OTO Machines: mening en waar te koop?

Ik ben ook erg geïnteresseerd in deze bakkies, Ik heb de Strymon Volante en dat smaakt naar meer! Wat ik zo tof vind van de OTO Machines is dat ze echt ontworpen zijn voor op het bureau/desktop. Persoonlijk vind ik gitaar pedals met druk knoppen voor schoenen,, verre van ideaal.
Klopt idd.
Ik heb zelf de analogheat mkII wat echt een must is, de Boum lijkt me (zoals andere forum leden al beamen) een overkill.

Ja, allebei is misschien wel beetje dubbel.
Al hebben ze wel een eigen geluid wat ik zo hoor. En de BOUM heeft een compressor, wat de Heat niet heeft.
Waar gebruik je de Heat voor?
Ik aas al een tijdje op één van beide, maar vind de Heat erg duur en de BOUM is nagenoeg niet te krijgen (hij was meteen weer uitverkocht).
 
Waar gebruik je de Heat voor?
Ik heb zelf ook een Heat en gebruik deze standaard op alle digitale synths. Ik dacht dat het een tool was waar ik een maand mee zou spelen om het weer weg te doen, je kan immers ook voor een paar 10tjes een overdrive kopen. Ik denk nu echter dat hij mijn setup nooit meer verlaat. Bijvoorbeeld:
  • Een Yamaha SY77 met een Heat = Zoveel meer expressie door saturatie, distorsie etc (zoveel je wilt) en een handig filter
  • Heat Parallel achter je drumMachine = Body
  • ps. er is een trucje waarmee je een Heat in een compressor om kan toveren (koppel de envelop follower aan volume).
 
Ik heb zelf ook een Heat en gebruik deze standaard op alle digitale synths. Ik dacht dat het een tool was waar ik een maand mee zou spelen om het weer weg te doen, je kan immers ook voor een paar 10tjes een overdrive kopen. Ik denk nu echter dat hij mijn setup nooit meer verlaat. Bijvoorbeeld:
  • Een Yamaha SY77 met een Heat = Zoveel meer expressie door saturatie, distorsie etc (zoveel je wilt) en een handig filter
  • Heat Parallel achter je drumMachine = Body
  • ps. er is een trucje waarmee je een Heat in een compressor om kan toveren (koppel de envelop follower aan volume).
Thnx
Ik denk dat het beide toevoegingen zijn idd (BOUM en Heat) waar menig instrument van kan gaan leven.
Compressie met die follower heb ik idd gehoord. Volgens mij deed Jeremy (red means recording) dat ook.
De compressie van de BOUM klonk (wat ik er van heb gehoord) iets beter, maar de Heat heeft ook weer voordelen.

En waar hangt hij ‘fysiek’?
Tussen de synth en de interface, of gebruik je overbridge of als send/return aan een mixer?
 
Waar gebruik je de Heat voor?
Mijn persoonlijke synth influencer gebruikt hem dus ik moest hem natuurlijk ook hebben,,,

Er zijn zoveel manieren om hem in te gebruiken, ik heb voornamelijk om (digitale) synths nog warmer te krijgen, de filters die erop zitten, en de drive kan je de input geluid echt boosten, of juist vernietigen. Ik blijf nieuwe dingen ermee ontdekken. Iedere sound vraagt weer om een andere aanpak. De Crumar Seven die ik recent bezit, kan ik echt veel meer "body" geven. Ik had hem voor 500€ incl decksaver 2'e hands. Had een Bax B-Keuze in huis gehaald maar dat was echt een 2'e hands gebruikt ding zonder oplader.. die ging weer retour maar voor mij was het snel duidelijk. Vast onderdeel van mijn muziek.

Ter illustratie:
Als je goed kijkt naar de Analog Heat, (bovenaanzicht) dan zie je dat de input versterkt wordt, de output heeft een duidelijke grotere "balk"
Hier een screenshot van mijn video:
Schermafbeelding 2021-12-07 om 01.45.44.png


Voor de Hydrasynth is dit wel echt fijn, dat is digitaal, en met saturation wordt ie een stuk voller, warmer ect.

Hier een ander voorbeeld hoe ik hem inzet: Login • Instagram
Daar zet ik de Heat echt in om de Crumar Seven, Rhodes rauwer (distortion) te maken, wat ook in het nummer dat ik probeerde na te spelen werd ingezet.
M.a.w. it's a no brainer.

Ik vind die OTO machines wel sick man, ik zie dat echt super dedicated artiesten ze in bezit hebben.. Ik ben bereid om dure shit te kopen, liever minder en beter spul, dan van die nét niet pedaaltjes.. De Oto machines zijn echt performer gericht, meer dedicated knoppen, en dan stijgt de prijs ook snel. Ik wil echt graag de BIM en de BAM maar,, een Behringer 2600 kan je voor dezelfde prijs kopen, dat vind ik wel lastig..

Ik ga denk ik de starten met de BIM en daarna de BAM. w'll see :)
 
En waar hangt hij ‘fysiek’?
Tussen de synth en de interface, of gebruik je overbridge of als send/return aan een mixer?
Ik heb de SSL SiX en daar heb ik hem als Bus B, als ik op die knop druk pakt hij een omweg, en gaat de output van dat (stereo) kanaal via een omweg door de Heat weer terug in de SiX. Je wilt wel horen wat de Heat teweeg brengt. Je de Heat trouwens ook gebruiken als audio-interface. Maar daar heb ik mijn vingers nog niet aangebrand..
 
Mijn persoonlijke synth influencer gebruikt hem dus ik moest hem natuurlijk ook hebben,,,

Er zijn zoveel manieren om hem in te gebruiken, ik heb voornamelijk om (digitale) synths nog warmer te krijgen, de filters die erop zitten, en de drive kan je de input geluid echt boosten, of juist vernietigen. Ik blijf nieuwe dingen ermee ontdekken. Iedere sound vraagt weer om een andere aanpak. De Crumar Seven die ik recent bezit, kan ik echt veel meer "body" geven. Ik had hem voor 500€ incl decksaver 2'e hands. Had een Bax B-Keuze in huis gehaald maar dat was echt een 2'e hands gebruikt ding zonder oplader.. die ging weer retour maar voor mij was het snel duidelijk. Vast onderdeel van mijn muziek.

Ter illustratie:
Als je goed kijkt naar de Analog Heat, (bovenaanzicht) dan zie je dat de input versterkt wordt, de output heeft een duidelijke grotere "balk"
Hier een screenshot van mijn video:
Bekijk bijlage 3817526

Voor de Hydrasynth is dit wel echt fijn, dat is digitaal, en met saturation wordt ie een stuk voller, warmer ect.

Hier een ander voorbeeld hoe ik hem inzet: Login • Instagram
Daar zet ik de Heat echt in om de Crumar Seven, Rhodes rauwer (distortion) te maken, wat ook in het nummer dat ik probeerde na te spelen werd ingezet.
M.a.w. it's a no brainer.

Ik vind die OTO machines wel sick man, ik zie dat echt super dedicated artiesten ze in bezit hebben.. Ik ben bereid om dure shit te kopen, liever minder en beter spul, dan van die nét niet pedaaltjes.. De Oto machines zijn echt performer gericht, meer dedicated knoppen, en dan stijgt de prijs ook snel. Ik wil echt graag de BIM en de BAM maar,, een Behringer 2600 kan je voor dezelfde prijs kopen, dat vind ik wel lastig..

Ik ga denk ik de starten met de BIM en daarna de BAM. w'll see :)

Ja, voor die prijs (500) zou ik er ook 1 gekocht hebben :)
De BOUM kost dat ongeveer, dus mss dat die er eerst komt.
We zullen zien.
 
Ze zitten met Db25 snakes op een bantam shorti patchbay
in het analoge signaalpad tussen DA out en Sigma in (summing mixer) dus geen onnodige AD <> DA conversie
Gebrek aan kennis van mijn zijde, maar wat houdt dat in qua 'waar' je hem inzet?
Is het dan een FX send - return die je flexibel in kunt zetten, of hang je hem dan achter het instrument waar je hem voor wilt gebruiken?
(ik zoek naar de praktische inzetbaarheid voor mijn situatie)
 
Back
Top