Pioneer Toraiz SP16 vragen

ja idd en Ableton integratie gaat er ook nog wel komen. 1 controller die het allemaal kan.
hij kan zelfs mijn XV5080. dat kan werkelijk geen 1 controller. en ook bidirectioneel dus je kunt ook je patches zien.
 
Ik heb deze week een call met iemand van het development team omdat ze graag mijn input voor evt firmware updates willen hebben... ik heb al wat heen en weer gemaild. Ik ga proberen alle suggesties mee te nemen in de call. Ik vond het opvallend aangezien ze op sommige fora stellig waren over de firmware update stop. Misschien zien ze toch nog meer potentie? Dus ik hoor graag nog of er wensen zijn.
 
Ben eigenlijk best wel happy
if anything voor de Squid > langere patterns dan 4x16=64
lefst 8x16=128 of chain mode
64 based loops zijn net te kort om een track te bouwen
 
@Harry Turtle das wel tof om te horen.
Ik heb zelf het idee dat de populariteit groter en groter aan het worden is.
Dus wellicht was de marketing slecht maar ook de eerste firmware miste nog wat, daarna zijn er wat updates gekomen en nu is het een heel tof product geworden.
De laatste maanden heb ik veel research gedaan en in de nieuwere video's op youtube vrij veel lof.
Mijn voorspelling is dat de SP16 meer en meer gewild gaat worden.
Zeker als er meer en meer mensen mee gaan optreden.


- Live sampling, updaten tot een looper met overdubs. nu stopt de opname na een x aantal beats. en opname kunnen starten met midi.
- quantize achteraf in percentage toepasbaar ( meer voor studio werk )
- triplets in de repeater
- extra envelope die je aan een fx parameter kan hangen. bv filter cutoff
 
Harry, kun je vragen om een optie om de bpm te halveren of dubbelen per ge-importeerde sample? De SP werkt heerlijk en zet loops gelijk goed maar soms wordt de snelheid van een loop verkeerd geinterpreteerd en zettie'm bijvoorbeeld op halve snelheid.
Misschien kijk ik al jaren over iets heen maar mij lukt het niet om dat op te lossen.

Ook zit ik nog niet op de laatste firmware aangezien ik op Gearslutzspace berichten tegenkom over slechte sync bij het slaven aan external clock. Daar heb ik bij mijn firmwareversie (1,5?) gelukkig geen last van. Goed syncen aan ext clock heeft wat mij betreft de allerhoogste prioriteit voor een loopsampler.
 
alles gaat mee! ik heb nog een duplicate pattern bug ontdekt.. het vierde patroon is standaard identiek aan de eerste.. terwijl die de tweede moet dupliceren.. gebeurt mij heel vaak..
 
Werkt het inladen van een nieuwe pattern/song (na een bestaande) al naadloos, zoals bv. de mcx0x's dit doen ?
 
1 uurtje op de SP16 en twee lekkere hiphop/soul grooves en een track idee. WTF? idd echt een meesterwerk.
Snap alleen nog niet goed 'scenes' en 'patterns' anders had ik een hele track kunnen bouwen.
Ik ga er veel tijd in steken om heb live te gebruiken. Maar als songwriter tool erg bruikbaar.

@Harry Turtle als het nog kan. De sample editor mist basic dingen: cut, paste, delete, merge en een mogelijkheid om volume van een selectie aan te passen
Nu kun je alleen een nieuwe versie opslaan of overschrijven.
 
Scene's bevatten allemaal andere samples als je die inlaad... Mits je een scene copied via dat touchscreen, dat werkt overigens heel smooth en overzichtelijk.. Onder je scene's zitten weer losse patterns. Ik heb bv een heel Roland project, op iedere scene zit een andere Roland drummachine kit.. Snappie?
Als je edit, dan moet je een sample idd volgens mij als een nieuwe sample opslaan. Volgens mij is het geen overwrite.
 
Werkt het inladen van een nieuwe pattern/song (na een bestaande) al naadloos, zoals bv. de mcx0x's dit doen ?
Inladen? In 1 project heb je 16 scenes die elke 16 patterns kunnen bevatten. Dus weet niet zeker of je in de heat van een performance uberhaupt wel wat moet laden.
Scenes en patterns switchen gaat vloeiend voor zover ik in mijn 1 uurtje SP16 heb gezien.
 
Is een scene dan eigenlijk een 'kit' ?
ja zo benader ik ze! ik richt elke scene opnieuw in met andere samples :D het is eigenlijk ook zo dat je een liveset met loops kan opbouwen. iedere scene bevat dan een track..
 
ik loop tegen iets geks aan met die sp16.. hij kan mijn snelheid met triggers niet aan op de pads...
hij houd het 1 a 2 bars vol maar als ik bv hihats achter elkaar ga machinegunnen krijgt de cpu last van hickups ofzo...
alsof hij ineens offbeat m'n notes plaatst... zijn er meer mensen die dit ervaren??

tevens probeer ik een feedback update lijst naar ze te sturen met verbeteringen. ik heb ze aan de lijn gekregen.
ze staan er wel voor open.. geen idee of er mensen zijn die simpele specifieke firmware veranderingen willen zien..

ik neem ze graag mee in m'n concrete mail..
Hi Harry,

Ik heb er wel een paar😁

Ableton integratie ( export naar als file)
Stems export per track
8 bars ipv 4 bar maximaal
Verschillende bpm per scene
Meer als 1 insert effect op een track.
Meer destinations voor de Lfo
multi-touch screen
Slice automatic transient detection.
save/load kits independently.
offset individual notes of a chords
Hier een private video om de snelheid vd workflow te laten zien icm het filemanagement. Is eigenlijk voor m'n Patreon members bedoeld maar ik dacht ik deel m hier ff.


Cool!
 
Hi Harry,

Ik heb er wel een paar😁

Ableton integratie ( export naar als file)
Stems export per track
8 bars ipv 4 bar maximaal
Verschillende bpm per scene
Meer als 1 insert effect op een track.
Meer destinations voor de Lfo
multi-touch screen
Slice automatic transient detection.
save/load kits independently.
offset individual notes of a chords

Cool!
heb jij echt de laatste 1.6 firmware?? kan toch echt stems exporten..
 
transient detection staat bij mij helemaal bovenaan.. bizar dat t zo slecht werkt. in cdj's is dat altijd top..
 
welke sample formaten ondersteunt de SP16? 44.1 mono werkt niet.
dus 44.1 stereo ? hoeveel bit alleen 16? thanks

Trouwens wanneer je iets met slices maakt kun je als je het afspeelt niet zien welke pads je speelt.

Erg fijne pads en zonder quantize spelen gaat wel maar de sequencer heeft denk ik geen hoge resolutie.
Das verder geen probleem want krijg meer dan genoeg swing en groove in mijn beats.
 
Back
Top