Virus A - Poly legato

rasz

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2003
Berichten
689
Locatie
Enclave Einde van de wereld.
Ik wil op mijn virus a een poly patch maken waarbij de envelope attack alleen maar triggerd als ik alle noten los laat ipv bij iedere extra noot die ik inspeel hoe doe ik dit?

Alvast bedankt.
 
Ik heb de virus niet, maar zit er niet ergens een paraphonic optie of envelope retrig behaviour in de instel.

 
Alle instellingen al meerdere keren na gelopen maar zover ik kon vinden kan je dit alleen op een mono patch instellen, voor een poly patch zit deze optie zit jammer genoeg niet op. Misschien weet iemand een work around?

Dit staat er in de manual:



POLY - The sound is played polyphonically; In MULTI MODE, the given PART is active in the dynamic distribution of voices.

MONO 1 - The sound is played monophonically; when you play in a smooth, even style (legato) the envelopes are restarted every time you play a note (Multi Trigger mode); Portamento is always active.

MONO 2 - The sound is played monophonically; when you play in a smooth, even style (legato) the envelopes are restarted every time you play a note (Multi Trigger mode); Portamento is only active when you play legato.

MONO 3 - The sound is played monophonically; when you play in a smooth, even style (legato) the envelopes are restarted at the first note only and continue to run through their phases when you play other notes (Single Trigger mode); Portamento is always active.

MONO 4 - The sound is played monophonically; when you play in a smooth, even style (legato) the envelopes are restarted at the first note only and continue to run through their phases when you play other notes (Single Trigger mode); Portamento is only active when you play legato.

Ik wil dus het gedrag van MONO 3 en/of 4 maar dan polyfoon.
 
Ik denk niet dat dat kan. Ik zou ook niet zo snel een synth weten die wel kan wat je beschrijft behalve parafone synths zoals de Matriarch.
 
NI Massive en dergelijke vst’s kunnen dat toch wel? (Zeg ik zonder dit even gechecked te hebben) Toevallig heb ik wel een parafone sub37 hier maar daar kan je weer geen akkoorden op spelen... dus dan is het nut ervan een beetje weg...
 
Niet dat ik weet. Ik kan me vergissen hoor, maar ik kan me echt geen enkele poly synth jong, oud, analoog of digitaal/vst voor de geest halen die poly legato heeft. Normaal gesproken worden per voice de eigen envelopes getriggered bij het aanslaan van een noot en dat zou je op een of andere manier moeten omzeilen. De grootste moeilijkheid die ik hierbij zie is dat noten die je indrukt NA de eerste noot, in dezelfde fase van de envelopes moet komen als de eerste noot, en dit betekent dus dat je een deel van de envelope moet overslaan of envelopes tussen voices moet delen. Dit lijkt me nog best een uitdaging, al zou het in theorie wel mogelijk moeten zijn. Bij parafoon is dit makkelijk omdat alle oscillators dezelfde envelopes delen omdat je maar 1 voice hebt.
 
Laatst gewijzigd:
Hmmm, dit is echt een gat waar ik eens in ga duiken vind het wel interessant... misschien kan ik het met vcvrack wel fixen
 
Niet dat ik weet. Ik kan me vergissen hoor, maar ik kan me echt geen enkele poly synth jong, oud, analoog of digitaal/vst voor de geest halen die poly legato heeft. Normaal gesproken worden per voice de eigen envelopes getriggered bij het aanslaan van een noot en dat zou je op een of andere manier moeten omzeilen. De grootste moeilijkheid die ik hierbij zie is dat noten die je indrukt NA de eerste noot, in dezelfde fase van de envelopes moet komen als de eerste noot, en dit betekent dus dat je een deel van de envelope moet overslaan of envelopes tussen voices moet delen. Dit lijkt me nog best een uitdaging, al zou het in theorie wel mogelijk moeten zijn. Bij parafoon is dit makkelijk omdat alle oscillators dezelfde envelopes delen omdat je maar 1 voice hebt.
Ik heb het even gechecked. En in massive kan dit gewoon. Je kan daar kiezen tussen polyfoon, mono, monotate, en dan kan je onafhankelijk van die optie, een manier van triggeren kiezen. Ik zal mn patch wel na maken in massive en dan zal het ook wel goed komen.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-04-29 om 04.38.39.png
    Schermafbeelding 2021-04-29 om 04.38.39.png
    3,9 KB · Bekeken: 101
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
OK, dat is goed om te weten. Ik zal me er ook eens in verdiepen want interessant is het wel.
 
Back
Top