De Facto - Serein (Eclectic Remix)

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Heb een remix gemaakt van Bombario’s track ‘De Facto - Serein”
Bombario bedankt voor pack, veel plezier gehad tijdens het maken!

 
Goed gedaan!:okdan:

Mix advies:

the low end is temuddy....kies in dit geval voor de kick als de dominante drive dus laat die ten allertijde goed doorkomen!
Hoe? Sidechain, zover totdat je hoort dat het too much wordt ! Cut bass synth weg uit sub frequencies grof weg vanaf <100Hz.
Schroef de de bass sytnth paar db omlaag zodat ie onder de kick mee dendert.
Nu hoor je rond 40t/m 100HZ de bass synth teveeel dominant is en de kick totaal weg valt omdat er geen ruimte is voor beide..
Eventueel wat tape distortion opde bass synth zetten zodat ie wat upper harmonics krijgt.

Je top kick en kick body (de oemph)wat meer laten doorkomen.
Er is niks mis mee dat de bass synth overheerst maar in dit geval zou ik kiezen voor de kick die de groove vast houd en de bass synth die er lekker op de achtergrond doorheen danst als het ware.
En eventueel de kick en bass synth samen compressen met multiband compression om het geheel strak telaten klinken.
 
Goed gedaan!:okdan:

Mix advies:

the low end is temuddy....kies in dit geval voor de kick als de dominante drive dus laat die ten allertijde goed doorkomen!
Hoe? Sidechain, zover totdat je hoort dat het too much wordt ! Cut bass synth weg uit sub frequencies grof weg vanaf <100Hz.
Schroef de de bass sytnth paar db omlaag zodat ie onder de kick mee dendert.
Nu hoor je rond 40t/m 100HZ de bass synth teveeel dominant is en de kick totaal weg valt omdat er geen ruimte is voor beide..
Eventueel wat tape distortion opde bass synth zetten zodat ie wat upper harmonics krijgt.

Je top kick en kick body (de oemph)wat meer laten doorkomen.
Er is niks mis mee dat de bass synth overheerst maar in dit geval zou ik kiezen voor de kick die de groove vast houd en de bass synth die er lekker op de achtergrond doorheen danst als het ware.
En eventueel de kick en bass synth samen compressen met multiband compression om het geheel strak telaten klinken.
ThnX, Sine sub is idd beetje zwaar, deze wat zachter en harder in de SC geeft wat lucht, hij is ook gelayerd met de Mother-32, zal deze nog eens wat strakker in the HPF zetten.
Uit nieuwsgierigheid, wat is jouw monitoring? en in wat voor ruimte luister je? De track is namelijk imho niet echt "boomy" maar alleen nog een beetje vol 120<>300hz
 
ThnX, Sine sub is idd beetje zwaar, deze wat zachter en harder in de SC geeft wat lucht, hij is ook gelayerd met de Mother-32, zal deze nog eens wat strakker in the HPF zetten.
Uit nieuwsgierigheid, wat is jouw monitoring? en in wat voor ruimte luister je? De track is namelijk imho niet echt "boomy" maar alleen nog een beetje vol 120<>300hz
Valt bij mij ook mee trouwens.
 
ThnX, Sine sub is idd beetje zwaar, deze wat zachter en harder in de SC geeft wat lucht, hij is ook gelayerd met de Mother-32, zal deze nog eens wat strakker in the HPF zetten.
Uit nieuwsgierigheid, wat is jouw monitoring? en in wat voor ruimte luister je? De track is namelijk imho niet echt "boomy" maar alleen nog een beetje vol 120<>300hz
Ik luister deze track gewoon op pc speakers in een standaard kamer.:)
Akoestiek gaat mijn getrainde oor niet echt beinvloeden hoor.
Ik zei "muddy" niet "boomy" die 2 termen verschillen nogal dacht ik zo.
Je kick verdwijnt in het geheel, dat is mijn simpele boodschap.
Er zijn vele manieren om dit op telossen.
 
op je PC mis je dan misschien de laagste oktaaf? en staande golven helpen dan natuurlijk ook niet mee, kunnen zo gaten tot 30dB veroorzaken ;)
Hij klinkt hier op de iPad pro best goed eigenlijk, plok in de kick komt daar ook gewoon door. Maar je hebt wel gelijk over de ruimte in 150-300 hoor dat kan beter.
 
op je PC mis je dan misschien de laagste oktaaf? en staande golven helpen dan natuurlijk ook niet mee, kunnen zo gaten tot 30dB veroorzaken ;)
Hij klinkt hier op de iPad pro best goed eigenlijk, plok in de kick komt daar ook gewoon door. Maar je hebt wel gelijk over de ruimte in 150-300 hoor dat kan beter.
nope....ik heb hier een subwoofer staan...ik weet hoe alles moet klinken ...ken dit setje door en door.
Je leest ook niet wat ik schrijf .Ik heb het niet eens over de 150<>300hz freq spectrum.
bass synth octafen clashen met je kick....simpel...
dat je topkick op een ipad goed hoort is natuurlijk geen verassing.
Maar daar zit hem het probleem niet ...je low end is niet strak omdat je kick en bass frequencies elkaar in de weg zittten.,
Bedoel als je het goed vind zo ....prima.
Kom niet met onzin over standing waves ...ik luister al 20 jaar naar EDM, deephouse what ever op dit systeem en ik weet hoe iets goed klinkt en wat niet.
Weet je ik ga ook niet meer de moeite nemen om hier advies tegeven omdat de meeste van jullie in de aanval gaan en niet echt iets willen leren.

Ik ben er ook klaar mee.Ik verdoe mijn tijd ermee.
 
Laag nog ff wat verder opgeschoond, volgens mij superstrak nu :D JAD aantal van je puntjes klopten, past beter nu.

 
Knappe remix. Ik vond bij de eerste versie de bassynth veel te hard staan, 2e versie is dit gelukkig opgelost maar ik vind de bassynth in vergelijking met de originele versie wat statisch klinken en het lijkt ergens bij 2:10 iets out of tune te lopen, ook de LFO heeft een sync die er niet goed bij past. bij de versie van @bombario hoor je de bassynth heel knap 'zweven' , wat gelijk ook een beetje de kracht is van zijn track (misschien kan hij eens uitleggen hoe hij dat doet?), want arpjes kennen we inmiddels allemaal wel. Verder prima versie :mega:
 
Thnx, ja de laatste versie blijft 2x een noot hangen de lfo loopt niet helemaal 100% maar is geen 4e maar ween dotted, dus hij “trekt“ wel een beetje, vind ik juist weer lekker.
ik ben met de bass nog even aan het puzzelen. Hij loopt nu via de Mother-32 maar die is een beetje zijig, morgen eens kijken als ik hem op de se-02 zet, die brult meer.
Dus nog maar ff een rondje slijpen :D
 
Thnx, ja de laatste versie blijft 2x een noot hangen de lfo loopt niet helemaal 100% maar is geen 4e maar ween dotted, dus hij “trekt“ wel een beetje, vind ik juist weer lekker.
ik ben met de bass nog even aan het puzzelen. Hij loopt nu via de Mother-32 maar die is een beetje zijig, morgen eens kijken als ik hem op de se-02 zet, die brult meer.
Dus nog maar ff een rondje slijpen :D
Dotted is altijd goed. Ik denk dat ie iets teveel bounced op de LFO, in ieder geval is de bassynth nog een beetje de zwakke schakel in het geheel.
 
Het is niet mijn genre maar ik heb beide versies geluisterd en ik vind de eerste versie véél beter klinken. Synths en beats komen er beter uit, alles lijkt meer in balans en het klinkt meer 'in your face'. Maar het zou kunnen komen omdat hij gewoon luider is.
 
Laatst gewijzigd:
Het is niet mijn genre maar ik heb beide versies geluisterd en ik vind de eerste versie véél beter klinken. Synths en beats komen er beter uit, alles lijkt meer in balans en het klinkt meer 'in your face'. Maar het zou kunnen komen omdat hij gewoon luider is.
wow kan je nagaan hoe verschillend mensen muziek ervaren. Bij de eerste versie hoor ik de bass synth alles ondersneeuwen, ik vind de 2e juist een grote verbetering wat dat betreft.
 
Back
Top