• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

RASTA MAN (D&B)

demian

Tijdelijk lid
de eerste minuut vond ik 't best, daarna iets te druk en te veel bas naar mijn zin, maar toch, leuk gedaan. :-)

Zoidsity

更多的是更好
Mja, erg onsamenhangend, vind ik.
‘k Kan er niet veel mee.. :erm:

Afgeluisterd op smartphone, dus misschien (hopelijk) is dat een van de redenen dat ik het niet zo vind?
Al vind ik ook wel dat het op zelfs een smartphone wel een beetje ok moet doorkomen en dat vind ik in dit geval niet.. sorry..

Retiep

Ingeburgerd
Track aan het herbouwen, de rate van de drumcomputer stond verkeerd !

Attachments

• 20.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 0

vcovca

NOXGENUS
Best knap hoe je dit gemaakt hebt

vcovca

NOXGENUS
Allemaal. Je begeeft je wel in een niche hoekje, ik zou het niet direct opzetten. Maar er zijn ook zat mensen die Frank Zappa echt niet trekken.

Retiep

Ingeburgerd
Ik probeer het wat meer mainstream te maken...... Zal nog een paar dagen werk zijn.....
En bedankt voor de POSITIEVE commentaar, sommige mensen kunnen echt niets positief zeggen..... (niet bedoelt op de mensen die hier commentaar geven!)

Laatst gewijzigd:

Retiep

Ingeburgerd
Allemaal. Je begeeft je wel in een niche hoekje, ik zou het niet direct opzetten. Maar er zijn ook zat mensen die Frank Zappa echt niet trekken.
t'is ook niet echt de bedoeling om dit even gezellig thuis op te leggen of met de mp3 te luisteren. T'is meer om keihard te bangen op een feestje!

snitch

Vijfde colonne
Heel kort, ik vind het best lekker (donker), maar het is me niet duidelijk of dat de track zelf is of een hele lage bitrate of zo. Heb je een lossless voorbeeld?

Kobboi

Nieuwkomer
Ik denk dat je vooral eens goed moet kijken naar de opbouw, het mist nu een soort verhaal. De eerste 45 seconden zit het qua opbouw erg goed (orgelgeluidje vanaf 35 seconden ongeveer is mooi en atypisch voor dit soort harde d&B - en dat bedoel ik positief). Maar daarna moet je het simpeler, langerekter en narratiever houden, methinks.

Retiep

Ingeburgerd
Lossless 32 bit,

Attachments

• 15LOSSLESS..wav
    19,2 MB · Bekeken: 0
  • 15LOSSLESS...wav
    15 MB · Bekeken: 0

Retiep

Ingeburgerd
Ik denk dat je vooral eens goed moet kijken naar de opbouw, het mist nu een soort verhaal. De eerste 45 seconden zit het qua opbouw erg goed (orgelgeluidje vanaf 35 seconden ongeveer is mooi en atypisch voor dit soort harde d&B - en dat bedoel ik positief). Maar daarna moet je het simpeler, langerekter en narratiever houden, methinks.
t'is inderdaad nogal straight forward! Was eerst niet de bedoeling maar toen kreeg ik dat Rasta-idee! :D

Laatst gewijzigd:

snitch

Vijfde colonne
Lossless 32 bit,
Ik hoor nog steeds heel veel rare encryptie artefacten en een compleet gebrek aan laag en hoog, ik neem dus aan dat dat intentioneel is. Ik kan er nog geen (donkere) chocolade van maken, maar heb me iig niet verveeld :kimono:. Waar maak je het mee?

Retiep

Ingeburgerd
ja, je hoort waarschijlijk een crusher op de drums.....
gemaakt met Ableton!
Normaal zou je toch een subbass moeten horen? Of staat die niet luid genoeg misschien ?
En o ja, alle stemmen zijn met de ingebouwde micro van mijn laptop opgenomen...... Dus daar mist ook een hele boel......

Laatst gewijzigd: