keyboard stand 2 a 3 lagen

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2004
Berichten
1.067
Locatie
Leiden
ik zoek een goed keyboard stand met 2 a 3 lagen.
Die ik nu heb, heeft heel erg dat de onderste synth erg overlapt wordt door die daarboven.
Hierdoor is de onderstaande synth niet goed benaderbaar.
Welk keystand heeft dat probleem niet?
 
quiklok z 726
 

Attachments

  • 51K90gHW8UL._AC_SL1201_.jpg
    51K90gHW8UL._AC_SL1201_.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 165
in het geval van de quiklok kan je de hoogte, de diepte en de hoek aanpassen.
 
ik heb net een 3 lagen jesper stand gekocht. erg practisch. kan je altijd nog een laag erbij kopen indien nodig.
maar natuurlijk niet echt practisch voor optredens.
 
kan je zo een keyboard plaatsen op die armen? het lijkt me niet heel stevig, of mis ik iets.
Stevig genoeg, ik heb er in ieder geval niet het gevoel bij gehad dat een van de synths zou vallen. Het is een rip off van de ultimate keyboard stands die veel voor live gebruikt worden. Als je de ruimte ervoor hebt en het niet hoeft te versjouwen zou ik zeker naar Jaspers kijken, via thomann oa te bestellen: Jaspers - Alu Systeme
 
Ik vind die Jaspers ook top maar heb er 1 voor 4 synths en dan zitten ze best dicht op elkaar met wat diepere modellen. Gebruik er nu 3 en dan is het goed te doen. Je kunt de hoek voor de bovenste 2 (of 3) variabel instellen als de synth op het statief staat.

Voor een andere synth heb ik een budget stand gekocht die er ongeveer zo uitziet als de quicklock. Zie hieronder
Fun Generation Universal Stand
Fun Generation Universal Stand Extension

Ook wel veel overhang maar je de bovenste etage nog iets hoger instellen als ik nu heb gedaan..

3781077


Ow.. hieronder een mini studiotoer die ik ooit maakte voor een PB uitwisseling.. aan het eind (en even aan het begin) is de Jaspers ook te zien.

 
Laatst gewijzigd:
ik heb die kb1000 gekocht maar hij moet terug naar bax. De armen zijn niet diep genoeg voor mijn moog. Weet iemand hoe je modules & drummachines monteert op zo'n jaspers stand? zie hier hoe deze kerel dat doet.
 
Balen.. :(

Voor zover ik het kan inschatten steken die dragers van die Jaspers onder de 303 en Keystep achter uit.. daar lijkt een soort drager overheen te liggen waar die SE1 module (en nog iets er naast) op ligt. Aan de achterste staanders zal ook nog een horizontale balk moeten zitten dan, die kun je dacht ik ook los kopen net als die setjes dragers
 
die rack daar in gemonteerd is ideaal. zo kan ik nog eens mijn oude dp4 dichterbij de synths zetten. ik ga morgen de jaspers bestellen, die dragers kan ik dan later nog eens bij bestellen en uitbreiden. Ik moet aardig gaan passen en meten, het is haast een modulair systeem,
 
Ik vind die module nu niet heel solide staan. Als ie op de knoppen drukt zie je em ook een beetje bewegen.
Ik zou zelf aan die dwarsbuis op de achterste staanders 2 dragers monteren en dan zo'n meubelpaneel erop.
Zo heb ik dat nu gedaan maar gebruik em dan aan de achterkant.
 
Back
Top