Resource icon

Xone PX 5 - Meest ondergewaardeerde mixer ooit?

No permission to download

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Dave Mech heeft een nieuwe Bit gepost:

Xone PX 5 - Meest ondergewaardeerde mixer ooit? - Zeer complete en relatief makkelijk te bedienen mixer.

Dag synthforummers,

De Xone PX5 is naar mijn mening een mixer die meer aandacht verdient. Erg ondergewaardeerd terwijl ie voor zowel DJs als live acts genoeg te bieden heeft. Analog signal path met digitale FX, send/return, master insert, lekkere filter, etc.

Ben benieuwd of er hier wat PX5 users ronddwalen. Hier is m’n in-depth review & tutorial van de PX5, enjoy! Ben benieuwd wat jullie van deze mixer vinden :)



Cheers!
Dave


Lees hier meer...
 
Ik heb er naar gekeken, maar wilde juist de 4band eq, die ze helaas alleen op de 92/96 hebben. Ik snap niet zo goed waarom ze die niet op de goedkopere mixers van ze zetten. Onlangs mijn Pio all-in-one unit omgeruild voor de 92. Super blij mee :)
 
Ik heb er naar gekeken, maar wilde juist de 4band eq, die ze helaas alleen op de 92/96 hebben. Ik snap niet zo goed waarom ze die niet op de goedkopere mixers van ze zetten. Onlangs mijn Pio all-in-one unit omgeruild voor de 92. Super blij mee :)
Ja dat is zeker een gemis. Ik heb redelijk goed contact met ze en heb dit meerdere malen laten vallen ;). Met een paar tweaks kan PX5 echt een top Xone mixer worden. Who knows someday.
 
Deze heeft ooit op de shortlist gestaan, maar uiteindelijk niet genomen. Sommige dingen zien er wat onlogisch uit. Zoals de headphone uitgang, die zou beter aan de voorkant moeten zitten (tenminste 1) anders stoot je er tegen aan bij het mixen. Of de leds v/d kanalen, die zouden beter op dezelfde hoogte met de master moeten zijn. Pioneer, denon en zelfs kloonmerk behh hebben dit laatste wel goed begrepen.
 
Ik kijk niet alles op je channel, maar wat ik zie vind ik tof! Wellicht heb ik dus ook de uitleg gemist waarom je bent overgestapt van DB4 naar PX5.
 
Deze heeft ooit op de shortlist gestaan, maar uiteindelijk niet genomen. Sommige dingen zien er wat onlogisch uit. Zoals de headphone uitgang, die zou beter aan de voorkant moeten zitten (tenminste 1) anders stoot je er tegen aan bij het mixen. Of de leds v/d kanalen, die zouden beter op dezelfde hoogte met de master moeten zijn. Pioneer, denon en zelfs kloonmerk behh hebben dit laatste wel goed begrepen.
Ah mja , ben ik het niet per se mee eens. De leds bij de faders is imho juist logisch. Xone doet dat bij al z'n mixers dus dat is ook consequent. Heapdhones aan de voorkant kun je dan weer met je been tegenaan stoten met alle gevolgen van dien. Bij de meeste mixers zit ie ook bovenop. Maar goed, het is uiteindelijk allemaal persoonlijke voorkeur :)
Zoals ik in de video ook uitleg zijn er zeker dingen die net wat logischer hadden gekund of in ieder geval meer in lijn met wat Pioneer doet bijvoorbeeld. Het lijkt op een mixer waar je op af kan stappen en 'm direct begrijpt, maar dit is helaas niet echt zo tenzij je bekend bent met Xone.
 
Ik kijk niet alles op je channel, maar wat ik zie vind ik tof! Wellicht heb ik dus ook de uitleg gemist waarom je bent overgestapt van DB4 naar PX5.
Thanks!
Ben niet overgestapt hoor :) Heb de PX5 te leen. Combineer m nu ook wel eens met de DB4 voor leuke routings en FX layering etc. Maar hij moet binnenkort weer terug naar Xone.
 
Ik ben op zoek naar een mixer met stereo sends/returns, en liefst 6 stereo inputs. jullie zijn blijkbaar de experts. tips :)?
 
Hee te gek :) Veel plezier en ben benieuwd hoe ie bevalt.
Zoals ik al had verwacht vind ik de FX niet geweldig.

Verder bevalt hij super!

De routing (icm audio interface) is perfect en precies wat ik nodig had om vinyl met DVS en met de midi output ook synths en drumcomputers te combineren :)

Heb mijn favoriete reverb plugins op mijn laptop in Ableton draaien naast Traktor, zodat ik de sends daarvoor kan gebruiken, dat compenseert met de matige built in FX :)

En de klank in het algemeen is ook goed. Filter klinkt dik!

Al met al zeer tevreden!
 
Heapdhones aan de voorkant kun je dan weer met je been tegenaan stoten met alle gevolgen van dien.

Je moet hem ook niet op de grond zetten. ;) Heb er nu één met 1 aan de voorkant en één aan de bovenkant. Keuze zat.
 
Hoi, ik heb zowel deze post als jouw filmpje met veel plezier gelezen.
Ik zit er zelf ook over te denken om over te gaan op een Xone dj mixer.
Ik kom er alleen niet zo goed uit welke.

Ik wil de Xone gebruiken in een hybride setup.
Naast Ableton, heb ik een Digitone, Digitakt en een PerFOURmer. Mijn effecten komen (vooralsnog) uit Ableton.

In de talloze filmpjes die ik op Youtube zie, zie ik dat vooral de 96 veel wordt gebruikt.

Welke kan ik nu het beste gebruiken? Wat zijn de voors- en tegens van de PX5 ten opzichte van de 96?

Alvast bedankt!
 
Back
Top