Pioneer Toraiz SP16 vragen

cool ja die start punt modulatie ga ik een checken.
de sp16 heeft echt bite idd. en het wat gain oversturen van een mixer en het word het nog beter/rauwer.
volgens mij kun je wel extern inspelen maar alleen monophone. wat wel intuietiever is dan iedere noot de pitch te veranderen denk ik maar nog niet geprobeerd.

had jij niet allemaal single cycle waves? kun je er dan ook een beetje bassen en leads uit krijgen?
 
het valt me op dat de sp16 iets raars doet met het hoog. het maakt het vermoeiend om naar te luisteren.
speel maar een een sample van een bel. echt smerig...aliasing waar je oren van bloeden. ook hihats.
maar bv bassdrums of 808, 606 snares is het minder een issue.
denk dat het het timestretch algoritme is. kun je timestreching uit zetten?

cutoff van de lp op 4 uur help wel wat...
 
ja ik merk ook dat de transients vaak in final tracks best hard kunnen zijn ofzo.. ik zet dat filter tegenwoordig ook een beetje dicht.. ik gebruik die timestretch volgens mij niet... moet je die niet eerst aanzetten.. het zit idd vooral op hihats enzo lijkt het wel.. ik zet regelmatig een miniscule amp envelope op de sounds.. als het echt niet te harden is. geen idee wat het precies is.. misschien toch die hifi pioneer rand?? :D haahahah
 
Hmmm als ik die helse S2400 workflow zie dan begint de sp16 toch wel aantrekkelijk te worden. Ik zie in video’s dat ie vooral voor “tracky/loopy” (denk Dj Sneak) of als drumsampler/sequencer wordt ingezet. Hoe makkelijk kun je met een aantal patterns “live” een arrangement opnemen? Kun je dan ook mutes, solos, en parameter changes “Live” mee opnemen in het arrangement?

Qua sound: Pioneer heeft een soort secret sauce, ook hun CDJ’s klinken altijd dikker dan de rest. Heel gek. Ze hebben geen aparte DAC’s ofzo.
 
Vraagje over de Toraiz, ik begrijp dat je maximaal 16 samples tegelijk kunt gebruiken, betekent dit, 16 tegelijk afspelen maximaal, of 16 tegelijk onder een pad hebben, in het het 2e geval, kan je van sample wisselen tijdens het spelen? Kan je dit ook automatiseren?
 
Je hebt 16 pads, iedere pad 1 sample, en 16 stemming multimbraal
je kan geen akkoorden aanslaan op de pads, dus ja altijd iedere sample beschikbaar.
 
Je kan wel samples switchen door 'scenes' te gebruiken.
In iedere scene kun je andere samples op de pads toewijzen.

Ik vind de 4 bars per pattern wel gaar.
Ik ben een editor aan het maken en hoop dat ik met de CC's om pattern en scene te wisselen een manier kan vinden dat je gemakkelijk 4 patterns voor 16 bars kan benutten.

1636375873416.png
 
Hi guys,

Als ik mijn tracks invidueel wil opnemen met Ableton hoe moet ik dit dan aansluiten op de SP-16 en audio interface en los de master track? ik kom daar niet uit.
 
Ableton openemen? in de inputs van de Sp16.
De SP16 opnemen?
- Master Out je audio interface in
- Individual outs je Audio interface in
- of bounce in de SP16 en via de USB in ableton openen.
 
Ableton openemen? in de inputs van de Sp16.
De SP16 opnemen?
- Master Out je audio interface in
- Individual outs je Audio interface in
- of bounce in de SP16 en via de USB in ableton openen.

Ableton openemen? in de inputs van de Sp16.
De SP16 opnemen?
- Master Out je audio interface in
- Individual outs je Audio interface in
- of bounce in de SP16 en via de USB in ableton openen.
Maar als ik alle kanalen wil opnemen dan moet ik 8 vrij line ingangen hebben op mijn interface?
 
Ik heb hem vandaag binnen gekregen maar snap er totaal niks van, heb wat demo projecten erin staan, waar jij maar 1 sample van afspeelt, kan geen samples opnemen. Kan niks loopen vergelijken de digitakt vindt ik het een lastige learning curve wat moet ik doen?
 
Eerst doe een update naar de laatste firmware.

Volg hier van Pioneer de Tutorial Series:

En hier een die ik nog niet ken.



RTFM help ook. De SP16 is een simpele machine dus beetje geduld en het komt goed.
 
Eerst doe een update naar de laatste firmware.

Volg hier van Pioneer de Tutorial Series:

En hier een die ik nog niet ken.



RTFM help ook. De SP16 is een simpele machine dus beetje geduld en het komt goed.

Ik ga het proberen👌
 
Eerst doe een update naar de laatste firmware.

Volg hier van Pioneer de Tutorial Series:

En hier een die ik nog niet ken.



RTFM help ook. De SP16 is een simpele machine dus beetje geduld en het komt goed.

Heb de de nieuwste update maar ik zal wel fout doen als ik kicks in de seq laad dan hoor ik 1 kick ipv four on the floor moet ik loop of of on zetten en trigger mode op one shot lijkt mij? Ook als de kick met record mode wel live opnemen speelt hij 1 kick🤔 hij speelt de seq niet. Dus kan er geen samples bij zetten.
 

Attachments

  • 20211229_125501.mp4
    11 MB
Back
Top