Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 13 (eindresultaat)

Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 13 (eindresultaat)

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Fifth Bot heeft een nieuwe Bit gepost:

Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 13 (eindresultaat) - Project complete! Eindelijk klaar, hier de foto's van het eindresultaat

Project recap​

Zo dan, eindelijk kan ik het eindresultaat laten zien. Ik had het project vorige week eigenlijk al afgerond, maar ik wilde mijn studio weer ff goed inrichten zodat ik betere foto's kan maken.

Maar eerst nog even een stukkie tekst. Waarom was ik project ook alweer gestart? Ik had een bestaande oplossing met goedkope plastic Ikea stands en die voldeden ansich prima. Maar een terugkerende irriatie was dat ik mijn computer toetsenbord niet altijd voor me...

Lees hier meer...
 
Lang project. Was vooral onder de indruk vd skills en tools. Ben heel benieuwd naar hoe praktisch het uiteindelijk werkt voor je.
hopelijk werk je nu veel meer met je gear dan aan n volgend houtproject. Mezelf kennende, bouw ik meer dan ik muziek gear aanzet 😂
 
Goed gedaan! Ziet er ook handig uit, met die schroeven die je met de hand kan draaien. Effe snel module vervangen is zo kinderpel. :okdan:
 
Lang project. Was vooral onder de indruk vd skills en tools. Ben heel benieuwd naar hoe praktisch het uiteindelijk werkt voor je.
hopelijk werk je nu veel meer met je gear dan aan n volgend houtproject. Mezelf kennende, bouw ik meer dan ik muziek gear aanzet 😂

Thnx @klinkske. Qua praktisch: ik weet dat die 3 panelen vooraan zeker gaan functioneren, zo werk ik nl al minstens 3 jaar, maar de vraag is idd of die 2e rij nog dichtbij genoeg is om lekker te kunnen tweaken, mijn eerste indruk is van wel, maar we gaan het zien! Gemiddeld doe ik zo'n klus eens per jaar hoor, dus dat valt wel mee, en als ik niet iets aan het bouwen ben, dan zit ik zeker aan de knoppen! :D

Ik ga trouwens nog wel een extra aanpassing doen aan mijn desk, maar dan aan de voorkant, daar wil ik een grote synth kunnen plaatsen, dat ga ik regelen met 2 steigerbuizen aan de onderkant, en dan half op die schuine groene uitbouw en half op dei steigerbuizen (icm met 1 of ander plankje/hulpstuk). Maar eerst weer ff muziekn maken, is te lang geleden...

@synthdood & @krautrock1958 ook jullie bedankt, ook voor die tussentijdse duimpjes een feedback!

Die duimschroeven heb ik trouwens gewoon via Amazon besteld (wel op de goede maat letten): Yudesun 3-10st Hardware Bevestigingen Roestvrij Staal Platte Gekartelde Kopbouten Duimschroeven Repareergereedschap Accessoire Dubbel Laag Stelschroef M2-M6: Amazon.nl
 
erg fraai zeg K! betreft een grote synth. wellicht kun je die onder aan een lade mechanisme monteren. ik heb een jx305 mijn masterkeyboard zo gemonteerd. voor ff snel een sound triggeren hoef ik hem niet uit te klappen. de jx305 is niet zo zwaar. een cs80 gaat denk ik niet ;-)
20210420_085305.jpg

20210420_085315.jpg

20210420_085326.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hij wil geen lade, hij is te groot. kreeg ik m niet aangepraat, eerder :)
Haha, thnx Klinkske! Maar idd, dat gaat niet passen, ik heb geen behoefte aan een master keyboard voor mijn neus. Simpele dingen voer ik met de Push en dat kleine NI komplete keyboardje in, en als ik behoefte heb aan wat meer gevoel erin leggen, dan heb ik aan de linkerkant een fijne Roland RD-1000 staan (met hout ivoren hamer toetsen!).

ik heb dus aan de linkerkant een Jaspers rack met synths staan, maar als ik echt wil sounddesignen, dan is het wel fijn om in het stereofield te zitten, dus alleen dan heb ik behoefte aan een synth op die plek.

En ik heb dus een Prophet 10 op de planning staan, dat gaat sowieso niet passen onder die desk...
 
Back
Top