Softube Model 84, een Juno-106 emulatie

softube-model-84-1200x770-1.png

Met Model 84 introduceert Softube een software-emulatie van de Roland Juno-106. Net als bij de emulatie van de Minimoog, de Model 72, bestaat het pakket uit verschillende plug-ins.​


Softube Model 84 is een nauwgezette replica van een uitgebreid gerestaureerd origineel, maar welke emulatie beweert dat niet? De configuratie is natuurlijk hetzelfde als bij het origineel: er is de DCO met suboscillator en ruis, LP-filter, de LFO en de envelope voor VCF en VCA, evenals de beroemde chorus. De plug-in heeft twee modi voor polyfone stemtoewijzing en een unison-modus.

Maar er zijn natuurlijk ook kleine verbeteringen ten opzichte van het origineel. De plug-in reageert op velocity en aftertouch om de VCA, filter en pulsbreedte te regelen. Deze functies zijn direct toegankelijk via het uitgebreide paneel. De plug-in bevat zowel de originele presets als een verzameling nieuw geprogrammeerde geluiden.


softube-model-84-modules.jpg


Het tweede deel van de bundel bestaat uit zeven modules voor het Softube Modular-systeem. Het gaat om de verschillende componenten DCO, Noise, VCF, LFO, Envelope, VCA en Chorus. Deze zijn afzonderlijk en in combinatie met andere modules te gebruiken.

Ten derde wordt de chorus ook nog geleverd in 'Amp Room'-formaat. Deze is ontworpen voor gitaristen en bassisten die de legendarische chorus net zo weten te waarderen als synthesizerfans.

Softube Model 84 is nu beschikbaar. Tijdens de huidige “Modular Month” kost de plug-in 99 euro, de normale prijs is 159 euro.

bron: Softube Model 84, Plug-in nach Roland Juno-106 - AMAZONA.de
fabrikant: Model 84 Polyphonic Synthesizer

Video's:



 
Laatst gewijzigd:
Hij klinkt heel goed. Maar weeeeeeeer een vette VST, ik zet maar eens een slotje op mijn PayPal-rekening. Uiteindelijk gaat het toch om de muziek die je maakt 😀

o zeker verleidelik, maar wil ook een slotje! op paypal... ik denk dat ik deze toch aan me voorbij kan laten gaan... ik zou m vooral in Softube Modular gebruiken, maar genoeg modules om nog veel uit te proberen.
de intro prijs is wel altijd erg goed, en de kwaliteit, ik heb de model 72, wow.....
 
Inmiddels hebben we Juno 106/60 emulaties van Roland, Arturia, TAL, Syntronik, Cherry Audio, en dan is er ook nog U-he's DIVA met een Juno init stand. Het is wel heel druk in dit segment.
 
Klopt en toch heb ik hem al gekocht. Softube spul is wel erg goed. Die Model 72 vind ik ook de beste minimoog plugin. Dat was eerst the Legend, maar die is aan het datarotten nu.
Die Roland Cloud 106/jp8 hebben me nooit zo bekoord, de Tal versie wel (J8, de beste VI op het moment denk ik) De Juno60 van Roland is wel weer erg goed, maar desondanks toch een 'tie' voor mij met de TAL versie, die wat donkerder (duisterer mhuwhohahahaha) klinkt.

Die arturia varianten zijn ook okay, maar ik vind die van TAL net een stapje beter, die arturia hebben mij net een te hoog HIFI gehalte in de eindsound, al is dat achter de komma gedoe van mijn kant.
 
ik zou m vooral in Softube Modular gebruiken, maar genoeg modules om nog veel uit te p
Die softube modular is wel een CPU hog, net even met Audiogridder geprobeerd, dat is echt een berg CPU offloading zo in je DAW. Zelfs als de audiogridder server op de zelfde mac draait :)
 
Die softube modular is wel een CPU hog, net even met Audiogridder geprobeerd, dat is echt een berg CPU offloading zo in je DAW. Zelfs als de audiogridder server op de zelfde mac draait :)

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!


(ik zou deze hele post in een spoiler moeten zetten, ja dat doe ik, dan is het je eigen verantwoordelijk dat je dit leest, :D :D :D :D :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :beard:)
 
Inmiddels hebben we Juno 106/60 emulaties van Roland, Arturia, TAL, Syntronik, Cherry Audio, en dan is er ook nog U-he's DIVA met een Juno init stand. Het is wel heel druk in dit segment.
Hoe weet je nu wat de beste is? Gewoon uitproberen en waar let je dan op? Of gewoon een kopen en niet te veel nadenken? 😀
 
Een vergelijk met het origineel :

Youtube's codec is naar mijn mening niet goed genoeg. Denk dat de kenner er blind zo de origineel vs de vst uit haalt van een wav of flac opname.
Al hoewel je het verschil direct hoort. met een enkle osc wave niet maar bij akkoorden is de 106 een stuk minder rommelig en zou daarom beter door de mix prikken.
de vst staat harder daardoor kun je eerder denken dat die beter klinkt.
 
Ah, nadenken....nee dat probeer ik te voorkomen. Heb de TAL, die klinkt vind ik al extreem goed. Wat ik tof vind aan deze van Softube is dat je de individuele onderdelen als modules kan inzetten. Dat is dan wel innovatief.
 
vreemd een heel deel van mijn post zie ik niet.
Hij klinkt iig erg goed en een vst is natuurlijk wel weer beter voor de portomonee.
Ze zijn erg goed met circuits en impuls responses.
Het kan nog beter maar dan word het steeds zwaarder voor je cpu.

Echte 106 klinkt wel dik zeg, de emulatie is wat doffer maar nog steeds super vet.
Maar goed de prijs en het gemak van een vst is natuurlijk ook niet mis.
 
Het is wel een beetje druk in het Juno VST segment zo. Als je ze allemaal zou moeten kopen ben je inmiddels bijna net zo veel kwijt als aan een echte :D
 
Toch ook slot erop.Nu komt UVI met de Super-7 nog uit.Geinspireerd op de Roland MKS-7 en 8.
Het blijft maar komen.
 
0_NAadfsBSa71cWuFD.jpg
 
Over die Syntronik vind ik heel weinig. Is dat sample based? Het wordt me niet echt duidelijk en ik zie ook geen reviews.
Ja, Syntronik heeft multisamples van de oscillatoren. (De iOS versie is mijn favoriete iOS synth!)
 
Net ivbm Black Friday aangeschaft. Klinkt goed maar jeeezzzz wat een CPU-rapist is dit. Een 3voice akkoord sloopt mijn Mac m1 al. Teleurstellend met zo'n oersimpele architectuur als de juno 106.
 
Ik heb deze met Black Friday gekocht. Hij klinkt toch wel erg goed. Softube is toch wel een bedrijf met goede emulaties.
 
Back
Top