Jupiter 4 voor 500,- en Space Echo 201 voor 100,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sommige marktplaats ratten hebben mij al meermaals in de kou laten zitten voor een 25,- hoger bod van iemand anders nadat wij al een verkoopovereenkomst hadden,
Ken je het spreekwoord : Money talks, bullshit walks ?

Ik heb zo een paar weken geleden een Andromeda die 2k op 2dehands verscheen ook aan m'n neus zien voorbij gaan. (ik heb 2dehands voortdurend in de gaten)
Nochtans was er geen opbod mogelijkheid en heb ik de man zodra de ad verscheen onmiddellijk gemaild dat ik in m'n auto zou springen en meteen zou ophalen. 2 minuten na mijn bericht antwoordde hij dat het al verkocht was. Very strange.
Wat ik dan ook voor mogelijk acht is dat je van die leukerds hebt die posten, maar zich dan weer bedenken of idd een gretig hoger bod per PM krijgen.
But at the end lig ik er ook niet wakker van. En wat die Jup 4 betreft, die is mij niet eens 250€ waard. Deze is gewoon keihard lachen, vooral met de retard die dit koopt :Excellent condition Roland Jupiter-8 (14 bits) certified! 220V | John | Reverb
Sorry John uit Amsterdam, maar dit heeft niets meer met liefde voor het vak te maken, dan wel pure speculatie en geldgewin.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb zojuist 2 strapunten gekregen omdat ik net een post deed over een mede forumlid die mij vanochtend een debiel noemde nadat ik een bod van 1750,- deed op zijn jupiter 4 die hij een week geleden voor 500,- van de oorspronkelijke eigenaar heeft overgenomen.

nadat de oorspronkelijke eigenaar na na velen berichten de 'werkelijke' waarde van de jupiter 4 realiseerde. verzekerde de mede forumlid stellig de jupiter 4 voor zichzelf te houden en absoluut niet door te verkopen/speculeren, waardoor de oorspronkelijke eigenaar een veel minder slecht gevoel overhield aan de al toegezegde afspraak.

dat deze forumlid 1 week later alsnog de jupiter (mede op dit forum) wilt verkopen (voor ca 3000,- schat ik zo) moet hij natuurlijk lekker zelf weten (al zal hij niet de 2021 karma award winnen ;) , maar om mij dan een debiel te noemen gaat ook wat ver.

anyway, ik zal zijn naam + advertentie hier niet meer noemen voordat mijn reactie weer verwijderd wordt en ik geschorst wordt (omgekeerde wereld?), maar 1 tip; tenzij je een stiekeme fetish hebt voor bottte beledigingen, zou ik niet minder dan 1751,- bieden :)
 
tjsa, het is vooral sneu voor de oorspronkelijke verkoper. Hij had beter de advertentie op bieden kunnen zetten. Hopelijk heeft hij niks mee gekregen van dit hele verhaal niet.
Ik heb zelf ook wel eens een synth verkocht voor een te lage prijs op dat moment en gekocht voor teveel, niet te lang over nadenken. Zo belangrijk is het allemaal niet.
 
Sja, had 'ie maar beter op moeten letten. De kopers hebben dus duidelijk geluk gehad. En wat ze er daarna mee doen is natuurlijk hun eigen zaak, ik vind het wel bijzonder om eerst medelijden te veinzen hebt met de originele verkoper omdat 'ie ver onder marktwaarde heeft verkocht om vervolgens zelf verontwaardigd te doen als je eigen lowball bod wordt afgewezen. Aantal posts in deze draad druipt de jaloezie werkelijk vanaf :D
 
Sja, had 'ie maar beter op moeten letten. De kopers hebben dus duidelijk geluk gehad. En wat ze er daarna mee doen is natuurlijk hun eigen zaak, ik vind het wel bijzonder om eerst medelijden te veinzen hebt met de originele verkoper omdat 'ie ver onder marktwaarde heeft verkocht om vervolgens zelf verontwaardigd te doen als je eigen lowball bod wordt afgewezen. Aantal posts in deze draad druipt de jaloezie werkelijk vanaf


Op een gewone verkoopsite wordt dit gezien als een goeie deal maar op een forum van synth lovers ligt dat toch wat genuanceerder denk ik, best wel wat leden vinden dan dat je uit liefde voor zo'n instrument niet zo moet handelen en gewoon een nette deal moet sluiten ipv zo snel mogelijk toeslaan.
Maar voor sommigen is het gewoon handelswaar uiteindelijk.
 
Als iemand mij uit liefde voor het instrument een FS1r aan wil bieden voor 500eu dan hoor ik het graag!
 
Ik gun iedereen z’n dealtjes hoor, moest alleen lachten om de ambitie: 1:1 doorzetten om te ruilen voor een TR-909, misschien typefout had TR-09 moeten zijn? :D
 
Sja, had 'ie maar beter op moeten letten. De kopers hebben dus duidelijk geluk gehad. En wat ze er daarna mee doen is natuurlijk hun eigen zaak, ik vind het wel bijzonder om eerst medelijden te veinzen hebt met de originele verkoper omdat 'ie ver onder marktwaarde heeft verkocht om vervolgens zelf verontwaardigd te doen als je eigen lowball bod wordt afgewezen. Aantal posts in deze draad druipt de jaloezie werkelijk vanaf :D
niks lowballs aan? ik deed een bod (3.5x meer dan hij ervooor betaald heeft) en hij wees 'm af, even goeie vrienden.

maar hij hoeft mij geen debiel te noemen toch? de hypocrisie bij hem druipt er vanaf namelijk.

en als je mijn reacties hier goed leest, vond je geen slecht woord van mij over hem?

ik veins ook medelijden met de originele verkoper, maar vond het juist chique(!) dat ie zich aan de afspraak hield, wetende dat ie er veel meer voor had kunnen krijgen. extra chique zelfs omdat ik zelf al meerdere keren voor 25,- extra bij diverse MP synthaanbieders last minute ben afgebeld terwijl we al een overeenkomst hadden.

begrijpend(er) lezen mischien?
 
Sja, had 'ie maar beter op moeten letten. De kopers hebben dus duidelijk geluk gehad. En wat ze er daarna mee doen is natuurlijk hun eigen zaak, ik vind het wel bijzonder om eerst medelijden te veinzen hebt met de originele verkoper omdat 'ie ver onder marktwaarde heeft verkocht om vervolgens zelf verontwaardigd te doen als je eigen lowball bod wordt afgewezen. Aantal posts in deze draad druipt de jaloezie werkelijk vanaf :D
Bijzonder ? Ik noem het vies.
Op een gewone verkoopsite wordt dit gezien als een goeie deal maar op een forum van synth lovers ligt dat toch wat genuanceerder denk ik, best wel wat leden vinden dan dat je uit liefde voor zo'n instrument niet zo moet handelen en gewoon een nette deal moet sluiten ipv zo snel mogelijk toeslaan.
Maar voor sommigen is het gewoon handelswaar uiteindelijk.

Heel die vintage markt is geïnfecteerd door lucratieve handelaren, die er voor gaan, puur uit winstbejag. Ik zie duizelingwekkende prijzen voor toestellen die hun muzikale waarde ongemeen overstijgen. Dat geld imho zeker ook voor de Jupiter 4 en je bent scheel en doof als je daar meer dan 1500 aan geeft. Maja, er zijn nu eenmaal de 'believers' die blijven geloven in mythische klanken. (die er helemaal niet zijn) En net die arme stakkers voelen zich dan benadeeld of ervaren een gemiste buitenkans als pijnlijk. Ik niet.
Vintage intersesseert me al 30 jaar hoegenaamd niet meer, maar ik vind wel dat lucratieve op geld beluste 'handelaren' ver weg moeten blijven van een forum vol gepassioneerde liefhebbers. Zelfs al zijn het arme stakkers die naast de feiten kijken. Want net die mensen zijn gevoelig als het om vintage gaat.
Iedereen kijkt mee op Marktplaats en Tweedehands, en dus is ethiek op dit forum inzake verkoop zeker op z'n plaats. De aanbieder in kwestie is naar mijn mening ook niet zo verstandig, want als hij echt 'aan de kassa zou willen trekken' dan zou hij zijn 'gescoorde' vintage pas binnen 5 jaar bovenhalen want dan gaat de prut...heu jup 4 mss wel 15.000...:dubbel::duivels:
 
Laatst gewijzigd:
Bijzonder ? Ik noem het vies.


Heel die vintage markt is geïnfecteerd door lucratieve handelaren, die er voor gaan, puur uit winstbejag. Ik zie duizelingwekkende prijzen voor toestellen die hun muzikale waarde ongemeen overstijgen.
Vintage intersesseert me al 30 jaar hoegenaamd niet meer, maar ik vind wel dat lucratieve op geld beluste 'handelaren' ver weg moeten blijven van een forum vol gepassioneerde liefhebbers. Iedereen kijkt mee op Marktplaats en Tweedehands, en dus is ethiek op dit forum inzake verkoop zeker op z'n plaats. De aanbieder in kwestie is naar mijn mening ook niet zo verstandig, want als hij echt 'aan de kassa zou willen trekken' dan zou hij zijn 'gescoorde' vintage pas binnen 5 jaar bovenhalen want dan gaat de prut...heu jup 4 mss wel 15.000...:dubbel::duivels:
waarom vies? ik had uberhaubt geen medelijden met de oorspronkelijke eigenaar (was zijn eigen keus).

de opzet van deze thread was juist dat ik het heel chique vond van de oorspronkelijke eigenaar dat ie zich aan de afspraken bleef houden (vooral omdat ik zelf meermaals anders heb meegemaakt).

verder wilde ik deze synth vorige week hebben, maar was ik te laat. en nu wilde ik 'm nog steeds hebben, dus heb 'n heel normaal bod gedaan (3.5x meer dan wat hij vorige week voor verkocht is).

afgewezen worden is prima, maar daarbij ook nog voor debiel uitgemaakt worden op een forum waar we juist heel respectvol naar mede synth liefhebbers zijn is belachelijk, zeker gezien de context van dit hele verhaal.

maar dan ben uitgerekend ik de vieze in dit verhaal? lekker dan :-/
 
De aanbieder in kwestie is naar mijn mening ook niet zo verstandig, want als hij echt 'aan de kassa zou willen trekken' dan zou hij zijn 'gescoorde' vintage pas binnen 5 jaar bovenhalen want dan gaat de prut...heu jup 4 mss wel 15.000...

Ik vond het ook niet zo handig om deze Jup 4 op het forum aan te bieden als er al over gepraat wordt, dan kan je commentaar verwachten, beter kan je 'm dan op ebay zetten of zo lijkt me.


waarom vies? ik had uberhaubt geen medelijden met de oorspronkelijke eigenaar (was zijn eigen keus).

Vies is wel erg sterk uitgedrukt maar een beetje netter had het wel gekund als iemand niet weet wat ie verkoopt vind ik.
Ik heb zelf lang geleden (ergens eind 80) een 303 en een 606 verkocht, die bood ik aan voor 300 gulden bij elkaar omdat ze toen nog gezien werden als begeleiding voor gitaarspelers bijv.
Toen er mensen bij me waren voor de deal kreeg ik verschillende telefoontjes met hogere biedingen en dat kwam omdat toen de house in opgang was gekomen en de 303 in de producers scene werd gezien als een fantastisch instrument, dat was aan mij voorbij gegaan.
Toch heb ik toen tegen die jongens gezegd dat ik met hun wel de deal wilde maken maar dat er wel iets bij moest en zo kwamen we op 450 gulden uit, hun blij en ik blij indertijd.
 
Laatst gewijzigd:
De beste remedie tegen hoge prijzen is het er niet voor betalen. Probleem met dingen die schaarser worden en toch gewild blijven is dat de prijzen omhoog gaan, en als je die dan wilt is het een kwestie van geduld hebben en hopen dat je eens geluk hebt. Of even slikken en het betalen in de wetenschap dat het toch waardevast is. Voor de rest kunnen we er heel veel van vinden, maar het is een gegeven dat waar geld te halen valt geldwolven te vinden zijn en daar is weinig aan te doen verder.
 
De beste remedie tegen hoge prijzen is het er niet voor betalen.
Of eindelijk eens snappen dat er voldoende volwaardige alternatieven zijn. Dat niemand je muziek beter vind omdat je een toevallig een Jup4, een CS80, of zelfs een heel muzeum in je bezit hebt.
Als je dan toch van analoog houd, koop dan een nieuwe P5 of Behringer spul. Simpel as that.
 
Fantastische thread dit! :okdan:
Geweldig maar soms ook tenenkrommend om al die verschillende ideeën en meningen over eerlijk handelen terug te lezen!
Het heeft mij in ieder geval flink aan het nadenken gezet over mijn integriteit in combinatie met mijn liefde voor vintage synths.

Dank voor het opzetten en je eerlijkheid bensynthloos!
 
Soms zit het mee, soms zit het tegen; geldt zowel voor mazzeltjes qua aankopen als qua verkopen.
Gun een ander ook eens wat en relativeer af en toe de relevantie van je eigen mening over de rest van het universum;

Mijn JP 4 heb ik in 2007 voor 600 EUR oid verkocht aan een vriendelijk forumlid die ik het nog steeds gun.
Een ander forumlid vond het destijds een belachelijk hoge prijs en wilde afdingen;
ben benieuwd hoe ie daar nu tegenaan kijkt, maar heb er daar geen negatieve mening aan over gehouden.

BTW; degene die recent een JP4 te ruil zette hier, ken ik zelf als een bijzonder vriendelijke en redelijke synth-liefhebber die al heel lang veel bijdraagt aan ons geliefde forum (heeft me ook meermaals ontzettend gematst).

"Broeder, ziet gij wel de splinter in het oog van uw naaste, maar niet de balk in uw eigen oog?"
Vrij naar een timmermanszoon uit vervlogen tijden.
 
Soms zit het mee, soms zit het tegen; geldt zowel voor mazzeltjes qua aankopen als qua verkopen.
Gun een ander ook eens wat en relativeer af en toe de relevantie van je eigen mening over de rest van het universum;

Mijn JP 4 heb ik in 2007 voor 600 EUR oid verkocht aan een vriendelijk forumlid die ik het nog steeds gun.
Een ander forumlid vond het destijds een belachelijk hoge prijs en wilde afdingen;
ben benieuwd hoe ie daar nu tegenaan kijkt, maar heb er daar geen negatieve mening aan over gehouden.

BTW; degene die recent een JP4 te ruil zette hier, ken ik zelf als een bijzonder vriendelijke en redelijke synth-liefhebber die al heel lang veel bijdraagt aan ons geliefde forum (heeft me ook meermaals ontzettend gematst).

"Broeder, ziet gij wel de splinter in het oog van uw naaste, maar niet de balk in uw eigen oog?"
Vrij naar een timmermanszoon uit vervlogen tijden.
totdat hij mij voor debiel uitmaakte, gunde ik de beste man al het goeds.. sommigen van jullie lezen vooral wat jullie willen lezen hier.
 
Als ik zo door deze thread heen lees, denk ik IDD dat Uli Behringer voor de Nobelprijs voor de vrede zou moeten worden genomineerd.
(als we eerst even op de werkvloer van zijn fabrieken hebben mogen rondkijken uiteraard)
 
pff lekker belangrijk allemaal. Flippers zijn er in elke verzamelwereld. En als jij een oude jas of kast koopt op de rommelmarkt en er zit 1 kg coke in of een enveloppe met 1000 euro ga je die uiteraard ook terugbrengen naar de verkoper zeker.
Ken iemand die een antiek skateboard kocht lokaal 2e hands...voor weinig. Dat staat nu te koop voor 750 $, dezelfde week internationaal. Gaat 't verkopen? Denk van wel...

Heb eigenlijk best respect voor iemand die 't hier durft aanbieden. Ik zou 't niet doen, het gezeur 't oplevert, man man.
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Bij sterk opspelende emoties even de huisregels raadplegen. Oftewel: houd het gezellig.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top