Hardware rack synth presets in Ableton

Dank zover, Rasz.
Ik ga er morgen (en zaterdag ) mee verder. Super bedankt. Ik laat nog even weten of het gelukt is.
 
Sluit je midi keyboard met je computer via usb.
De midi in en out van je korg verbind je met je midi interface.

korg out> interface in.
korg in > interface out

De audio out van je korg verbind je met de audio in op je geluidskaart.

Als je dat gedaan hebt volg je alles vanaf stap 1 in die die eerder genoemde link.
Midi regel je het via een midi kanaal in ableton en audio regel je via een audio kanaal in ableton.

Als alternatief kan je een external instrument plugin in ableton gebruiken, en dan heb je maar 1 kanaal nodig.

Er is een kans dat je latency hebt omdat je geluidskaart niet snel genoeg is. Daar kan je niks aan doen en dat is te verhelpen door een andere geluidskaar te kopen. Maar dat is dan een volgende stap.
Je hebt alle spullen nu moet je alleen de juiste connecties leggen succes.
Hoi Rasz.

Ik heb al mijn bekabeling opnieuw aangelegd en aangesloten maar het lukt mij niet.

Als ik de korg out naar interface in doe
en de korg in naar interface OUT dan gaan de lampjes van het midiverkeer op de interface NIET aan.
Weet je zeker dat dit goed is ??


In mijn andere opzet zoals in mijn PDF gaan die lampjes WEL aan .

als ik verder de audio out van mijn korg aansluit op de audio in van mijn soundcard gebeurd er verder ook niets .

Ook slaan de metertjes in Ableton NIET uit.

Heb jij ook hardware synthesizer ni Ableton werkend ?
Kun je mij jou aansluitschema sturen ??

Ik loop helemaal vast
 
Audio interface: motu m4
Midi interface: EMU 2x2
Synths: virus, moog sub37, digitakt
Werkt allemaal als een trein.

Moog en Virus gaan via de midi interface live in en uit.
Digitakt via usb midi en audio via overbride dus die kunnen we ff vergeten voor het gemak.
Als de kabels bij jou anders om wel signaal geven zou ik ze dus gewoon omdraaien. Maar normaal gesproken verbind je de midi out van je synth met de midi in van jeinterface hetzelfde geld voor je audio out van je synth met inputs van je geluidskaart.
Dat is het hardware deel daarna moet je in de software alles instellen.

maak anders even foto’s dat maakt alles wellicht wat duidelijker
 
Back
Top