Cherry Audio Introduceert de ARP 2500 voor Voltage Modular

de ARP 2500 in 21 modules voor Voltage Modular. niet met de matrix, die sinds ik vandaag weet, werkt met slides en niet met pins.
dus met JACKS, verder een getrouwe emulatie van alle modules, met een aantal modules die nooit zijn uitgekomen, en een mixer module, die nooit bestaan heeft..

gemaakt in samenwerking met MRB, oftewel Mark Barton, bekend van de Syndrum & de Zeroscillator. dat betekent dat de kwaliteit zeker goed is..

(wanneer je louter de ARP 2500 in huis wil hebben, er zijn er schijnbaar nog 50 op de wereld.. kun je Voltage Modular Nucleus gratis verkrijgen, teneinde met de ARP 2500 te kunnen werken.)



een livestream event staat gepland op 16 april om 22:00



en dan nog de link naar introduktiepagina:


$49, in euro's zo'n 42...
 

Attachments

  • ARP 2500.jpg
    ARP 2500.jpg
    163,6 KB · Bekeken: 6.874
een overzicht van de beschikbare modules (was dat vergeten);

 
50 arp's over, das niet veel
 
Voorafgaand aan de live stream even de modules op de kop getikt. Ruim 20 modules voor $49 is een schappelijk prijs zoals we gewend zijn van Cherry Audio. In de live stream werd al duidelijk dat dit echt zeer goed klinkende modules zijn. Ik kan het niet vergelijken met het origineel maar Venus Theory liet een paar patches zien en damn... dat klonk echt super!!
Ik heb de modules inmiddels binnen tezamen met een update van voltage modular (versie 2.2.5). Hopelijk dit weekend tijd om zelf met de modulen aan de slag te gaan...
 
50 arp's over, das niet veel

dat staat in het bericht van cherry audio zelf, of het klopt, @egres zegt dat er meer zijn. ik weet het niet volgens cherry audio zijn er 100 gemaakt, en ongeveer nog 50 in werkende staat. 1 daarvan staat heel dichtbij...

goed er zullen er niet veel zijn...


Voorafgaand aan de live stream even de modules op de kop getikt. Ruim 20 modules voor $49 is een schappelijk prijs zoals we gewend zijn van Cherry Audio. In de live stream werd al duidelijk dat dit echt zeer goed klinkende modules zijn. Ik kan het niet vergelijken met het origineel maar Venus Theory liet een paar patches zien en damn... dat klonk echt super!!
Ik heb de modules inmiddels binnen tezamen met een update van voltage modular (versie 2.2.5). Hopelijk dit weekend tijd om zelf met de modulen aan de slag te gaan...

ze ook gelijk gekocht, ik heb de live stream nog niet bekeken, wél de video van hainbach (schrijf ik dat goed?) die we willem ii studio's bezoekt, en onder de arp 2500 voor de eerste keer ziet, en overigens hetzelfde dacht; dat de matrix pinnen waren.. geven crosstalk, in de video wordt dat als een nadeel aangegeven, ook dat je daarom wat beperkter dingen kunt patch, maar wellicht leidt het ook tot bizondere resultaten.

ik had niet gezien dat Behringer een ARP 2500 reeks heeft uitgebrackt in euroracks modules.

toch bizonder dat de ARP 2500, heel kompleet, en met jacks.. een denk ik zeer goede emulatie kent (er bestaat zover ik weet maar 1 echte emulatie, ITB, kan me verigssen, heeft de matrix tevens...).

zoals al gezegd, Mark Barton heeft er aan gewerkt, nu begrijp ik waarom er al een tijd geen modules van hem zijn uitgekomen, hier heeft hij zijn tijd aan besteed, niet dat cherry audio het niet kan, maar ik denk dat de bijdrage van Mark Barton er voor heeft gezorgd dat de emulatie zeker beter is geworden. Mark Barton heeft ook de filter voor de Eight Voice en de module variant geleverd (die was er al, de Oberfilter), en laat dat nu een van de sterkste kanten van de emulatie zijn.

ik zou het kúnnen vergelijken met het origineel, maar het is nogal vreemd om met een laptop, naar volledige studio rond de ARP 2500 te gaan...

goed. zeker bizonder, deze modules. en heb het gevoel; moog modular de volgende? of zelfs een buchla ripp-off? eerder een moog modular denk ik, de bouwstenen zitten al in VM, namelik....

maar eerst de ARP 2500, ik ga simpel beginnen. de oscillators laten trillen... en dan een mooie basis template, voor een soort van ARP 2500 in de studio..., en natuurlik mixen met ander spul!
 
Ik ken alleen een beetje (god er is oneindig veel, maar de basis is eigenlijk "eenvoudig") de traditionele modulars. Is er tegenwoordig ook DAC modulars controller interfaces met bijbehorende VST (waar de signal processing dus software based is)? Een soort reactor, van vst plugins met dus echte electrische in and outs? Want een nadeel is van Reactor etc lijkt me dat je die niet met echte traditionele modulars can combineren, toch? Ik denk ik vraag het hier want hier zitten mensen die echt alles van moderne modulars afweten.. Ik ben daar een totale ongeschoolde, geen idee wat tegenwoordig allemaal kan. Zou het heel interessant vinden om het van jullie te horen.
 
Ik ken alleen een beetje (god er is oneindig veel, maar de basis is eigenlijk "eenvoudig") de traditionele modulars. Is er tegenwoordig ook DAC modulars controller interfaces met bijbehorende VST (waar de signal processing dus software based is)? Een soort reactor, van vst plugins met dus echte electrische in and outs? Want een nadeel is van Reactor etc lijkt me dat je die niet met echte traditionele modulars can combineren, toch? Ik denk ik vraag het hier want hier zitten mensen die echt alles van moderne modulars afweten.. Ik ben daar een totale ongeschoolde, geen idee wat tegenwoordig allemaal kan. Zou het heel interessant vinden om het van jullie te horen.

Misschien zou je eens een kijkje kunnen nemen naar VCV Rack .
Dat is zo goed als 1 op 1 vergelijkbaar met Eurorack Modular, dus zoals je aangeeft zowel voltage (-/+ 10 Volt) in en uit, en audio in/uit.

Het geheel speelt zich af in een virtuele omgeving (Rack), maar er zijn ondertussen bouwers ook al bezig aan/met diy dedicated controllers voor modules in dit platform.
Daarnaast kan je dmv. ADAT en/of een DC coupled audio interface, audio/gate/cv ontvangen en versturen van en naar hardware modular.
 
Laatst gewijzigd:
Het zou gaaf zijn als er controllers met generieke electrische patch points,maar waarbij je vanuit een virtuele omgeving dan software matig die patch points kan mappen aan de in en outputs van software modulars, dat zou betekenen dat je de modulars software matig toewijst aan de patch points, en dat je dan naar hartelust kan patchen en als je een andere modular wilt, deze opnieuw kan remappen/toevoegen en verder kan patchen. Een soort mappable harware CV interface naar virtual CV. Op dit moment heb ik mijn handen vol aan verbouwingen van mijn huis (ondermeer de 1e etage een grote opname studio), maar dit zou eigenlijk eenvoudig te doen zijn.

Ik zie het voor me als modules met X patch points en een oled boven ieder patchpoint. Met onder de moterkap als hardware een zooitje dacs, een microcontroller/raspberry. En dan software maken waarmee je een VCV (ik ken het) modular kan mappen aan zo'n hardware module. Bijvoorbeeld een virtuele summing modular met 8 patchpoints, dan die mappen aan een hardware module met minimaal 8 patchpoints en de oled labels instellen. En dan als die summing niet meer nodig zou zijn, gewoon de mapping switchen met een andere virtual modular, bijvoorbeeld een kleine 8 patchpoint sequencer. Softwarematig meer werk dan hardware matig. Er zijn nu ook single board computers met hoog frequente FPGA's, dus het zou niet zo lowfi hoeven blijven.

Wellicht met de mogelijkheid ook de Cv standaarden dan te kunnen configureren over die mappable interface. Het gaat mij niet om midi maar dus echt om een CV interface kaart.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top