Nord Rack 2: Programs krijg ik niet uit, wat doe ik fout?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
994
Goeiemorgen allemaal! Ik kom er maar niet uit: mijn Nord Rack 2 stuur ik aan met een midi-keyboard. Ik heb alle 4 de midi-kanalen van Program slots A tm D op kanaal 1 gezet. Als ik nu m'n minikeyboard aansla klinken alle 4 de slots tegelijk, ook als ik maar 1 slot heb aanstaan (led van de andere drie slots is dan dus uit).

Ik doe iets verkeerd lijkt me, ik wil uiteraard alleen de slots gelazerd laten klinken als ik deze ook daadwerkelijk heb geactiveerd, wat doe ik fout?

:D

Alvast dank voor het meedenken!
 
Als je de vier slots op hetzelfde kanaal zet is het logisch dat ze alle vier tegelijk klinken, je moet ze op verschillende kanalen zetten.
 
Wat heb je zelf al gedaan qua zoeken? ik ik namelijk op Google kijk bij de bovenste link: Nord User Forum lijkt toch aaardig jouw probleem.
 
Als je de vier slots op hetzelfde kanaal zet is het logisch dat ze alle vier tegelijk klinken, je moet ze op verschillende kanalen zetten.
Maar door ze op verschillende kanalen te zetten, kan ik niet spelenderwijs slots stapelen en/of uit zetten, daarbij moet ik dan steeds de extra handeling van minikanalen wisselen doen, dat moet toch anders kunnen?
 
Wat heb je zelf al gedaan qua zoeken? ik ik namelijk op Google kijk bij de bovenste link: Nord User Forum lijkt toch aaardig jouw probleem.
Ik was dit tegengekomen maar kan me niet voorstellen dat ik terwijl ik aan het spelen ben eerst midikanelen moet wisselen om slots aan/uit te kunnen zetten/stapelen? Een NordLead met keys kan dit toch ook, lijkt me juist de kracht van het systeem?
 
Je kan niet alle vier de kanalen op hetzelfde kanaal zetten en dan op de module kiezen welke je aan of uit zet.
Eén oplossing die ik kan bedenken is er een DAW tussen zetten die 1 inkomend kanaal kan uitzenden over 4 verschillende kanalen.
Je kunt dan met MIDI-volume of op de DAW schakelen wat je wil horen.

Een andere methode is dat je de vier kanalen apart naar je mixer stuurt en op je mixer regelt welke kanalen je hoort.
 
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk op de rack
Als alle parts ingesteld zijn op hetzelfde midi kanaal, maak het niet uit of het slot aan of uit is , je hoort ze altijd .
Op de keys kan je dit wel .
 
Dank voor alle reacties! Ik blijf het maar gek vinden, alsof je al tweakend steeds midikanalen gaat wisselen om een layer aan of uit te kunnen zetten... Hmm, dan maar verkopen die Rack en een Keys versie scoren... weer extra ruimte weg haha
 
Hoe gaat dat je helpen, de keys kopen?
De situatie blijft hetzelfde, weet je zeker dat je daar wél die parts aan het uit kunt zetten, @the tall lad ?

Wat je beter kan doen is een goedkoop 4-kanaals mixertje kopen en daarop regelen welke kanalen je wilt horen.
 
Je kunt Wellicht de slot selecteren en amp amount helemaal terugdraaien?
 
Sorry, Ik bedoel “gain”
 
Ik had een keys in een ver verleden en kan me toch ook echt herinneren dat dit wel kon daarmee :) Die gaan is inderdaad anders wel een wat snellere manier om te muten!
 
Hoe gaat dat je helpen, de keys kopen?
De situatie blijft hetzelfde, weet je zeker dat je daar wél die parts aan het uit kunt zetten, @the tall lad ?

Wat je beter kan doen is een goedkoop 4-kanaals mixertje kopen en daarop regelen welke kanalen je wilt horen.
Yep omdat de keys versie de parts direct aanspreekt en niet via een midi een kanaal , ik weet in elk geval dat het kan
 
Midi volume cc's toewijzen aan je midi keyboard en zo je parts aan of uit zetten. Je kan bijv doormiddel van een druk knop het volume volledig aan of volledig uit zetten. Dan heb je een switch, of je kan ze aan potmeters toewijzen dan kan je ze ook nog eens mooi mixen. Kost niks en heeft meer opties, ervan uitgaande dat je een paar toewijsbare knoppen en pots over hebt.

Je kan niet alle vier de kanalen op hetzelfde kanaal zetten en dan op de module kiezen welke je aan of uit zet.
Eén oplossing die ik kan bedenken is er een DAW tussen zetten die 1 inkomend kanaal kan uitzenden over 4 verschillende kanalen.
Je kunt dan met MIDI-volume of op de DAW schakelen wat je wil horen.

Een andere methode is dat je de vier kanalen apart naar je mixer stuurt en op je mixer regelt welke kanalen je hoort.
 
Back
Top