Vermona komt met de DRM MKIV

DRM1 MKIV: Sociable and dynamic​


Om de integratie in uw studio comfortabeler te maken, hebben we de DRM1 MKIV naast de standaard MIDI-aansluitingen voorzien van USB-MIDI.

De optionele trigger-ingangen zijn aanzienlijk geüpgraded. Naast poortpulsen accepteren ze nu ook verschillende spanningsniveaus voor het dynamisch triggeren van de instrumentkanalen. De DRM1 MKIV met trigger-ingangen kan ook de analoge signalen omzetten in MIDI-noten via USB of de nieuw toegevoegde MIDI OUT-connector, waardoor het een ongelooflijk veelzijdige MIDI-interface is.

Of je de DRM1 MKIV nu bestuurt via een DAW, een hardware sequencer of een modulair systeem, je hebt de juiste verbinding en bovendien de mogelijkheid om de MIDI-noten naar andere apparaten te sturen.

Bron: DRM1 MKIV
 

Attachments

  • vermona.jpg
    vermona.jpg
    161,7 KB · Bekeken: 7.614
Last edited by a moderator:
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Idd mk3 is vette bak. Ben benieuwd of deze echt anders klinkt.
 
Het was al een geheime mixer. Nu dus ook een cv gate naar midi en usb, begrijp ik
 
Ik heb de MK II flink gebruikt. Volgens mij zijn zo wel alle minpunten opgelost. Had liever drie DRUM kanalen gehad en een extra KICK, maar ik ben blij dat die lelijke distortion vervangen is door een nuttigere parameter. Zijn de trigger inputs nu gewoon standaard of nog steeds een extra optie?
 



Preis und Verfügbarkeit​


Der Vermona DRM1 MKIV soll ab April 2021 erhältlich sein. Die Standardausführung kostet 699 Euro. Für die Version mit analogen Trigger-Inputs müsst ihr 799 Euro anlegen.
 
Wie der Vorgänger ist der DRM1 MKIV optional mit analogen Trigger-Eingängen erhältlich. Diese unterstützen nun jedoch auch Dynamik und können in verschiedenen Modi arbeiten (Gate, Gate+Accent, Gate+Dynamik, dynamisch).

Bikkeltranslate:
Net zoals de voorgang heeft de DRM1 MKIV een optionele uitbreiding met trigger inputs. Deze ondersteunen nu ook velocity en kan op vier verschillende manieren aangestuurd worden: Gate, Gate+Accent, Gate+Velocity of alleen Velocity.

Het lijkt er dus op dat hij simpelweg reageert op drums of andere sounds die je er doorheen stuurt. Dat is echt wel kicken. Mijn Icon Systems nogwat 200 heeft dus dynamiek maar ook een gate, waardoor harder aangeslagen geluiden ook iets langer doorduren. Ik gooide vaak gewoon mijn TR-626 drums er door heen, gesplitst, dus de 626 drum kwam dan binnen maar ook met de zelfde dynamiek en lengte de analoge drums. Heel erg strak. Maar 800 euro om een bak te kopen die ik voor 75% al heb vind ik wel wat veel. En de MK II daar vang ik volgens mij niet zo veel meer voor.
 
Ik heb een vraagje of iemand voor mij en anderen kan beantwoorden voor me of je de knoppen nu kan automatiseren door middel van cc waardes ?
 
Ik weet t niet, maar vermoedelijk niet… is namelijk een enorme update, moest dat kunnen. Mss kan je t vermona vragen, ze waren heel vriendelijk toen ze mijn vraag kregen. Wel paar dagen geduld
 
Back
Top