DirtyWave's M8

Draagbare Tracker, Sequencer & Synthesizer​


De draagbare tracker-sequencer en synthesizer M8 wordt aangedreven door de Teensy-microcontroller en "met liefde geïnspireerd" door de beroemde Gameboy-tracker Little Sound DJ. Met 8 tracks met vrij toewijsbare instrumenten die in staat zijn tot een breed scala aan geluiden, waaronder golfvormsynthese, FM, virtueel analoog, sample-weergave en MIDI-output.

Prijs en beschikbaarheid
Beschikbaar voor pre-order voor $ 450. Verzending start in juli / augustus 2021.

bron: Portable Tracker, Sequencer & Synthesizer
fabrikant: Dirtywave M8 Tracker

Sequencer Specifications

  • 8 Monophonic Tracks/Voices
  • 255 Patterns/Phrases & chains
  • 256 Instrument Tables for advanced modulation
  • 128 Instruments per song
  • Song Arranger with Live mode
  • Instantaneous song recall
  • Full MIDI input & Output support


Instruments & Effects


  • Wavsynth - Classic console & computer chip emulation.
  • Macrosynth - Based on Mutable Instruments Braids
  • FM - 4 OP 12 algorithm with feedback per operator.
  • Sampler - 8/16/24 bit mono and full stereo wav format.
  • MIDI Instruments with 10 user definable CCs.
  • Global reverb, chorus, delay and a master bus limiter.
  • Sample recording and song rendering/bouncing.
  • No sample memory or length limitation.


Hardware Specifications

  • 3.5mm TRS MIDI (Type A or Type B) input and output.
  • Stereo audio input and Headphone/main output
  • USB MIDI and Audio compliant (Micro-USB)
  • SDHC Micro SD slot for storage
  • 1200mAh USB rechargeable battery - up to 6 hours use.
  • High quality 2.8" IPS display with capacitive touch
  • Dimensions: 96mm x 133mm x 18 ~ 20mm


Promo-filmpje:



EhkQKcvXYAgEsKh.jpg
 
Ja heel vet ding. Soort Polyend Tracker maar dan past ie in je zak.
Wel net zo duur ook, en veel minder controls en stuk kleiner scherm.

Ik vind het net even te veel voor zo'n miniatuur-device :#
 
ik ben benieuwd hoe lang die toetsjes er op blijven zitten... :)
 
Klinkt wel goed btw... Maar dit is ook wel een hele mooie melodie..

 
Leuk, maar de maker loopt als éénmansbedrijfje tegen een probleem aan waar meer kleine fabrikanten mee te maken hebben. De prijs is eigenlijk helemaal niet zo gek, dat moet het ook zijn wil je als klein bedrijfje er nog iets aan verdienen, je kunt wat dat betreft niet tegen de grote fabrikanten op. En je moet je onderscheiden met producten die de grote spelers op de markt niet maken. Maar de koper zal het in veel gevallen toch veel geld vinden, voor zoiets.
 
Ik vond deze melodie zelfs mooi genoeg voor in de auto 😄

Cool dat trackers weer mainstream worden (net zelf een oude amiga tracker, mline, met filters en wavetable scanning weer herontdekt).

Het valt me op dat die kleine bedrijven erg veel moeite moeten doen om behuizingen op orde te krijgen: het simpele kastje met knoppen.
Terwijl de meerwaarde eigenlijk in de software zit, imo.
 
Het valt me op dat die kleine bedrijven erg veel moeite moeten doen om behuizingen op orde te krijgen: het simpele kastje met knoppen.

Het is nog niet zo gemakkelijk om een goede behuizing te maken. Als je bedrijfje weinig meer is dan een éénmansonderneming, kan zijn dat het maken van zo'n behuizing sowieso niet tot je skills behoort, het moet wel goed genoeg zijn voor een commercieel product. Dan moet je of kant-en-klare behuizingen gebruiken, of het laten maken. In het eerste geval kan zo'n behuizing een minder goede match zijn met het ding dat je wil verkopen, in het tweede geval ben je afhankelijk van een externe partij qua kwaliteit, en kan het ook vrij duur uitpakken als het om kleine aantallen gaat. Een jaar of wat geleden liet Bastl uit Tsjechië in eerste instantie behuizingen voor de Softpop door een maker in eigen land produceren, maar het bleek dat de gaten niet op de goede plek zaten... Bastl liet het vervolgens maken in Duitsland, weer extra gedoe en vertraging, kan zijn dat een Duitser duurder is dan een Tsjech voor hetzelfde werk, etc. Kan me voorstellen dat zoiets flink wat hoofdpijn kan opleveren voor een kleine fabrikant.
 
De helft van de prijs van een op-1 en veel meer mogelijkheden en beter geluidskwaliteit .
I had een op-1 toen die nog 700 euro was , wat een slechte algoritms en geluidskwaliteit , teruggebracht na 3 weken
Met polyend ben ik niet echt bekend maar op muffwiggler forum is er vrij veel negatieve commentaar op , veel bugs , power issues etc....en voor mij voegt het niet echt veel waarde toe aan renoise .
Dirtywave lijkt mij wel interessant , open source dsp code (M.I.braids )
 
Back
Top