Deep-house (??) track - Yellow

PaulB

Stamgast
Lid sinds
8 juli 2009
Berichten
214
Locatie
R'Dam
Hi,
Al een poosje gelden dat ik hier ben geweest.
Na jarenlang (decennia meer eigenlijk...) allerlei halve ideeën uitgewerkt te hebben, nu dan eindelijk een track die ik volledig afgemaakt heb + laten masteren (door ar-onlinemastering). Hij staat al op bandcamp maar wil 'm met wat marketing ondersteuning ook via Tunecore uitbrengen.
Alhoewel er niets meer aan veranderd gaat worden (want al gemastered en zo), hoor ik graag wat jullie er van vinden (de track zelf, de mix, de sound etc,). Kan ik weer meenemen voor de volgende tracks (heb er inmiddels een stuk of 7 die nog afgemixed moeten worden dus tips zeker welkom). Ben er niet helemaal zeker van wat nu eigenlijk het genre is bij gebrek aan beter maar deep house gekozen; betere alternatieven zijn welkom.

En mocht je 'm nu echt oké vinden, wat volgers of likes zijn altijd welkom :D

Thanks!


 
Laatst gewijzigd:
Thanks Jason, leuk om te horen. Had 'm een paar dagen geleden ook op KVR gepost en dan zie je wel dat-ie +50 bekeken is maar 0,0 reactie en dan ga je wel enigszins twijfelen aan je eigen beoordelingsvermogen :)
 
Hey!! Mooie muzikale track zeg!! mooie chords, lekker funky!! Verzorgd tot in de details, het blijft ook veranderen maar is wel een geheel. :okdan:

Misschien weet je het nog?? Ben meer dan 10 jaar terug met een maatje van me langs geweest bij jou om de R70 te kopen ;) Toen vertelde je ook al dat je een jaar aan een track had gewerkt.. (en die vriend een beetje een ironische reactie gaf, zolang aan een track werken?? Dat wil ik weleens horen.. dat moet wel heel goed zijn :D)
Ik ga volgend weekend toevallig bij em langs en ik denk dat ie het nog wel kan herinneren.. Ik ga em laten horen aan em.. dit klinkt iig super!!
 
Laatst gewijzigd:
Hey!! Mooie muzikale track zeg!! mooie chords, lekker funky!! Verzorgd tot in de details, het blijft ook veranderen maar is wel een geheel. :okdan:

Misschien weet je het nog?? Ben meer dan 10 jaar terug met een maatje van me langs geweest bij jou om de R70 te kopen ;) Toen vertelde je ook al dat je een jaar aan een track had gewerkt.. (en die vriend een beetje een ironische reactie gaf, zolang aan een track werken?? Dat wil ik weleens horen.. dat moet wel heel goed zijn :D)
Ik ga volgend weekend toevallig bij em langs en ik denk dat ie het nog wel kan herinneren.. Ik ga em laten horen aan em.. dit klinkt iig super!!
Thanks, leuk om te horen.

Ik weet het zeker nog... jij had toen ook een track op SF met zang; wel een coole track volgens mij. Ben nog steeds niet de snelste maar inmiddels wel een paar tracks waar ik tevreden over ben (en een héééleboel aanzetjes die uitgewerkt moeten worden)... maar ja, naast het feit dat ik de boel nogal eens omgooi als ik met een track bezig ben, is het mixen weer een vak apart waar ook veel tijd in gaat zitten + baan + sociaal leven + beetje kennis opdoen over muziekproductie + zoveel muziek nog te beluisteren (+ kritische vrouw, m'n grootste en enigste fan tot nu toe :P)... dan duurt het idd lang voordat je iets af hebt waar je ook nog eens tevreden mee bent.
Maar leuk dat je hier ook nog rondhangt! Gebruik je de R70 nog?
 
Klinkt best aardig, alleen snap ik die clap niet die bij 2:47 nog gewoon doorgaat. En eigenlijk is ie de rest v/h nummer te zwak om goed te horen.
 
Dank voor je feedback, djazid. Tja, de clap wel of niet laten doorgaan als de kick wegvalt, is een keuze; kan me er wel in vinden dat-ie daar wellicht iets te hard klinkt. Voor de rest heb ik flink geëxperimenteerd met de volumes van zowat elk (drum) geluid, dus ook de clap, en dit klonk naar mijn idee het best. Enige wat ik nu wel iets anders had gedaan, namelijk harder, is de reverb-clap die om de 8 bars terugkomt.
 
Als je de track 'ff uitblazen' als voorbeeld neemt, daar zit de clap wel goed en duidelijk in.
 
Ja oké, snap wat je bedoelt. Clap ligt daar veel duidelijker in de mix. Ik heb als één van m'n referentie tracks Joshua Iz - Deep Space Pressure gebruikt en daar is de clap ook wat meer verborgen. Eigenlijk heb ik 2 claps gebruikt met wat vertraging; mss maakt dat 'm wat blurry...
 
Thanks, leuk om te horen.

Ik weet het zeker nog... jij had toen ook een track op SF met zang; wel een coole track volgens mij. Ben nog steeds niet de snelste maar inmiddels wel een paar tracks waar ik tevreden over ben (en een héééleboel aanzetjes die uitgewerkt moeten worden)... maar ja, naast het feit dat ik de boel nogal eens omgooi als ik met een track bezig ben, is het mixen weer een vak apart waar ook veel tijd in gaat zitten + baan + sociaal leven + beetje kennis opdoen over muziekproductie + zoveel muziek nog te beluisteren (+ kritische vrouw, m'n grootste en enigste fan tot nu toe :P)... dan duurt het idd lang voordat je iets af hebt waar je ook nog eens tevreden mee bent.
Maar leuk dat je hier ook nog rondhangt! Gebruik je de R70 nog?
Hey!! Nee de R70 heb ik al heel lang terug toen ik een MV8000 had gekocht weggedaan. Maar muziek maken is idd iets waar je gewoon bijna je hele leven aan moet toewijden wil je er een beetje goed in worden lastig met een baan, sociaal leven etc.... Maar het blijft leuk om te doen, telkens weer leren en opnieuw proberen. Leuk ook dat je vrouw je feedback geeft. Mijn vriendin laat me altijd maar aanklooien :D

Ik las dat mijn experiment ook nog voorbij kwam :) Het viel mij niet echt zo op eigenlijk dat de clap wat zachter is. De Clap in Disco/Soul tracks is wel veel prominenter aanwezig.. Maar iets meer accent op de 2 en 4de tel is is wel een goed punt.. mits het een keuze is natuurlijk. Het doorlopen en wegfaden is mij niet echt opgevallen.. ik vond het wel lekker dat de energie wegvloeide daar en het daarna weer opbouwde. De keys komen ook mooi naar voren voor de drop (zo heet toch geloof ik ? :))
 
Heerlijke track zeg! @Jason31 maakte er al een opmerking over, de clap zou ik vanaf het begin van de break al uitzetten. Ik denk dat het daardoor wat sterker wordt. En wellicht zou je hem na de break kunnen vervangen door een snare. De kick komt mij wat nadrukkelijk over. Bij deep house hoor je vaak een wat meer getemde kick. En of het nou deep house is of niet, ik verwacht dat het je track ten goede gaat komen.

In het algemeen, kijk eens of je iets meer variatie in je drumsectie kunt krijgen. Los van de breaks, heeft deze track nu bijna overal dezelfde hoeveelheid energie. Ik vind het altijd wel lekker om iets meer heen en weer geslingerd te worden. Kleine variaties in de hats bijvoorbeeld, kunnen daar ook aan meehelpen. De opbouw van de track vind ik op zich prima. Met de drumtrack kun je die opbouw nadrukkelijker maken. Heb je nog bongo's of conga's overwogen?

Basje is heerlijk, maakt het inderdaad funky. En die stabs links en rechts zijn heerlijk, maakt het weer deep. Sounds in het algemeen zijn wat mij betreft ook helemaal goed, goede combi's.
 
Ik vind em lekker.
Genre weet ik niet, daar ben ik sowieso niet de sterkste in.
Clap heb ik geen moeite mee, ik vind em lekker zo.

Ik ben zelf minder fan van die buigende geluiden (zoals bij 4:00 die dan aan het eind afzakt) en die komen nogal eens terug.
Lekker basloop ook!
Het einde is ook lekker :)
Mis nog een beetje een vocal, maar ik moet zeggen dat ik die zelf nooit toevoeg (meer bij gebrek aan goede zangkwaliteiten)
 
@ MacGyverGear: Moet je heel eerlijk bekennen dat ik (gisteren) gelijk naar Youtube ben gegaan en daar ff uitblazen heb opgezocht... dan krijg je dus een heel ander nummer te horen (overigens ook niet heel slecht) met een wat simpeler clap. Nu ik jouw track ook heb gehoord, kan ik de opmerking van Dj Azid wat beter plaatsen. Maar goed, vind 't zelf niet storend. Had 'm in een eerdere fase n.a.v. de opmerkingen wellicht wel uit de break gehaald op daar meer en sneller laten uit faden. Overigens, wel gaaf, al die hardware die ik in je filmpje zag staan. Zit zelf volledig "in the box", wel zo opgeruimd maar blijf watertandend naar al die gear kijken :)

@ Dr van Lansberg: Thanks. De track is al gemasterd dus zal ik niet meer wijzigen maar ik neem de opmerkingen wel mee naar volgende tracks.
Ik doe redelijk lang over tracks (eigenlijk vloeien er uit één track meestal wel weer een paar alternatieven uit die ik later weer eens oppak) dus ergens zijn de conga's en bongo's wel een keer voorbij gekomen :)
Er zit wel wat variatie in de hats/shakers, met name bij het tweede deel maar ik geeft direct toe dat het niet direct eruit springt. Ik wilde de beat niet té overheersend laten zijn , vandaar dat deze niet al te veel afwisseling heeft, zelfs geen clap of snare breaks.

@ Montfrooij: Dank voor het luisteren! Tja, vocals. Ik zou er heel wat voor over hebben om te kunnen zingen maar dat zit er bij mij ook echt niet in. Wil wel wat meer met samples gaan doen maar dat zal nog wel even duren. Ik ben juist wel redelijk dol op buigende geluiden. Dan ja je nog veel lol beleven aan m'n volgende track, daar zitten er nog veel meer in :P

@ Robi: Dank je, echt tof om te horen!
 
@ Montfrooij: Dank voor het luisteren! Tja, vocals. Ik zou er heel wat voor over hebben om te kunnen zingen maar dat zit er bij mij ook echt niet in. Wil wel wat meer met samples gaan doen maar dat zal nog wel even duren. Ik ben juist wel redelijk dol op buigende geluiden. Dan ja je nog veel lol beleven aan m'n volgende track, daar zitten er nog veel meer in :P

Ja, inderdaad, ik ook!
Zou graag bruikbaar willen kunnen zingen.
Nu komt het niet veel verder dan iets met de vocoder.

Gelukkig hebben we allemaal onze eigen voorkeuren, anders werd het zo saai!
:)
 
Mooi nummer. Baslijn, synthsweeps, strings, keys en soundsapes zijn goed in balans met de beat. Die clap is inderdaad een beetje zwak en soms vind ik het ritme wat te repetatief. Maar het nummer heeft genoeg energie alleen dansbaar voor in de clubs nummer is het volgens mij niet. De beat is misschien ook net weer te zwaar om het als achtergrond muziek door te laten gaan. Maar luistert toch lekker weg.
 
Thanks Modus Operandi, ook voor reposten en volgen op SC!! Ik herken het schizofrene erin, zie het ook niet direct als draaibaar in clubs maar wilde wel de energie van een club nummer hebben, vandaar dat de kick wellicht wat zwaar is. Dat verklaart mss ook de moeite die ik heb met er een genre aan te plakken: niet deep genoeg voor deep house, niet club genoeg voor "Dance", niet progressive genoeg voor progressive house etc. Sowieso soms wel wat moeite met al die subgenres en "EDM" vind ik dan weer zo generiek...

Eén ding weet ik wel: ga voortaan echt wat meer letten op de clap :D
En hier posten voordat ik laat masteren..
 
Back
Top