MC-707 live jam.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
Mijn 17de project ging over 'live jamming' met de MC-707.
Alles wat je hoort komt uit de MC-707 met een beetje compression via Reason.
Master out via USB klinkt gewoon als een klok (kan ook multitracken via USB, maar dan moet je weer nabewerken en daar zag ik voor dit project het nut nog niet van in.
Hoewel ik zeker geen goede 'live speler' ben, was het erg leuk om dit deel van 'performen' ook een keer te ontdekken.
Ik zal er veel meer tijd in moeten steken voordat het vlekkeloos gaat, maar het is iig echt goed te doen. Zeker als je de pads in de juiste scale zet, zodat je 2 octaven bereik hebt ipv 1 (en je niet zo druk hoeft te maken over valse noten).
Ik wilde eigenlijk de arp gebruiken, maar dat was ik vergeten in 'de hitte van het moment'. En toen ik de tweede take wilde maken begonnen de kids te klagen over mijn rammen op de pads.....
(tijd om weer terug te gaan naar de thuisstudio, maar die verbouwing zal nog wel even duren)
En eigenlijk had ik het idee om m'n keyboard te gebruiken (die pitch bend is wel heel lekker op de gitaar), maar die paste niet in beeld.
Dus dat zou zo saai worden om naar te kijken (zonder handen in beeld).
Het einde kwam een beetje abrupt (ook voor mij), eigenlijk was dit de oefenronde, maar hij ging verder best ok, dus mocht blijven.

 
Toffe en pakkende jam .
Interessante clip ook.
Thnx man.

Het was een lekker deuntje en onze jongste was de aanstichter van het geheel.
Zo zie je maar weer, al het goeie komt van gewoon lekker jammen met je zoontje!
(dat rijmt niet, maar toch ;) )

Het was weer tijd voor een 707 project tussen al het Peak Presets Uitzoek Werk.
 
Lekker geluidje komt daaruit! Klinkt goed.
Thnx man.
Hij (707) heeft heel lekkere presets (en een enorm diepe Zen core, als je zin hebt om dieper te duiken en zelf te sound designen of te tweaken)
Maar bovenal is het een heel fijne manier om muziek te maken voor mij.
Lekker jammen over je eigen spel heen zonder te vast te zitten aan een vaste structuur die de DAW meestal is.
Het is lang niet altijd productief, maar staat wel garant voor uren speelplezier met daarna genoeg inspiratie om uit te werken in dit soort projecten.
Momenteel klaagt ze (707) dat ik meer met de Peak bezig ben, maar ik heb haar gerust gesteld dat we binnenkort samen muziek gaan maken :)
 
Back
Top