Jupiter 4 voor 500,- en Space Echo 201 voor 100,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik zo door deze thread heen lees, denk ik IDD dat Uli Behringer voor de Nobelprijs voor de vrede zou moeten worden genomineerd.
(als we eerst even op de werkvloer van zijn fabrieken hebben mogen rondkijken uiteraard)
In ieder geval verdient ie de nobelprijs voor remakes van historische synths en lage prijzen want als je bijv die laatste Grey Meanie neemt da's toch echt wel een heel geslaagde synth waar alleen de grootste azijnpissers nog over kunnen zeiken.
De foto's van z'n fabrieken zagen er netjes uit moet ik zeggen.
Alleen hebben ze de foto's van de netten aan de buitenkant van de ramen op de verdiepingen niet laten zien natuurlijk, je weet wel Apple style noemen ze het ook wel.;)
 
pff lekker belangrijk allemaal. Flippers zijn er in elke verzamelwereld. En als jij een oude jas of kast koopt op de rommelmarkt en er zit 1 kg coke in of een enveloppe met 1000 euro ga je die uiteraard ook terugbrengen naar de verkoper zeker.
Euh, pardon. Mijn broer vond in de jaren 80 een achter gelaten brieventas in het park met omgerekend 250.000 Bfr, zeg maar aan huidige koers zo'n 10K euro. Een hoop geld dus. Die bracht hij netjes naar de Rijkswacht en kwam zo terug bij de eigenaar met een bedankje van 500Bfr tot gevolg. Nee hoor, er zijn echt nog eerlijke mensen op de wereld.

Ik kocht vorige zomer een Waldorf Q+. Althans, dat dacht ik en betaalde na opbod vlot meer dan 2K neer. Echter thuisgekomen merkte ik mijn onwaarschijnlijke vergissing. De verkoper was een oude man die niet eens van het bestaan van een Q+ afwist. Na contact en mijn uitleg over mijn vergissing heeft die mij braafjes het verschil van 475€ terug betaald. Dus nee, eerlijke mensen bestaan nog.
Oh en by the way, mijn Q is te koop voor 10.000 euro, want future collectible. Iemand ? je krijgt er vast binnen een paar jaar het dubbele voor. [PROEST]

Gun een ander ook eens wat en relativeer af en toe de relevantie van je eigen mening over de rest van het universum;

Ik gun iedereen het zijne, maar 10x de aankoopwaarde lijkt me nog moeilijk te relativeren... Ik kan je verzekeren dat ik een hele historiek aan verkoop van vintage achter mij heb.
10x de aankoopwaarde had ik toen (90's) zelfs niet kunnen of mogen dromen. In 'normale' verkoop is 50% een mooie marge. 100% is Dik. 300%, dan moet je in textiel wezen.
In het geval van J4 spreken we over 1000% winst. Is uw naam Goldberg ? Silbermann ? :dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
Als je zo denkt beleg je vast niet in aandelen. Is die Opel ondertussen al bezig aan een waarde klim, trouwens? :)
 
Als je zo denkt beleg je vast niet in aandelen. Is die Opel ondertussen al bezig aan een waarde klim, trouwens? :)
Die raket bedoel je ? [STOEF MODE ON] nee , verkocht voor 13K en staat nu weer te koop voor 17K... Dus zo zie je maar, het overkomt iedereen.
Opel_GT_43_Black.jpg
 
Laatst gewijzigd:
(hee da's grappig, je kan iemands anders citaat naar hartelust editen)
Wat betekent 'reutelpreute' ongeveer ?
Afhankelijk daarvan ga ik misschien tzt. wat citaten van jou creatief aanmaken / bewerken :dubbel:

Nog een gratis tip over het gebruik van de term 'winst' in deze context:
Als je iets voordelig inkoopt en je moet er, na uitvoerig testen, dagen-weken-maanden mee leuren hier, op MP, eBay etc. voor je het voor twee maal de aanschafprijs weer verkoopt, heb je op gevoelsmatig misschien wel 100% 'winst' geboekt, maar als je die tijd productiever had kunnen besteden om andere dingen te doen (werk, je partner aandacht & liefde geven, oude oma's helpen oversteken, etc), kun je er ook anders naar gaan kijken.
 
Laatst gewijzigd:
Mij allemaal best dat iemand iets goed wetend onder de prijs inkoopt zonder de verkoper op de hoogte te brengen, goed wetend voor x keer de inkoopprijs verkoopt, you do you. De verkoper beloven dat het niet is om meteen te verkopen en het vervolgens meteen verkopen, dat heet volgens mijn leraar dan weer liegen.
 
Blijkt dat liegen dus gewoon enorm rendabel is.

Vandaar ook het spreekwoord 'Eerlijk duurt het langst', want dat schiet gewoon echt niet op.. :D
 
Blijkt dat liegen dus gewoon enorm rendabel is.

Vandaar ook het spreekwoord 'Eerlijk duurt het langst', want dat schiet gewoon echt niet op.. :D
Eerlijk duurt t langst om rijk te worden, klopt helemaal. Maar of rijk zijn dan weer gelukkig maakt... Ik heb vorige week een oude imac gekocht voor een niet mobiele vriend van me, bij hem thuis geleverd, gratis, mijn oude die hij eerder al had gekregen mee gepakt en die geef ik dan weer aan iemand anders. Kost me enkel tijd en geld. Ik word daar ook gelukkig van, meer gelukig dan 100(0) euro winst te maken op eender wat. Rijk worden - ik word liever gelukkig. Rijk worden is makkelijker dan gelukkig worden.
hey, misschien moet dat maar eens een songtekst worden van me :)
'Rijk worden is makkelijker dan gelukkig' :D
Ik hoef geen rechten op 't idee, plunder het lekker en maak een wereldhit. maar wees dan gelukkig
 
Je zou ook een soort van Robin Hood kunnen worden, die deed 't allebei..
Stelen en weggeven, volgens mij was ie best gelukkig. 8)
 
Gekheid natuurlijk, tof van je dat je zo gul bent naar je vrienden toe.

Genereus zijn kan overigens op vele manieren, hoeft niet alleen te zijn door dingen weg te geven, zo heb iemand eens aanbevolen voor een functie ergens wetende dat het ten koste van mijn eigen positie zou gaan, maar ik vond dat die ander het harder nodig had dan ik. En zo is t ook gelopen. En die jongen, die weet dat niet eens, en dat, mag van mij zo blijven. :)

-edit-

Maar goed, ik kom hier niet voor schouderklopjes, ik ben ook wel eens een lul geweest, dus ja, we hebben allemaal onze momenten denk ik.

Ook Marcuuu ga ik van uit om t maar weer ontopic te brengen..:D

offuh, wat was t topic nou ook al weer ?
 
Laatst gewijzigd:
Soms kun je iemand blij maken met iets simpels.. maar laat je nooit wijsmaken dat geld niet gelukkig maakt.. je zal maar geen 500 euro hebben liggen.. ;) Zo dacht ik hier een keer iemand blij te maken die een Juno 6 zocht.. Juno 6/ 60 gevraagd Hij had er een prijs in gedachten die voor mij ok was en had toch nog een J60 maar hij kon telkens niet komen wegens vervoer. Tot ik iemand las op SF die een mixer had die wilde connecten (firewire). Had dezelfde mixer en wilde wel met mijn PC langskomen om de mixer te checken, het was iets verder dan de persoon die de Juno wilde. Dus afgesproken met de persoon van de Juno.. Synth en PC achterin en op pad.... Tot ik bij een manoeuvre op de weg de computer door de laadruimte hoor schuiven.. eindigend in een niet gezond klinkend geluid. :( Dikke kras.. lamme toets en 1 gebroken.. zie foto..

P1010236.JPG
P1010237.JPG


Gelukkig is bij die andere persoon met de mixer allemaal goed gekomen A&H ZED R16, herkent geen firewire meer?
De persoon die naar de Juno zocht heb ik helaas af moeten melden. Soms wil je té goed zijn of vind je dat iets niet door de beugel kan en denk je later.. waar bemoei ik me mee??
Er is geen CTRL Z in het leven helaas. Ik voel me verder (zo goed als) gelukkig hoor.. heb meer dan genoeg. Shit en geluk... soms heb je pech nodig om geluk te ervaren.. even relativeren.. het had ook nog veel erger kunnen aflopen.

Ik Hoop voor Marcuuu (natuurlijk ook contact gehad met hem) zich bedenkt en van die JP 4 gaat genieten.. Juist als een verkoper het jou gunt.. Dat is pas geluk hebben toch?? Doe er dan ook wat mee. Je kunt ook té veel willen he!? ;)
 
Dank voor de vele reacties. Heb er best wel om kunnen lachen.. Mede door de verkoper heb ik nu zo iets van hij mag wel geruild worden tegen iets anders. Al dat gedoe heb ik niets aan.. slapgelul, ga lekker herrie maken.. Ding is me te zwaar om weg te brengen voor Midi en de slider.
 
Last edited by a moderator:
En je kon em wel ophalen? Maar nothing but the best! Die beugel had je er ook om moeten laten zitten, daar was ie voor.
Van alles wat op mijn pad is gekomen voel ik iets van een emotionele waarde die mede komt door het verhaal wat eracjter zit...de rit er naartoe. Het contact.. Etc..
Ben ook een keer niet zo netjes behandeld door een verkoper.. Zit nog steeds te denken om het ding na 2 reparaties weg te doen maar zit iemand anders er weer mee.
 
Uitladen ook met hulp. Vond zelf juist deels negatief.. en als dan later lees op forum. Dat laatste trek ik me niet zoveel van aan. Sommige zijn jaloers., dat geen liefhebber zou wezen etc. Als weet dat de volgende dag gaat herrie maken dan knip zelfs me nagels de dag er voor..
 
En je kon em wel ophalen?
Ja natuurlijk, ophalen voor die prijs da's niet zo moeilijk natuurlijk en daarna te zwaar om 'm te laten repareren, teveel gedoe.
Nee, dan liever iemand anders 'm laten ophalen die 'm komt ruilen voor een nette 303 of 909, da's toch de beste deal.
Dit is toch hoe je het voor je ziet als ik de advertentie op de marktplaats moet geloven?

dat geen liefhebber zou wezen etc.

Maar het gaat je in dit geval natuurlijk niet om de deal want je bent een liefhebber, maar je kon 'm uit liefde gewoon niet laten staan.
Zeg gewoon eerlijk dat je snel een goeie deal kon maken of zie ik het verkeerd?
Maakt me niet uit maar wees gewoon eerlijk in dit geval.
Je bent zeker gepokt en gemazeld zoals bij je naam vermeld staat.
 
'Eerlijke kritiek op acties van persoon' > mentale filter > 'jaloezie!!11!'

Ik heb natuurlijk ook een mentale filter, ik heb alles over nagels en herrie er maar uit gefilterd om iets te kunnen begrijpen aan het bericht.
 
Ja natuurlijk, ophalen voor die prijs da's niet zo moeilijk natuurlijk en daarna te zwaar om 'm te laten repareren, teveel gedoe.
Nee, dan liever iemand anders 'm laten ophalen die 'm komt ruilen voor een nette 303 of 909, da's toch de beste deal.
Dit is toch hoe je het voor je ziet als ik de advertentie op de marktplaats moet geloven?



Maar het gaat je in dit geval natuurlijk niet om de deal want je bent een liefhebber, maar je kon 'm uit liefde gewoon niet laten staan.
Zeg gewoon eerlijk dat je snel een goeie deal kon maken of zie ik het verkeerd?
Maakt me niet uit maar wees gewoon eerlijk in dit geval.
Je bent zeker gepokt en gemazeld zoals bij je naam vermeld staat.
boeiend huil huil Jupiter
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top