Draadloze koptelefoon

Jeroen

Jazzy lid
Lid sinds
24 april 2002
Berichten
1.602
Locatie
Maarssen
Hi,

Sinds corona wordt de kamer naast mijn studio gebruikt als kantoor, en kan ik regelmatig alleen maar muziek maken met koptelefoon. Met mijn huidige prima koptelefoon (een Senheizer HD 590) is de kabel veel te kort om rond te kunnen lopen in mijn (best grote) studio. Nu kan ik een verlengsnoertje gebruiken, maar zo'n kabel is best een gedoe. Bestaat er een goede equivalente koptelefoon die draadloos is, en ook nog eens (vrijwel) geen latency zodat ik prettig kan spelen en me niet erger aan de vetraging. Ik heb een bleutooth koptelefoon met een beetje latency, prima om films mee te kijken, maar te irritant om muziek mee te maken.

Bestaat er zoiets?
 
Als je geen vertraging wil moet je echt richting 'n in-ear setje denken. Receiver en ontvanger. Bluetooth heeft altijd latency. Hier is ook een hele thread erover. šŸ™‚
 
Ik gebruik soms een Soundblaster Jam om te gamen, dat is dan niet voor muziek, maar de latency is minimaal net zo belangrijk (zo niet belangrijker als bij muziek luisteren).
En ik heb gemerkt dat het heel veel uitmaakt welke BT dongle je gebruikt!
Als ik zo'n cheap ass china model gebruik is het inderdaad niet leuk gamen meer, maar als ik een goede dongle gebruik dan speelt het weer lekker.
Ik gebruik dan en Azurio wat inmiddels ook alweer een ouwetje is....
 
Even een kreet van een dinosaurus hier. Ik zou een klein stereo FM-zendertje kopen en een MP3-speler met ingebouwde FM-radio gebruiken om de koptelefoon in te prikken, kijken hoe dat gaat. Dat hoeft ook niet duur te zijn. :)
 
zit ongeveer met zelfste probleem, heb wel hoofdtelefoons (sony wh1000xm3o.a.) die voor android geschikt zijn, maar wil ze nu ook op mijn PC windows 10 en voor muziekstudio gebruiken die geen interne bleutooth heeft. er werd mij dit aangeraden: UB400 | Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter | TP Link Belgiƫ iemand idee of dit zal werken, en wat betreft latency? een draadlos IEM set lijkt mij kostelijke oplossing om nu en dan maar is te gebruiken.
 
beste grote studio? hoe groot? ik heb een hooftelefoon kabel van 6m gemaakt en kan zo prima drummen in een andere kamer.
 
studio is minder dan 20m2 groot, maar zou het gewoon handig gevonden hebben draadloos te kunnen gaan+ ben mischien nog van plan de AKG 50BT of de Marschalls set te kopen.
 
aiaiai: 16 ms latency, ik vrees dat dat teveel is, tenzij je een sync dj bent...
Live drums meppen en beatmixen kan je vermoedelijk wel vergeten. Ik heb vroeger wat gespeeld met traktor en scratchen en had de indruk dat je rond die waarden voelt dat er iets niet klopt tijdens 't scratchen.
 
16ms valt me tegen idd, daadwerkelijk spelen daarmee zal het net niet helemaal zijn, en dat voor 350 euro...
 
Hier maakt richie hawtin er reklame voor. In een studio die vol staat met speakers (tel ze maar eens).

 
Back
Top