De Facto - Serein (Eclectic Remix)

Ja akoestiek en monitoring is voor iedereen anders, daarom is het ook juist goed daarin te investeren.
want wat bij jou perfect klinkt, kan bij een ander een gebulder aan laag zijn, of exact andersom.

bij mij is de akoestiek én monitoring op orde, gebruik daarnaast ook Sonarworks SoundID, de eerste mix had iets te veel sub, was laat, iets te enthousiast op koptelefoon.
dat hoorde ik de volgende dag zelf ook :D
 
Ik zal met mijn akoestiek zeker niet alles goed horen, maar excessen zijn wel te horen, ik luister ook de hele dag muziek uit de monitors bij het thuiswerken, dan ga je vanzelf ook wel een soort beeld krijgen van hoe iets hoort te klinken, maar nooit perfect helaas. Ik heb nu wel Metric a/b waar ik mijn track ook visueel goed kan vergelijken met andere tracks. Ik ga toch eens kijken naar die Sonarworks, goeie tip.
 
Sonarworks is het beste na akoestiek, zou eerst eens kijken bij GIK Acoustic Panels | Bass Traps | Diffusors | GIK Acoustics
voor de prijs van een mooie synth, kan je al redelijk wat aanpakken
bass traps, difussie, absorptie
gratis je kamer in meten kan ook met REW REW room acoustics and audio device measurement and analysis
je zou hiervoor dan bijv een mic van Umik kunnen kopen UMIK-1 Gecalibreerde USB meetmicrofoon

Daarom zijn YT tutorials pas interessant wanneer je bovenstaand op orde hebt, in het donker kan je niet schilderen.
 
Ja, de waarheid zit qua mix ergens in het midden. Bombario merkte het zelf ook dat al zijn arrangementen meestal aardig vol zitten, misschien ook 2 van de 3 arps laten afvallen. Of arrangement aanpassen voor meer ruimte.
 
Is je response bijv zoals hier, dan zal je een harde plok horen, maar weinig sub
terwijl de 2e weer een heel andere respons geeft.
 

Attachments

  • 1B6B2D08-2A97-488D-B4B1-13920CE0C5A6.png
    1B6B2D08-2A97-488D-B4B1-13920CE0C5A6.png
    95,8 KB · Bekeken: 88
  • A2C061BB-C397-4210-B0FE-F32B82B57411.png
    A2C061BB-C397-4210-B0FE-F32B82B57411.png
    162,4 KB · Bekeken: 90
Net even lopen experimenteren met meer ruimte maken door panning, maakt hem wel groter, maar vind zo'n pluck die 45gr links staat te dansen ook niet helemaal top,
Sublaag vind ik nu zelf te licht, mag van mij wel bulderen, die druk op de oren. Nu is het meer dat hij meer ambiance geeft en je hem pas mist als die weg is. Daardoor wel meer definitie in de Mother-32 bass
Mix is wel lekker G R O O T nu, percussie danst ook lekker rond, dat dan weer wel, lekkere luistermix nu, maar zoals MO al opmerkte de urgentie en beuk zoals in V1 is wel wat gepolijster geworden, keuzes keuzes. :D
We slijpen nog even door, bij V12 of V13 zal het vast wel goedkomen :D
 

Attachments

  • Serein_rmx6_M24.mp3
    14,3 MB
Ken je de plugin Reference van Mastering the Mix? Daarin kun je je voorgaande versies (exports) mee laten lopen met je huidige versie en A/B (en C D E F als je dat wilt) schakelen om te horen wat er anders is. En dat terstond aanpakken.

Voordelen van deze plugin t.o.v. referentietracks op audiosporen in je project:
- Zet hem achter je master plugins zodat je referentie tracks niet worden aangepast
- Automatische volume match
- Informatie over EQ, breedte van de mix en compressie per band (al vind ik die laatste lastig afleesbaar)
- Je kan loopjes maken van referentietreacks (bijvoorbeeld alleen de climax) en zo makkelijker levels etc. matchen met een track die niet per se dezelfde structuur heebt als de jouwe
 
Back
Top