Deep-house (??) track - Yellow

Geweldige track!! Het klinkt echt geweldig, goeie mix. Ik deel de comments over de claps maar je moet het ook zo zien "als we over claps zeuren dan is de rest dus gewoon dik en dik in orde". Gaaf dat je zoveel tijd aan een track besteedt. Dat je het een track gunt om te rijpen en bij te stellen. Ik ben te ongeduldig daarvoor. Ik ben ook nog lerende dus voor mij is het op dit moment waarschijnlijk nuttiger om zoveel mogelijk eruit te pompen om het leerproces iedere keer te doorlopen. Als ik op een wat volwassener niveau kom van tracks hoop ik ook dat ik de rust en tijd kan vinden om echt punten op de i te zetten en een track echt over de finishlijn te dragen. Nu smijt ik 'm halverwege de baan al over de finish. Bij veel tracks gaat er niet veel verloren maar soms zit er iets tussen dat eigenlijk een beter lot verdient... ik heb mezelf voor genomen om een keer terug te keren naar een aantal van die werkjes en ze dan af te maken... maar wanneer?

Hoe dan ook: vette track en ik ga je zeker volgen op Soundcloud... zo even inloggen daar.
 
Thanks 3ddie. Ach ja, ben al een poosje bezig hoor. Maar heb nu wel een paar tracks die af gemixt kunnen worden. Het is inderdaad een leerproces waar je doorheen moet. Heb zelf wel veel gehad aan wat cursussen bij Udemy. Maar er is zóóó veel waar je tijd in moet steken; het maken van tracks zelf, het "produceren", het luisteren naar muziek al is het maar voor referentie tracks (tip: een referentie track helpt echt veel, zeker in combi met een plug in als Reference van Mastering The Mix), en zoveel dingen waar je meer tijd in zou willen steken zoals al die plug ins eens echt te leen beheersen (nadeel van "in the box" werken, het is relatief goedkoop), leren hoe te masteren, muziektheorie (en vaardigheid want geloof me, ik ben geen pianospeler, leve de quantise functie) etc. En dan heb je eindelijk een track waar je zelf ook wel tevreden mee bent en dan ga je het volgende traject in: wat in Tunecore, hoe werkt spotify (for artist), hoe zet je iets op Youtube, hoe kan je aan marketing doen, hoe maak je een filmpje etc. etc. etc. En dan heb je ook nog een "echt" leven met baan, partner, eten koken, tuin etc etc :)
Maar de echt goede ideeën zou ik inderdaad proberen wat meer tijd te gunnen. Wat ik vaak doe is even laten rusten (een jaartje of 5 :D), dan weer luisteren en dan kom je er toch vaak achter dat bepaalde stukken te lang duren of te saai zijn etc. En daarnaast heb ik m'n vrouw nog die genadeloos elk halfbakken idee of aanzetje de grond in boort (maar ook eerlijk is als het wel goed is). Dat helpt ook wel.
Maar leuk dat je me volgt! Overigens net ook even bij jouw Soundcloud profiel gekeken en alleen de hoeveelheid tracks daar zou ik al 3 levens voor nodig hebben :) Wel zeer gevarieerd en sommige tracks (heb ze niet allemaal geluisterd, hier en daar beetje doorheen geskipped) best wel filmisch, soort Bladerunner meets The Matrix. En ze klinken ook zeker niet verkeerd!
 
Klinkt super! mooie geluiden, laagjes zitten elkaar niet in de weg, tof sfeertje! ... Als ik dan 1 puntje mag noemen, de kick, die is net te boxy voor mn gevoel.
Als ik wat vergelijkingsmateriaal erbij haal in hetzelfde genre, bvb hier dan kan je misschien het verschil horen. Maar misschien ook meer een smaak dingetje hoor, verder top!
 
Thanks. Ik hoor wat je bedoelt met de kick; wat me ook opvalt is dat tracks in die YT-mix een meer "laid back" gevoel hebben, of wat plastischer: alsof ze meer naar achteren leunen terwijl die van mij meer naar voren overhelt... alsof het bij mij allemaal net een half toontje omhoog is gepitched of zo. Daarom vind ik het ook lastig om er met volle overtuiging het label "deep house" op te plakken want dat is het net niet. Maar goed, ben er verder wel tevreden mee. Nu eens kijken of ik 'm op een playlist of zo kan krijgen bij Spotify (over een paar weken waarschijnlijk) en ondertussen proberen een andere track af te maken.
 
Back
Top