• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Prijs
1000 Euro
Conditie
Gebruikt/vertoont duidelijke gebruikssporen

Jasper.tm

Nieuwkomer
Lid sinds
19 februari 2016
Berichten
8
Locatie
Amsterdam
Bij dezen verkoop ik mijn Access Virus TI Desktop - inclusief manual, power adapter en USB kabel. Vraagprijs €1000.

Het is echt een prachtig ding, ik heb er jarenlang plezier van gehad. Echter begin ik steeds meer hands-on te synthen, daarom ben ik langzaam naar analoge en semi-modulaire synths aan het bewegen en doe ik de Virus in de verkoop.

Wat deze synth zo vet maakt is de sound, het aantal modulatie opties en de prachtige ingebouwde effecten: reverb, delay, chorus, distortion, phaser. De filters en resonance zijn ook zeer aangenaam. Daarnaast heeft de Virus een Matrix, waar je 6x3 parameters / modulators op allerlei functies en andere modulators zetten. Vergelijkbaar met Serum, maar dan vetter (vind ik).

De Virus leent zich het beste voor studioproductie, ook omdat je de Virus via de bijbehorende VST kan aansturen in je DAW. Ook biedt deze synth audio over USB voor totale integratie in je setup (vandaar de TI - Total Integration). Let op: deze VST werkt tot en met Mac OS versie Mojave. Ik heb mijn Mac zelf nooit verder geüpdated dan Mojave en ik heb de VST dus altijd kunnen gebruiken. Ook is er een 3rd party software / VST ontwikkeld die de Virus aan kan sturen in latere Mac OS versies. Overigens is de VST niet noodzakelijk voor het gebruiken van deze synth. Toen ik de synth net had begon ik vooral met aansturing via de VST en DAW, maar uiteindelijk heb ik alle USB kabels uit m'n synths getrokken en ben ik helemaal overgestapt op syncen en aansturen via MIDI, audio via audiojack kabels en hands-on bediening van m'n synths.

De synth heeft wel wat gebruikssporen. De grootste is een kras op het doorzichtige plastic plaatje voor het display. Dit verhindert de functionaliteit verder niet, omdat het display gewoon goed leesbaar is. Ik vermoed dat het plastic makkelijk te vervangen is, mocht het echt een probleem zijn. Verder was de L plug van Output 1 kapot toen ik de synth overkocht van een vriend. Deze heb ik zelf gerepareerd en getest, dus die is nu weer in orde.
 

Attachments

  • AccessVirusTI-1.jpg
    AccessVirusTI-1.jpg
    147,5 KB · Bekeken: 236
  • AccessVirusTI-3.jpg
    AccessVirusTI-3.jpg
    100 KB · Bekeken: 201
  • AccessVirusTI-4.jpg
    AccessVirusTI-4.jpg
    158,1 KB · Bekeken: 192
  • AccessVirusTI-5.jpg
    AccessVirusTI-5.jpg
    144,3 KB · Bekeken: 198
  • AccessVirusTI-6.jpg
    AccessVirusTI-6.jpg
    138,3 KB · Bekeken: 194
  • AccessVirusTI-7.jpg
    AccessVirusTI-7.jpg
    58 KB · Bekeken: 206
Back
Top