Advies voor een sequencer

T.I.E.G.

Herrieschopper
Lid sinds
29 september 2009
Berichten
215
Locatie
Leeuwarden
Volk van het goede leven,

Ik loop sinds een maandje weer lekker met eurorack te spelen en ben en blij ei.
Momenteel gebruik ik de sequencer van mijn mother-32 om te sequencen, maar dat was van het begin af aan al tijdelijke oplossing.

Ik wil af van de Mother-32 (zowel als sequencer als synth) en een eurorack sequencer kopen.

Mijn absolute nr1 prioriteit is dat ik er snel mee kan werken, geen menu diving.
Ik componeer niet, ik speel en heb geen tijd om mid-perfromance in een menu de gate-length aan te passen (bij wijze van spreke).
De sequencer moet chromatische noten spelen en niet groter dan 34 HP zijn.

Ik zit nu te kijken naar de Rene MK2, ondanks dat het een hele "diepe" module is denk ik dat het een hele speelbare module is. Knopje draaien, herrie maken.
Ik ben daarom ook erg benieuwd of iemand op het forum er een heeft en of het bevalt.
Ook ligt mij ook op de nieuwe Metropolix , ik heb ooit een metropolis gehad en dat beviel mij erg goed (hoewel 8 noten wel gelimiteerd is, ook met de repeats).

Wellicht dat er hier nog mensen zijn met suggesties?
Of advies kunnen geven over de Rene, is dat een lekkere jam-bak?

Alvast bedankt!
 
Ik zit nu te kijken naar de Rene MK2, ondanks dat het een hele "diepe" module is denk ik dat het een hele speelbare module is. Knopje draaien, herrie maken.
Ik ben daarom ook erg benieuwd of iemand op het forum er een heeft en of het bevalt.
Ik heb een R2, mijn René v1 heb ik ingeruild toen die uit kwam. René v1 vond ik lastig, R2 is een verademing. Je hoeft niet persé diep te gaan om lekker te kunnen spelen, maar als het moet kun je heeeel complex gaan. Ik gebruik 'm inderdaad over het algemeen ook vrij simpel, fijne sequencer. Waar je wel rekening mee moet houden is dat voor CV hij max 4V uitstuurt. Dus als je modules er mee aan wil sturen die bv een bereik van 5V hebben dan kun je niet de volledige range benutten. Dat heb ik eigenlijk als 1 van de weinige nadelen ervaren.
Maar lekkere jambak? Ja!
 
Dat van die 4V max wist ik niet, zijn er bepaalde situaties waarin jij hier last van hebt? / dingen die niet kunnen zonder extra modules?
 
Dat van die 4V max wist ik niet, zijn er bepaalde situaties waarin jij hier last van hebt? / dingen die niet kunnen zonder extra modules?
Ja, soms. Bijvoorbeeld bij het aansturen van mijn RxMx; als ik geen offset geef dan kan ik met R2 nooit het 6e kanaal activeren. Filters die je niet helemaal kunt openen, QPas heeft (uit mijn hoofd) een 8V range op de freq input. Dus als je ‘m helemaal dicht hebt staan kun je ‘m met R2 maar half openen. Ik loop er niet vaak tegenaan maar soms is het vervelend. Ik denk dat de focus bij ontwikkeling van R2 op het gebruik voor melodie lag, dan heb je niet snel last van die beperking.
 
SmartBits, bedankt voor je uitleg. Ik ga hem alleen maar voor melodieën gebruiken, dus ik zal niet snel tegen de 4v aanlopen, alsnog goed om te weten dat het er is en dat het ook op te lossen is.
Die Stillson Hammer Mk2 is wel heel interessant! Bedankt voor de suggestie.
 
SmartBits, bedankt voor je uitleg. Ik ga hem alleen maar voor melodieën gebruiken, dus ik zal niet snel tegen de 4v aanlopen, alsnog goed om te weten dat het er is en dat het ook op te lossen is.
Graag gedaan! Het is een geweldige sequencer, of eigenlijk 3... Dus wat mij betreft een aanrader, maar moet ook zeggen dat ik wel een beetje een Make Noise fanboy ben. Merendeel van mijn systeem is MN, dus ben misschien wat bevooroordeeld... :luv:
 
Ik zit nu een beetje te kijken naar de Tetrapad + Tete, aanzien je dan gewoon loops kan opnemen, dat is natuurlijk nóg meer hands-on. Iemand hier ervaring mee? De Tetrapad+Tete comba als main sequencer?
 
Ik zou ook zeggen een Stillson Hammer, meer dan 8 stappen en niet bijster ingewikkeld. De René mk2 heb ik het moeilijker mee - alhoewel ik besef dat dat voor iedereen weer anders kan zijn (en dat ik 'm misschien gewoon wat meer en uitgebreider moet gaan gebruiken). De meest uitgebreide en krachtige sequencer die ik ken is de Westlicht Performer: die kan echt alles, maar heeft - daarom - ook weer wat meer 'menudiepte'.
 
Ik ben toch voor de Tete + Tetrapad gegaan. Ik denk dat ik ergens meer opzoek was naar een looper dan een sequencer.
Met dat ding kan ik 4 v/oct + 4 gates live inspelen, dat is natuurlijk nog meer hands-on dan stappen programmeren.
Ik was er wat onzeker over omdat het niet echt een veel voorkomende setup lijkt te zijn online.
Ik heb ze nu gewoon besteld, ga er mee spelen en mocht het toch niet zijn wat ik zoek is er altijd nog een retourstermijn.

Mijn modular begint langzaam echt een onwijs leuke jam-doos te worden met een drum recorder (Four Bricks Rook), percussion generator (Zularic Repetitor), CV recorder (Voltage Block) en straks ook dus sequence recorder(Tete+Tetrapad).
 
Heb de combo nu 2 dagen, bevalt erg goed.
Gewoon op record drukken en live loopen ipv een sequence programmeren(hoewel dat ook kan op de tete).
 
Back
Top