I don’t believe in the truth

Dank jullie wel voor de reacties. Alhoewel dit nummer is niet per se “synth” gerelateerd, heb ik besloten om hier even te posten wegens de “boodschap”...
 
Don't believe in the truth but
don't believe the lie either!8)

Mooi nummer pop nummer hoor.
geslaagde zwart/wit clip. :okdan:
 
De muziek spreekt mij totaal niet aan maar de titel wel
Het mooie er van vind ik: Je gelooft niet in de waarheid. Intereesant gegeven
Filosofisch gezien: In de waarheid hoef je niet te geloven, die kan je gewoon aannemen
Alles waar je niet zeker bent kan je in geloven
Andersom: alles wat je gelooft is nooit bewezen
Dat geldt niet voor de waarheid, die moet bewezen zijn anders is het geen waarheid
Dus alle dingen die nooit bewezen zijn (zoals het bestaan van een god, hemel, hel, engelen, complot theorieën) daar kan je in geloven

Dus dank voor de mooie titel die mij even aan het denken heeft gezet :)
 
De muziek spreekt mij totaal niet aan maar de titel wel
Het mooie er van vind ik: Je gelooft niet in de waarheid. Intereesant gegeven
Filosofisch gezien: In de waarheid hoef je niet te geloven, die kan je gewoon aannemen
Alles waar je niet zeker bent kan je in geloven
Andersom: alles wat je gelooft is nooit bewezen
Dat geldt niet voor de waarheid, die moet bewezen zijn anders is het geen waarheid
Dus alle dingen die nooit bewezen zijn (zoals het bestaan van een god, hemel, hel, engelen, complot theorieën) daar kan je in geloven

Dus dank voor de mooie titel die mij even aan het denken heeft gezet :)
Wat een interessant commentaar! Je hebt de kern van de tekst uitgehaald. Eigenlijk bestaat de waarheid niet maar conventies over wat er bestaat en de betekenis dat we geven in bepaalde situaties. Gezien wat in de wereld gebeurt en hoe alles wordt benaderd (in het nieuws, de politiek, de maatschappij, enzovoort) heb je in feite een verkeerd idee van de realiteit. Moeilijk om in zo’n post uit te leggen.
Grappig genoeg, ik luister bijna nooit dit soort muziek (in de stijl van Oasis, Coldplay en aanverwanten) maar de melodie was het enige die ik leuk vond om het nummer verder uit te werken; meestal houd ik meer van synthpop/electronisch/ambient…
 
Back
Top