ff uitblazen

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Lang geleden dit.. maar vorige week heb ik em sinds 3 maanden weer eens omgehangen.. de saxofoon.

Was bezig met een trackje in Gadget maar zang lukte qua tekst nog niet helemaal.. toen maar eens wat melodietjes met de sax geprobeerd en daar vanavond een paar takes op gedaan.. het is nog niet helemaal wat het moet zijn en structuur ga ik nog aanpassen maar sommige dingen klinken al best leuk. Ben benieuwd wat jullie vinden. :)

De opname is gemaakt met de telefoon en later in Ableton de audio onder de video erbij gemixt (Sax was zoals gewoonlijks weer veel te hard opgenomen. Tevens wat reverb aan de sax toegevoegd waar het sax wat ruimtelijker klinkt.

oh.. de titel (incompatible Settlement) heeft Gadget verzonnen :D

 
het is nog niet helemaal wat het moet zijn maar sommige dingen klinken al best leuk.
Net wat je zegt :)

Tevens wat reverb aan de sax toegevoegd waar het sax wat ruimtelijker klinkt.
En er mag er nog wat bij vind ik 👍

Goede basis in elk geval!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Net wat je zegt :)


En er mag er nog wat bij vind ik 👍

Goede basis in elk geval!

Cheers,
Exo. :mega:
Thanx Exo! :)
Thema's zijn een beetje random uitgezet. Ik vind het wel mooi zoals ie weer thuiskomt op het laatste thema nadat ik het een paar keer hoorde.. maar ga het allemaal nog overwegen.. en wie weet wissel ik wel af met vocalen.. ;)

Oh.. reverb is idd wat karig. Ik heb de laatste keren met headphones op gespeeld.. toen had muziek en sax gescheiden, nu zit er op het saxspoor ook muziek dus moest een beetje middelen.. maar ik laat het reverb bad alvast vollopen.. :D
 
Lekker hoor, even zen worden tussen mijn eigen technogebeuk door 8). Lijkt me heel vet om zo met een 'echt instrument' mee te doen met je producties. Heb hier nog twee gitaren van de vrouw hangen, maarja, nog zoooooveel te leren met mijn eigen speelhoek hehe
 
Lekker hoor, even zen worden tussen mijn eigen technogebeuk door 8). Lijkt me heel vet om zo met een 'echt instrument' mee te doen met je producties. Heb hier nog twee gitaren van de vrouw hangen, maarja, nog zoooooveel te leren met mijn eigen speelhoek hehe
Ha.. fijn te horen dat ie goed viel. :) Maar ik ken dat.. ;) Heb een aantal jaren intensief geoefend op dit instrument om er live mee op te treden.. De optredens werkten ook heel motiverend maar hierdoor had ik stukken minder aandacht voor mijn grooveboxen en synthjes.. het is gewoon of-of denk ik.
 
Ben een liefhebber van blaasinstrumenten met electronische beats en dit klinkt goed ! Wat gebruik je voor pre / micro om de sax op te nemen ? Misschien is een preamp met een limiter erin tegen het oversturen een goed idee? BV UAD la-610
 
@monkey Thanx :halleluja

@mr MONQ Geluid was met de telefoon opgenomen samen met de video :D (zie OP). De UAD la-610 ken ik. Topding.. die gebruik ik in een andere ruimte. Maar elke andere pre-amp met een condensator mic geeft een beter geluid. Helaas zit je dan wel weer met een hoofdtelefoon op.. maar ik ga het trackje hierboven zeker uitwerken en met een losse mic en opnemen zoals hieronder.. de effecten tijdens het spelen zijn ook wel prettig. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ook nice ! Tip gebruik distortion op de sax. Dan wordt hij nog meer uitgesproken. Ik gebruik vaak softube saturation knob. (is volgens mij gratis) Krijg de sax nog een beetje meer valse lucht. Ik zou een kleine galm gebruiken, room of plate veel early relections. Een sax is vaak fijn als die vlak voor je neus staat in de mix, wel iets gepanned l/r.(kan ook verby en ver weg, als het meer een sfeer element is) Het is vaak ipv een vocal, dus mag upfront.
 
Ook nice ! Tip gebruik distortion op de sax. Dan wordt hij nog meer uitgesproken. Ik gebruik vaak softube saturation knob. (is volgens mij gratis) Krijg de sax nog een beetje meer valse lucht. Ik zou een kleine galm gebruiken, room of plate veel early relections. Een sax is vaak fijn als die vlak voor je neus staat in de mix, wel iets gepanned l/r.(kan ook verby en ver weg, als het meer een sfeer element is) Het is vaak ipv een vocal, dus mag upfront.
Thanx.. :) Ja.. wat oversturing uit zo'n buizen voor versterker doet het ook vaak goed. :) Maar soweiso een lekker galmpje met wat early reflections dat smeert de mix lekker dicht enzo.. had hierboven nog een ping-pong delay op zitten.. dat vult de mix ook wel lekker en op de headphones is dat ook erg lekker.. :)

Maar ik mix em zelf een beetje als leadzang.. toch wel in de center meestal.. heel soms wat gepanned maar dan staan er een contra partijtje aan de andere kant..
 
typisch, heb je een dikke UAD pre maar neem je het met je telefoon op :)
klinkt wel erg lekker.

Ben toevallig 'bird' 1988 aan het kijken. De man die de Sax to het Jazz symbool heeft gemaakt.
In de film speelt hij met Chat Baker en injecteren ze een onschuldig goedje om beter van te spelen.
hero.. smiene of zoiets :D

Yum yum lekkere jam hoor!!!
 
typisch, heb je een dikke UAD pre maar neem je het met je telefoon op :)
klinkt wel erg lekker.

Ben toevallig 'bird' 1988 aan het kijken. De man die de Sax to het Jazz symbool heeft gemaakt.
In de film speelt hij met Chat Baker en injecteren ze een onschuldig goedje om beter van te spelen.
hero.. smiene of zoiets :D

Yum yum lekkere jam hoor!!!
Hey thanx for checkin'.. en ja vond het ook weer ff lekker om into een trackje te zijn.. :) Misschien een rare werkwijze dat ik geen pre-amp gebruik. Ik neem dit soort dingen vaak even snel op om later terug te luisteren en het beste eruit te pikken.. dit was de derde take en dacht.. waarom weer niet weer eens iets op SF dumpen? :D Ik maak heel veel kattenvideootjes die direct op YT dump uit de telefoon.. het is ook het gemak denk ik. Maar ik weet wat me te doen staat als ik em uit ga werken :)

Moest ff zoeken naar die film.. dacht dat ik die al gezien had.. maar ik heb een tragische film gezien over een Trompetist die Chet baker heet. Lijkt er qua (dope) scenario wel een beetje op. Meestal kan ik dit soort films waar het allemaal misgaat maar moeilijk aanzien dus dan kijk ik weer ff op de computer om bewust de helft te missen..
 
Heerlijk zeg, jij bent echt een alleskunner! Funky met verrassende electro arps en uitzonderlijk mooi de sax erbij. Wat mij betreft had de sax nog wel iets harder mogen klinken en nog wat meer reverb mogen hebben.
Hey Jason!! Thanx man. Ik doe mijn best maar vind alles te leuk geloof ik :D Het is wel apart hoe een mens kan schakelen en eigenlijk net zo makkelijke een melodie kan vinden op gitaar bv. De eeltlaag die je op je vingertoppen krijgt met gitaar is misschien voor keys iets ideaal maar de combi sax/ keys versterkt de souplesse wel heb ik het idee. :)
 
Back
Top