Ipad 2020 kopen of toch nog ff wachten tot de 2021 versie uitkomt??

Ja gezien net.. en 22 inch is wel mooi ja..
Ik wilde telkens nogeens een touchscreen meenemen van het werk.. die worden gebruikt om in machines te bouwen
Als je eentje van het werk mee kan nemen dan kan je de Ableton session en mixer view op die manier ff proberen of dat bevalt en dan gebruik je je andere screen voor je arrangement view.
Kan je ook je automation doen met je vinger, da's toch handig. :okdan:
Nou zeg ik dit maar waarschijnlijk kan je met je ipad dat ook al doen bedenk ik even later.
 
Laatst gewijzigd:
Als je eentje van het werk mee kan nemen dan kan je de Ableton session en mixer view op die manier ff proberen of dat bevalt en dan gebruik je je andere screen voor je arrangement view.
Kan je ook je automation doen met je vinger, da's toch handig. :okdan:
Ik had hier aleens gelezen.. Touchscreen + WIndows + ITB; vragen/naar ervaringen
Ableton is niet echt geschikt daarvoor lees ik.
Ik vind mixer view niet echt interessant om met een touchscreen te doen.. vind mixen op een ipad nu al een glibberige ervaring.. net zoiets als een keyboard op een touchscreen bespelen.. dan merk je pas de essentie van reliƫf :D
Maar een grid sequencer of een aantal maten in een pianoroll kunnen editen op een touchscreen vind ik top werken.. mits het touchdevice en de software op elkaar afgestemd zijn natuurlijk. ;) Ik heb ook touchable trouwens.. dat was ook best goed te doen maar helaas werkte het editen van nootjes destijds niet in de arrangermode.

Ik vraag me trouwens ook af of het soepele in- en uitzoomen op de iPad ook zo goed werkt als je een willekeurig touchscreen aansluit. Dan heb je meer dan 1 muisaanwijzer nodig en wordt niet ondersteund in Ableton. En dan heb je natuurlijk ook nog bepaalde functies die je enkel via de rechtermuisknop kunt benaderen..

ow.. sorry voor de off-topic.... :D

Terug naar de nieuwe iPads.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Misschien praat ik uit bitterheid, maar mijn 4th gen iPad krijgt al een hele tijd geen iOS updates meer, wat betekent dat ik sommige favoriete apps ook niet kan updaten. Misschien verwacht ik teveel van (dure) hardware).

Hoe langer wachten hoe beter zou ik zeggen.

Mijn Ipad1 krijgt denk ik al een langere tijd geen updates. Maar het moet gezegd worden, wat er op staat draait echt nog prima. Ik meen dat ik nog Lemur erop had staan dus theoretisch kan ik het nog al controller gebruiken voor iets.
 
Een M1 Mac kan wel sommige iPads draaien, maar de gebruikservaring is niet altijd geweldig. Mijn apps draaiden ook automatisch op de Mac, maar ik heb ze nog helemaal niet gecheckt.
 
Back
Top