Testbestand VPS Avenger

R2D2

Ingeburgerd
Lid sinds
13 december 2014
Berichten
79
Locatie
Antwerpen
Beste forumgenoten,

Ik zou iemand die ook in het bezit is van VPS Avenger om een kleine vergelijkende test willen vragen. Waar gaat het om?

Sinds ik jaren geleden overschakelde van hardware naar softsynths, is er me in de loop van de tijd één ding het sterkst beginnen opvallen.

De afzonderlijke klanken binnen een compositie lijken veel minder sterk één geheel te vormen. Zelfs binnen één klank lijkt het er soms op alsof ik elke frequentie apart hoor. Het resultaat is dun en overdynamisch (tak-plok-gloek-blaf), ik weet het niet anders te omschrijven. Zo ben ik bv. in het bezit van een oude Korg M1, en het verschil met de VST-versie is gigantisch op dit vlak. (Niet dat de hardware M1 echt geweldig klinkt, maar het gaat enkel over het "één geheel vormen")

Het vreemde is dat ik dit fenomeen minder of niet hoor bij creaties van anderen. Op den duur weet ik niet meer of dit zuiver in mijn hoofd zit (een onbewuste reflex om bij eigen experimenten te overfocussen op bepaalde dingen en die aldus als "slecht" gaan interpreteren), of wie weet is er zowaar om weet ik veel welke reden iets niet in de haak met hoe mijn DAW klinkt. Het gedenk erover wordt wat absurd op den duur. :)

De enige manier om dit voor eens en altijd uit te klaren, is een vergelijking doen ahv. hetzelfde bronmateriaal waarop niks is gebeurd.

Bijgevoegd heb ik een 4-bar export, op G2 van de preset SQ Anju Trance van VPS Avenger. Master out volume van Avenger is 0 dB, en de fader in de DAW is ook 0 dB. Geen clipping dus, en enkel een uv22 16 bits dithering voor de export van de wav.-file. Uiteraard had ik wat anders kunnen nemen, maar het gaat om het idee.

Wie o wie zou de tijd willen nemen hetzelfde te exporteren en mij het resultaat te bezorgen? :luv: Eeuwige dankbaarheid zal uw richting uitgaan!

Hopelijk ben ik duidelijk en volledig in mijn vraag. Alvast heel hard bedankt.
 

Attachments

  • SQ Anju Trance.wav
    1,5 MB
OF de bijgevoegde file even beluisteren en vermelden of je er iets vreemds aan vindt, is natuurlijk ook is natuurlijk ook al goed.
 
Heb het beluisterd, het klinkt wel okay. Wel is het nogal helder van klank, smaken verschillen natuurlijk, maar voor mij een beetje te helder.
 
Avenger klinkt gewoon een beetje processed, maar dit klinkt wel zoals Avenger hoort te klinken.
download de demo van bijv Repro-5 eens, dan hoor je een heel ander karakter.
 
In mijn oude oren klinkt het fragment prima, maar ik denk wel te horen wat je bedoeld. Kijk/luister eens naar tape emulaties en/of plug-ins die 'analog summing' simuleren?
 
Heb het beluisterd, het klinkt wel okay. Wel is het nogal helder van klank, smaken verschillen natuurlijk, maar voor mij een beetje te helder.
Bedankt. Er zit inderdaad te veel hoog in deze preset, daar ben ik het mee eens. Zelf vind ik het vooral erg *plucky* klinken, puntig, of hoe zeg ik het. Te veel dynamiek.
 
Avenger klinkt gewoon een beetje processed, maar dit klinkt wel zoals Avenger hoort te klinken.
download de demo van bijv Repro-5 eens, dan hoor je een heel ander karakter.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens op verkenning ivm Repro-5.

Als ik de demo's van Avenger op Soundcloud beluister, klinkt het in mijn oren toch behoorlijk anders. Men beweert dat er daar enkel wat master EQ + een limiter is gebruikt, maar ik heb daar zeer grote twijfels bij.
 
In mijn oude oren klinkt het fragment prima, maar ik denk wel te horen wat je bedoeld. Kijk/luister eens naar tape emulaties en/of plug-ins die 'analog summing' simuleren?
Dank je voor de tip. Heb inderdaad al zitten experimenteren met bv. Saturn en gelijkaardige dingen. Met PSP Vintage Warmer heb ik het beste resultaat, maar toch... Er is een behoorlijke hoeveelheid effect nodig, wat dan weer gepaard gaat met nieuwe dingen die het niet super fraai doen klinken.
 
Beste forumgenoten,

Ik zou iemand die ook in het bezit is van VPS Avenger om een kleine vergelijkende test willen vragen. Waar gaat het om?

Sinds ik jaren geleden overschakelde van hardware naar softsynths, is er me in de loop van de tijd één ding het sterkst beginnen opvallen.

De afzonderlijke klanken binnen een compositie lijken veel minder sterk één geheel te vormen. Zelfs binnen één klank lijkt het er soms op alsof ik elke frequentie apart hoor. Het resultaat is dun en overdynamisch (tak-plok-gloek-blaf), ik weet het niet anders te omschrijven. Zo ben ik bv. in het bezit van een oude Korg M1, en het verschil met de VST-versie is gigantisch op dit vlak. (Niet dat de hardware M1 echt geweldig klinkt, maar het gaat enkel over het "één geheel vormen")

Het vreemde is dat ik dit fenomeen minder of niet hoor bij creaties van anderen. Op den duur weet ik niet meer of dit zuiver in mijn hoofd zit (een onbewuste reflex om bij eigen experimenten te overfocussen op bepaalde dingen en die aldus als "slecht" gaan interpreteren), of wie weet is er zowaar om weet ik veel welke reden iets niet in de haak met hoe mijn DAW klinkt. Het gedenk erover wordt wat absurd op den duur. :)

De enige manier om dit voor eens en altijd uit te klaren, is een vergelijking doen ahv. hetzelfde bronmateriaal waarop niks is gebeurd.

Bijgevoegd heb ik een 4-bar export, op G2 van de preset SQ Anju Trance van VPS Avenger. Master out volume van Avenger is 0 dB, en de fader in de DAW is ook 0 dB. Geen clipping dus, en enkel een uv22 16 bits dithering voor de export van de wav.-file. Uiteraard had ik wat anders kunnen nemen, maar het gaat om het idee.

Wie o wie zou de tijd willen nemen hetzelfde te exporteren en mij het resultaat te bezorgen? :luv: Eeuwige dankbaarheid zal uw richting uitgaan!

Hopelijk ben ik duidelijk en volledig in mijn vraag. Alvast heel hard bedankt.
Er is niks mis met je DAW:)

Ik gebruik Avenger ook...tis een goede Synth!

Wat jij gebruikt hier is een preset...debetreffende preset bevat ....4 layers aan instrumenten.(2 bass synths. 1 pluck achtig geluid en een pad)
Dat verklaard waarschijnlijk dat je allerlei bijgeluiden hoort?!

PLus er zit ook nog delay en reverb op enzv.

Dus het is niet 1 klank maar 4 in 1!
 
Hier zelfde sequence, tempo ligt wat hoger geloof ik.
Ik laat de geluiden apart horen...
 

Attachments

  • 1.mp3
    1,3 MB
Er is niks mis met je DAW:)

Ik gebruik Avenger ook...tis een goede Synth!

Wat jij gebruikt hier is een preset...debetreffende preset bevat ....4 layers aan instrumenten.(2 bass synths. 1 pluck achtig geluid en een pad)
Dat verklaard waarschijnlijk dat je allerlei bijgeluiden hoort?!

PLus er zit ook nog delay en reverb op enzv.

Dus het is niet 1 klank maar 4 in 1!
Heel hard bedankt om de moeite te nemen om dit te doen! :) Als ik dezelfde preset net als jij op 130 BPM en op A2 speel, ben ik inderdaad niet in staat een verschil te merken.

Dat Avenger een goede synth is met enorme mogelijkheden, had ik ook begrepen. Ik had ivm. mijn vraag ook een andere softsynth kunnen nemen, omdat die vraag gaat over het "niet één geheel vormen van klank", in mijn oren lijkt het alsof elke layer los van elkaar staat. Zelfs binnen één layer vind ik de dynamiek te groot.

Hoe maak je nu bv. van deze presets iets dat lijkt op de "volheid" van de demosongs van Vengeance zelf. Heb met allerlei compressors, limiters, saturatie geprobeerd, maar alles maakt het lelijker. :D

Ik ga het proberen "loslaten", zoals ze zeggen. :engel: Maar nogmaals dank!
 
Dat is arrangement en mix techniek.
Uiteraard, klopt in het algemene geval.
Manuel Schleiss zei echter dat wat Avenger betreft in de demo's enkel master EQ en limiter op de presets is gebruikt. Ik vermoed dat dit een beetje PR is. Of we hebben elkaar misbegrepen.
 
Ik geloof Manuel wel. Die demo’s klinken niet heel anders naar mijn oren
maar ook voor slechts 3 of 4 Avenger instances moet je nog steeds weten hoe je deze moet mixen.
en dan nog, is hij productietechnisch gewoon sterk. Het gaat hier niet om de keuken, maar echt om de kok.
 
Ik geloof Manuel wel. Die demo’s klinken niet heel anders naar mijn oren
maar ook voor slechts 3 of 4 Avenger instances moet je nog steeds weten hoe je deze moet mixen.
en dan nog, is hij productietechnisch gewoon sterk. Het gaat hier niet om de keuken, maar echt om de kok.
Ze klinken niet heel anders, tot je een A/B vergelijking gaat doen, ook in de stukken waar slechts één preset is gebruikt.
Die presets bestaan wel uit meerdere layers, dus wellicht is elke layer in Avenger zelf nog extra bewerkt om er een demo van te maken.

Ben het zeker wel met je eens wat betreft keuken & kok. :)
 
Back
Top