SCSI2SD geheugenkaart partitioneren om volledige grootte te gebruiken? (akai s1000)

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik heb dit weekend een scsi2sd in mijn s1000 gezet. Het betreft een wat oudere variant, de v5.0b met microSD.

Nu heb ik er een 2gb microSD in zitten.
Volgens de manual van de S1000 kan er een HD in met grootte tot 540mb. Groter wordt niet herkend door de S1000.
De S1000 heeft een max partitie grootte van 60mb dus dan zouden er 9 partities moet zijn. De S1000 ziet harddisk A t/m i dus so far so good.

Echter hiermee wordt maar 540mb van de 2gb kaart gebruikt. Is er met scsi2sd nog een andere mogelijkheid om de sd zelf al te partitioneren, waardoor ik meer dan 540mb kan gebruiken?
 
je kan meerdere partities maken op de sd kaart. dacht 4. dus 4x 540mb hd's
 
Thanks @flyweight

Is dat iets dat ik in de scsi2sd software moet doen, of gewoon op Windows?
En worden het dan verschillende scsi id's per partitie? Ik weet namelijk niet zeker of de S1000 die meerdere id's kan herkennen.. In het menu kan je de HD een id geven, maar meerdere...??
 
als ik het goed herrinner moet je zelf partities op de sd kaart maken. daarna in de scsci2sd en via de software de partities aanzetten.
 
Het is gelukt, met een omweggetje.

In Windows kan je USB sticks en SD kaarten niet makkelijk in meerdere partities verdelen en had wat ruzie met DiskPart waar het wel in zou moeten kunnen.
Dus heb ik uiteindelijk gebruik gemaakt van een freeware tooltje: AOMEI Partition Assistant

Sd kaartje in 4 ongeveer gelijke partities verdeeld, vervolgens met SCSI2SD utility de partities ingericht.
Hierbij moet je eigenlijk alleen maar het id nummer moet aanpassen en de startsector aanpassen (aantal sectors vorige partitie(s)+1).
De S1000 heeft de harddisk standaard op ID5 staan, dus zorg altijd dat één van de partities id 5 krijgt, zodat deze direct wordt gezien bij opstarten.
In de S1000 even elke ID selecteren en de hardisk formateren en klaar is keer.

Ik las trouwens nog een tip van iemand die zei dat je 1 partitie van 650mb moet maken, zodat hier een iso van een akai sample cd op zou passen.
Dit heb ik niet gedaan en weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik een iso file op de Sd moet krijgen, aangezien windows de SD niet herkent wanneer de S1000 deze heeft geformateerd.
Zal wel een tooltje voor zijn, heb ik nog niet gevonden/gelezen.
 
Back
Top