OTO Machines: mening en waar te koop?

cmdz

Ouwe rot
Lid sinds
22 februari 2016
Berichten
529
Wat zijn jullie ervaringen met BIM/BAM/BOUM?

ik ben geinteresseerd, maar ze zijn niet te koop op bax of thomann.

Iemand een idee waar ze te verkrijgen zijn?
 
Kijk even bij Gear4music. Ik zie dat bv. de BIM bij Midi Amsterdam 549 euro kost, bij Gear4music 526 euro.
 
Thanks, wat me aanspreekt initieel is de one knob per function, maar bij nader inzien toch wel wat menutjes verborgen hier en daar?

En wat gear4music betreft -> iemand hier ervaring mee? Waar komt het dan vandaan? geen importkosten?
 
En wat gear4music betreft -> iemand hier ervaring mee? Waar komt het dan vandaan? geen importkosten?
Heb wel 'ns wat gekregen uit de UK, maar dat was nog voor de Brexit van afgelopen januari. Maar ze leveren ook wel vanuit Duitsland, dan zou het helemaal geen probleem moeten zijn. Anders gewoon even vragen aan Gear4music hoe dit zit.
 
De Bim heb ik ook alleen tijdje in het vizier, lijkt me erg tof apparaatje om mee te klooien, maar daarnaast ben ik ook de Zen Delay aan het oogballen, iemand hier toevallig die laatste, of liefst beide delays getest? Er schijnen nl wel wat issues te zijn met de Zen, hoge pieptoon en fasing issues.
 
Gear4music levert heel snel vanuit Duitsland. Goede ervaringen mee.
Ik heb de site gechecked voor de BIM, die stond op 12 april, maar nadat ik eea in het winkelmandje had gedaan stond de geschatte levering ineens op 6-7 juli...

maar dat zal niet voor alles gelden uiteraard, ik heb er ook eerder wel eens wat besteld en eea werd toen gewoon binnen een paar dagen geleverd, vergelijkbaar met Thomann en Music Store.
 
Bam hier, die gaat niet meer weg. Rechtstreeks bij Denis (OTO) gekocht. Biscuit gehad, maar die heb ik wel weggedaan. Veel en veel te duur voor wat ie doet. ymmv
 
Bam hier, die gaat niet meer weg. Rechtstreeks bij Denis (OTO) gekocht. Biscuit gehad, maar die heb ik wel weggedaan. Veel en veel te duur voor wat ie doet. ymmv
Volgens mij heb ik bij jou ook wel eens een BigSky voorbij zien komen, is de BAM een vervanging van, of een aanvulling op?
 
Volgens mij heb ik bij jou ook wel eens een BigSky voorbij zien komen, is de BAM een vervanging van, of een aanvulling op?
Zou het zeker een aanvulling noemen. De BigSky heb ik nog steeds, maar op de een of andere manier gebruik ik die minder vaak dan de Bam. Toch iets te clean ofzo. Ik heb wel eens vaker overwogen om die weg te doen, misschien een keer de Eventide proberen, of toch nog iets heel anders. Was even geïntrigeerd door de laatste Chase Bliss. Maar ach, heb geen haast ofzo.

Overigens heb ik meerdere reverb smaakjes die echt wel interessant zijn en ik heel vaak gebruik:
Eurorack:
- Noise Engineering Desmodus Versio
- Dreadbox / Crazy Tube Circuits White Line Splash (de reverb uit de Nyx)

Pedaaltjes:
- Death By Audio Reverberation Machine
- Haunted Labs Dark Aura

En dan nog mijn favoriete FX bak van allemaal met schitterende reverbs:
Ensoniq DP/4
 
Correctie.
 
Zou het zeker een aanvulling noemen. De BigSky heb ik nog steeds, maar op de een of andere manier gebruik ik die minder vaak dan de Bam. Toch iets te clean ofzo. Ik heb wel eens vaker overwogen om die weg te doen, misschien een keer de Eventide proberen, of toch nog iets heel anders. Was even geïntrigeerd door de laatste Chase Bliss. Maar ach, heb geen haast ofzo.

Overigens heb ik meerdere reverb smaakjes die echt wel interessant zijn en ik heel vaak gebruik:
Eurorack:
- Noise Engineering Desmodus Versio
- Dreadbox / Crazy Tube Circuits White Line Splash (de reverb uit de Nyx)

Pedaaltjes:
- Death By Audio Reverberation Machine
- Haunted Labs Dark Aura

En dan nog mijn favoriete FX bak van allemaal met schitterende reverbs:
Ensoniq DP/4

Ok, dat vermoedde ik al, right, weet ik wat ik nog meer op de GAS lijst kan zetten :P, maar eerst maar die BIM eens checken, lijkt me echt een tof ding (alleen jammer dat die doosjes zo lelijk zijn haha :D).

Ik heb de H9 Max ff in huis gehad, maar ik werd er niet echt warm van. Ook heb ik de Blackhole als VST, maar die gebruik ik eigenlijk maar weinig, mijn favoriete VSTs voor reverb zijn Valhalla Vintage Verb en Super Massive. Ik ben trouwens ook niet op zoek naar een dawless setup, ben meer van de hybrid, overwegend in de DAW met als aanvulling wat hardware, dus 1 of 2 reverb pedaaltjes is meer dan zat voor mij.

Tja, die Ensonsiq lijkt me ook super tof, ik zie hem wel eens voorbij komen, maar die effect bak gaat al weer aardig over de kop op marktplaats en andere sites, heb nog niet de moed gehad daar een keer de portemonnee voor te trekken, heb eerst andere prioriteiten (en P10 bv, ahem :P)
 
maar eerst maar die BIM eens checken, lijkt me echt een tof ding
Ik vind de Bim maar ook de Bam lekker moet ik zeggen.
Zo'n Bim icm bijv een Flame joystick recorder lijkt me een hele leuke combinatie, goed om lekker op te spacen omdat je dan zo goed hands on kan pielen.
 
Ha nu heb ik GAS voor alle OTO boxes. Echter, lastig te verkrijgen, met name die BAM/BOUM kan ik nergens (in NL) vinden, en uit de UK bestellen vind ik wat link nu na Brexit, ben bang voor flink wat importkosten. jullie recente ervaring mee?
 
de BIM is nog wel te koop hier en daar. maar BAM/BOUM niet/nauwelijks te vinden. er schijnt een nieuwe zending aan te komen.
 
Back
Top