA8000 heb ik op de Tascam SX-1. Die is goedkoper maar heeft op papier een minder dynamisch bereik en is minder van bouwkwaliteit. Helaas is de ADAT-ingang op mijn DM-3200 niet goed, anders zou ik voor nog een ADA8000 hebben gekozen. Het prijsverschil is zo groot en ze zijn zo goed verkrijgbaar dat ik het een prima keuze vind.
 
Ik heb 2 Fostex VC-8 ADAT expanders gescoord op marktplaats (ik meen €100 betaald te hebben voor 2 stuks) als extra I/O voor mijn interface. Het zijn tulp aansluitingen en misschien niet de meest flashy apparaatjes, maar ze doen hun werk prima. En qua prijs/kwaliteit niet te verslaan, zelfs de Behringer ADA's vind je niet voor die prijs. Ze komen nog wel eens voorbij en zijn minder gezocht dan de ADA's.

Wie weet heb je wat aan deze info :biertje:
 
Aah kijk daar komen toch interessante oplossingen om de hoek kijken :) Dank allemaal voor de input!
 
Back
Top