Interne zip drive in Akai S1100? (Floppy kapot)

Je kan de inverter vervangen, maar de kans is groot dat die ook gaat piepen.

Met een led scherm heb je geen inverter met nodig.

Staan er nu op ebay in Duitsland. Heb er 1 direct bij de verkoper besteld voor 100 incl verzenden. Helemaal niet goedkoop, maar wel permanente oplossing en backlight zijn ook al snel een paar tientjes en gaan om de haverklap kapot. Lijkt wel of Ze tegenwoordig alleen nog maar slechte maken
 
Waar zie je die staan?
Ik vind enkel een verkoper uit de UK.
Op Reverb staan er zwarte die geshipped worden vanuit The Isle of Man. Die verkoper reageert jammer genoeg niet op berichten...

Vanuit Duitsland / EU lijkt me bovendien praktischer dan vanuit Brexit-gebieden ;-)
 

Zie hier de post van Don Solaris op GearsLutz zzz. Hij spreekt trouwens wel Engels.

Dit is zijn advertentie op Ebay.
 
Mss wat off-topic, maar is er iemand die de s1100 bestuurt met sysex berichten?

Tot de filter cutoff, panning en vooral de FX parameters zou ik graag snelle toegang krijgen.
Ik dacht aan het Logic Environment of een Elektra One MIDI controller
 
Ik heb een Amiga Kit v5.1 SCSI2SD op de kop getikt, maar krijg het niet aan de praat in de Akai... De Amiga Kit krijgt power (ik zie af en toe een lichtje knipperen), maar krijg steeds “Disk drive not ready !”
Iemand een idee hoe ik dat aan de praat kan krijgen?
De Gotek usb floppy kreeg ik relatief snel aan de praat (image aanmaken, op stikje zetten en klaar).
Als ik de scsi kabel omdraai, blijft de akai hangen tijdens het booten (waiting... SKIP; jullie kennen dat wel). Dus ik vermoed dat de kabel wel juist geconnecteerd is
 
Ik heb volgens mij ook de 5.1 of 5.2 in mijn S1000.
Eerst heb ik een firmware update van de scsi2sd gedaan. Daarna heb ik deze settings en tutorial gebruikt:

Vervolgens aangesloten en idd de kabel moeten omdraaien anders startte de S1000 niet op. Werkte vervolgens direct.
Heb je de SCSI id wel aangepast, dat die niet hetzelfde is als de S1000 zelf?
 
Back
Top