Ik stel mij aan u allen voor

Johanbijd

Nieuwkomer
Lid sinds
17 april 2021
Berichten
2
Locatie
Emmeloord
Hallo allemaal , johan is oud en getrouwd heeft zijn leven lang gitaar gespeeld. Maar de ontwikkelingen op gitaareffecten gaat zo snel en zo kom ik in aanraking met de synth. Ipv bas en drums opnemen en meespelen wil ik nu een beat en synthgeluiden om mee te spelen.heel heel interressant
 
Dank u, ik hoop met wat ik lees op dit forum sneller te begrijpen hoe de synth werkt. Ik heb een behringer pro one gekocht, misschien wel te hoog gegrepen om mee te beginnen maar de sequencer gaf de doorslag.
 
Welkom.
Hier ook getrouwd.
Ik ben zelf van origine bassist, maar tegenwoordig ook via de synth (af en toe) om een lekker laag laagje te kunnen leggen onder rustige stukjes.
Ik maak ook muziek op de PC (met een DAW), maar wilde voor live situaties liever met een echte synth werken.
Voor de bas (live / oefenen) heb ik begin 2020 een Moog Subsequent 37 gekocht.
Dat was een eye opener dat een fysieke synthesizer heel anders (fijner) speelt dan achter een PC en dat het ook op een andere manier kan (dan met de muis).
Ik heb daarna een Roland MC-707 gekocht om 'met mijzelf' te kunnen jammen. (dat is een soort van 'alles in 1 box')
Erg leuk en inspirerend.

Hier kun je wat vinden van wat ik met die 707 maak (met wat tekst en uitleg erbij getypt)
Het derde project is met basgitaar overigens.

Ondertussen zijn er 2 kleine synths bij gekomen en ik leer elke keer weer nieuwe dingen!
Die dingen zijn behoorlijk verslavend :)
 
Back
Top