GitHub

je ook zelf een hele of halve developer moet zijn om met GitHub uit de voeten te kunnen
Dit is gewoon echt niet waar. als een programma voor consumenten/niet-ontwikkelaars bedoeld is zal het er hoogstwaarschijnlijk als een gecompileerd, simpelweg te downloaden zipje opstaan. Dat Github het niet heel duidelijk maakt waar je dit moet downloaden, of dat ontwikkelaars niet duidelijk genoeg maken wat source is en wat executables: okee. Maar jij begint nu over hele andere dingen en blijft maar praten over 'werken met Github'.
Wel, laat ik je helpen met een Blender Addon als voorbeeld:

1618909106926.png

Klik hier onder 'Releases' op de laatste, en download daar het bestand.
Als er geen Release aangemaakt is, klik dan op de grote groene knop 'Code' en daar dan weer op 'Download Zip'

Al de rest heeft niks met Github te maken
 
Ik vind het ook wel erg veel gevraagd om te verwachten dat mensen die veelal in hun vrije tijd aan dit soort projecten werken alles altijd moeten voorkauwen en helemaal perfect maken voor iedereen die toevallig op hun pagina terecht komt.
Niet alles is "af", veel dingen zijn "diy" en soms zijn dingen zelfs compleet verlaten en worden niet meer ondersteund. (allemaal zelfde met betaalde software, trouwens)

Een site als Github (of elk andere publieke git-hosting) heeft als primaire doel om code te delen. Alles wat hier bovenop komt is compleet secundair en mooi mee genomen.
 
Ik gebruik github meestal om library’s voor Arduino te downloaden en installeren, en dan vooral de wat ingewikkelde libs, zoals voor de 0.9” oled schermpjes voor de BluePill.
Verder vind ik wel eens wat routinetjes die ik goed kan gebruiken,
 
Bericht door een moderator:
Laten we de sfeer een beetje goed houden en voor het grote moddergooien begint graag terug on topic. Voorzover er natuurlijk nog uitleg m.b.t. het gebruik van Github nodig is, anders kan het draadje ook gewoon op slot.
 
Maar dat bedoel ik ook: niet of je zelf PD patches hebt gemaakt maar of je ze met Camomile in plugins kon omzetten? Met de voorbeeld patches die bij het programma zelf zitten lukt me dat wel, maar met andere PD patches niet. Maar bij jou ging dat dus wel goed? En had je bij die patches dan bijpassende text files gedaan?
 
Met Camomile ga ik nog verder hobbyen. Net een eerste Pd patch in een werkende (maar nog niet perfecte) plugin omgezet. Dat verdient een eigen topic: Camomile
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top